Testirano na miševima

Slovenski mikrobiolog otkrio gen koji regulira pretilost

FENA
Genomskom analizom miševa slovenski mikrobiolog Simon Horvat došao je do otkrića koje će u dalekoj budućnosti možda pomoći i ljudima s pretjeranom tjelesnom težinom, objavili su slovenski mediji.

Radi se o genu debljine koji je nazvan "deptor", a za razliku od već otkrivenih gena koji utječu na regulaciju apetita uglavnom signalizacijom preko središnjeg živčanog sustava, deptor djeluje u mišićnoj masi. Zato se vjeruje da bi u budućnosti naučnici mogli razviti sredstvo za "stišavanje" tog gena te tako pomoći ljudima s pretjeranom tjelesnom težinom ako je ona genetski uvjetovana.

U međuvremenu, preporučuje Simon Horvat s Biotehničkog fakulteta u Ljubljani, i dalje su najbolja preporuka osobama koje se bore s pretjeranom težinom dijeta i fizička aktivnost.

Horvat zadnjih 15 godina intenzivno proučava genetske uzroke zašto su neki ljudi debeli, a drugi mršavi. Sa saradnicima na svom institutu u Ljubljani on je dugogodišnjom selekcijom izdvojio dvije grupe miševa različitih genetskih karakteristika. Jedni su miševi ostajali mršavi bez obzira na količinu pojedene hrane, a drugi su debljali i kod uživanja manje količine, ovisno o tome jesu li imali "vitku" ili "debelu" varijantu gena deptor.

Rad kojim je dokazana veza između gena deptor i pretilosti kod ljudi te način samog funkcioniranja gena objavljen je nedavno u američkom naučnom časopisu "Cell Metabolism". Horvat je tokom rada na studiji sarađivao s kolegama s Massachussets Institute of Technology (MIT), objavili su slovenski mediji.