Kruži oko planete

Astronomi imaju dokaze o postojanju mjeseca izvan našeg solarnog sistema

Klix.ba
Astronomi su koristeći svemirske teleskope Hubble i Kepler došli do dokaza o postojanju prvog poznatog mjeseca izvan našeg solarnog sistema koji kruži oko gigantske gasne planete udaljene 8.000 svjetlosnih godina.

Prema saznanjima objavljenim u magazinu Science Advanced, egzomjesec je neobičan zbog svoje veličine kojom se može porediti s Neptunom.

Takvi ogromni mjeseci ne postoje u našem solarnom sistemu gdje je zabilježeno gotovo 200 prirodnih satelita.

"Ovo bi bio prvi slučaj otkrivanja mjeseca izvan našeg solarnog sistema. Ako bude potvrđen dodatnim Hubbleovim opservacijama, ovo otkriće bi moglo dati vitalne informacije o razvoju planetarnih sistema te natjerati eksperte da preispitaju teorije o tome kako se mjeseci formiraju oko planeta", izjavio je profesor astronomije s Univerziteta Columbia David Kipping.

U procesu traženja egzomjeseca naučnici su analizirali podatke 284 planete koje je otkrio Kepler. Opservacije su podrazumijevale momentalno blokiranje svjetlosti kada je planeta prolazila ispred svoje zvijezde. Keplerovi rezultati su bili dovoljni da astronomi 40 sati koriste Hubble za intenzivno proučavanje planete te da dobiju četiri puta preciznije podatke u odnosu na Kepler. Pratili su planetu prije i tokom njene tranzicije ispred lica planete koja je trajala 19 sati. Nakon što je to okončano Hubble je otkrio drugo i mnogo manje smanjenje svjetlosti zvijezde 3,5 sati kasnije, što odgovara situaciji kada mjesec slijedi planetu, kao što pas na povocu slijedi vlasnika.

"Nažalost, Hubbleova opservacija je završena prije nego je kompletna tranzicija mjeseca mogla biti izmjerena", kazao je Kipping.