Historijski muzej
115

Provjerili smo kako protiče izrada prvog taktilnog murala u BiH i kada će biti otvoren za javnost

E. Sk.
Foto: T. S./Klix.ba
(Foto: T. S./Klix.ba)
U bašti Historijskog muzeja u Sarajevu trenutno je u fazi izrada prvog taktilnog murala u BiH. Ekipa portala Klix.ba provjerila je kako protiče izrada murala i kada će ga javnost moći pogledati.

Dok je vrijedna ekipa radila na muralu, s nama je razgovarala Ivana Pekušić, predsjednica Udruženja "Novis", koje je inicijator ovog projekta.

"Projekt taktilnog murala ima za cilj podizanje svijesti o važnosti inkluzije slijepih i slabovidnih osoba u kulturno-umjetnička dešavanja. Ono što taktilni mural predstavlja je vid vizuelne umjetnosti koja će biti prilagođena slijepim i slabovidnim osobama, što znači da osim što će mural koji inače ima svoju funkciju da stoji na zidu kao umjetničko djelo, imati svoje taktilne dijelove i audio opis za slijepe i slabovidne osobe koji će moći dodirom percipirati šta je to što mural predstavlja", pojašnjava Pekušić.

Riječ je o prvom taktilnom muralu u BiH, na čijoj izvedbi radi Benjamin Čengić, dok na taktilnim dijelovima i modeliranju rade Mak Hubijer i Hana Hurem. Sagovornica je dodala da je izrada murala započeta uz podršku VII Academy u sklopu BOLD projekta.

"Nadamo se da će se mural finalizirati do kraja ovog mjeseca i da će biti otvoren za javnost. Imali smo sreću da je u samom začetku ove ideje osoblje Historijskog muzeja prepoznalo našu ideju kao pozitivnu i predložili su nam da se mural napravi u okviru njihove bašte. Nama je ta podrška od velikog značaja, jer znači da je Muzej prepoznao našu inicijativu kao nešto što će jednog dana možda biti dio historije BiH kao inkluzivnijeg društva i pristupačnijeg za slijepe i slabovidne osobe", govori Pekušić.

Zamišljeno je, dodaje naša sagovornica, da se na projektu radi nekoliko mjeseci.

"U pripremnoj fazi smo imali blisku saradnju s grupom slijepih i slabovidnih lica koji su imali interes da učestvuju u ovakvom projektu. I uz podršku Centra za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu održali smo nekoliko radionica i sastanaka na kojima smo razgovarali o tome na koji način i koja rješenja bi bila najbolja da se nešto tako napravi u što pristupačnijem obliku za osobe oštećenog vida. S druge strane, i oni su dobili dodatnu edukaciju o tome šta je to ulična umjetnost i šta ona predstavlja. To je bio zapravo zajednički proces rada dok nismo došli do ideje da se skica odabere i postavi na zid na kojem će biti izložena", kazala je Pekušić.