|

Svi smo "znali", a sada je i potvrđeno: Um se može natjerati na sretne misli

Svi smo "znali", a sada je i potvrđeno: Um se može natjerati na sretne misli
21
Klix.ba
18.3.2016. u 17:30
61
komentara
21

dijeljenja
Svi smo "znali", a sada je i potvrđeno: Um se može natjerati na sretne misli
Da li ste se ikada osjećali toliko tužno, ljutito ili anksiozno da ste jednostavno poželjeli da pobjegnete od sebe ili da u ruci imate čarobni štapić koji će odagnati loše misli?
Iako su loše misli ponekad dio većeg problema poput depresije, svi s vremena na vrijeme posjetimo tužni svijet tegobnih misli od kojih u tom trenutku ne vidimo bijeg. Ipak, pojedini ljekari smatraju da se zdravi ljudi mogu samostalno "preobratiti" koristeći jedan jednostavan trik.

Amit Sood, ljekar i profesor medicine u američkoj medicinskoj klinici i školi Mayo, tvrdi da zdravi ljudi u svojim umovima posjeduju prekidač koji je lako naći i istrenirati kako bi bio dostupan u svako doba dana.

On je dvije decenije proučavao na hiljade pacijenata koji su imali problema sa raspoloženjem, a razgovarao je i sa stotinama naučnika te pročitao na stotine analiza, istraživanja i knjiga vezanih za tugu, anksioznost i stresne misli. Zaključaj je bio jedan – ljudski mozak se kontinuirano prebacuje između dva stanja.

Prvo stanje je standardno stanje u kojem su naše misli slobodne i nevezane za trnutno okruženje, a drugo stanje je fokusirano stanje u kojem je naš um koncentrisan na trenutno okruženje ili na naš trenutni posao.

Ukratko, naš mozak radi u "standardnom stanju" 50 posto ili više od 50 posto budnog vremena i vrlo je koristan kada je u pitanju kreativnost ili povezivanje dešavanja. S druge strane, pojedini ljudi u ovom stanju provode previše vremena što uzrokuje kreiranje loših misli.

Nastaje opsesivno razmišljanje o šta-bi-bilo-kad-bi-bilo scenarijima te o tome šta ljudi "zaista" misle o vama. Ova i srodna razmišljanja vremenom uzrokuju stres, anksioznost i manjak sreće.

S obzirom da se fokusiranjem na konkretan posao, hobi, temu, film ili knjigu provjereno rješavamo misli koje nas brinu i preokupiraju, Sood predlaže da istreniramo uključenje fokusiranog stanja kako bi ga mogli aktivirati po potrebi, tj. kada god se pojave negativne misli kod zdravih osoba.

"Fokusiranje će vam približiti svijet koji ćete više cijeniti te koji će vam pružiti značenje i smisao", zaključuje Sood.
Prijavi grešku


Komentari (61)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...