Kultura
0

Kreševljaković: Problem kulture i umjetnosti negdje je dublje u sistemu

FENA
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Sarajevski ratni teatar (SARTR) novu će umjetničku sezonu otvoriti 28. i 29. septembra ovogodišnjom predstavom "Tajna džema od malina" rediteljice Selme Spahić, koja je po mnogima jedna od najzanimljivijih predstava nastalih u bh. teatru uopće, istaknuo je za Agenciju Fena direktor SARTR-a Nihad Kreševljaković.

On naglašava da je timu SARTR-a posebno drago da je predstava uvrštena i u ovogodišnji program Festivala MESS, gdje će biti izvedena na engleskom jeziku.

Uz "Tajnu džema od malina", već u septembru Sarajevski ratni teatar će imati i malu bh. turneju predstave za djecu "Odkamena priča" Dubravke Zrnčić Kulenović.

Govoreći o premijernim predstavama na sceni ovog teatra u novoj sezoni, Kreševljaković naglašava da u narednih šest mjeseci za to ne postoje sredstva unutar planiranog budžeta, te je nemoguće bilo šta precizno planirati u tom periodu.

"Nastojimo doći do dodatnih sredstva ili koproducenata, a što je jedini način na koji bi bilo moguće da naša publika do kraja godine ugleda i neke nove projekte. Već sada imamo nekoliko važnih projekata u razvoju, među kojima je i koprodukcija predstave "Bolero" koju uz pomoć British Councila realiziramo u suradnji s Nothingham playhousom", kazao je on.

Sa Goethe institutom SARTR nastoji ostvariti suradnju sa HAU teatrom iz Berlina, a u toku su i planovi za domaće koprodukcijske projekte u okviru kojih je namjera ralizirati dva projekta za djecu.

Kreševljaković najavljuje da će ovaj teatar također nastaviti i s programom Teatarski opservatorij za koji vjeruje da je veoma važan u smislu afirmacije i otvaranja prostora mladim, nezaposlenim glumcima i rediteljima koji žive u još goroj situaciji nego sam SARTR.

U okviru tog programa SARTR namjerava u suradnji s Akademijom scenskih umjetnosti realizirati tri predstave.

"Nastojat ćemo očuvati kontinuitet našeg rada iz proteklog peroda, a to znači da ćemo pored našeg širokog teatarskog repertoara nastaviti i realizaciju drugih programa uključujući izložbe, radionice, razgovore i filmske projekcije. U pogledu repertoara svakako da bih posebno izdvojio to da će publika i dalje imati mogućnost na našoj sceni gledati predstave poput 'Bio je lijep i sunčan dan', 'Priča sa istočne strane', 'Strah i bijeda Trećeg rajha', 'Budućnost je u jajima', Orwelovu '1984-u'", naveo je Kreševljaković.

Tu su i predstave iz programa Teatrski opservatorij poput "Džepova punih kamenja" i "Odette i Odile", "Sjećanje kamena", te predstave za djecu poput "Vještica" ili "Odkamene priče", a sredinom sezone publika će ponovo imati priliku gledati i kultnu predstavu ovog teatra "Ay Carmela".

SARTR će također nastojati u skladu s mogućnostima organizirati gostovanja po BiH.

"To je s ciljem uspostavljanja komunikacije s ljudima te da se i sami podsjetimo da, uz sve probleme, Sarajevo u pogledu kulture i umjetnosti izgleda kao raj u odnosu na većinu BiH. Uvijek smo ponosni kada smo u mogućnosti naš rad podijeliti s ljudima u našoj zemlji i kada igramo u gradovima poput Srebrenice ili Stoca", naglašava čelni čovjek SARTR-a.

On upozorava da je tim SARTR-a nova sezona dočekala s ozbiljnim problemima u vezi objekta teatra, a koji su u teškim finasijskim uvjetima praktično doveli u pitanje mogućnost korištenja i rad scene uopće u zimskom periodu. Naglašava da interes ili mogućnost da se ovoj kući pomogne ne postoji, te se umjesto planiranja umjetničkih aktivnosti, tim SARTR-a bavi pitanjima grijanja, obnove dotrajale scene, podovima, plinskim bojlerom i drugim problemima.

"Svima nam je odavno jasno da je problem kulture i umjetnosti negdje dublje u sistemu. Dok se to ne promijeni naše aktivnosti isključivo će ovisiti o našoj spremnosti da vlastitim angažmanom, svih uposlenika i prijatelja teatra, pokušamo očuvati sami opstanak i dignitet profesije kojom se bavimo", podcrtao je Kreševljaković.

Zbog toga, dodao je, koristi se svakom publikom da pozove publiku da pomogne SARTR tako što će dolaziti u teatar. Naglašava da tu mladi profesionalci i ljudi vole svoj posao i zemlju te rade s ljubavlju i odgovornošću svoj posao, a ono što rade je kvalitetno i u rangu s teatrima u zemljama koje žive s daleko manje problema.

"Teatri su mjesto komunikacije koja nam generalno fali u našem društvu. Teatri su danas ne ogledalo stvarnosti, već ogledalo budućnosti koja se čini čas mračnom, a čas svijetlom, a kakva će biti to zavisi u dobrom djelu i od nas samih. Najgore od svega bilo bi dići ruke u zrak i predati se općem beznađu, depresiji i pesimizmu", zaključuje Nihad Kreševljaković.