Studija The Economista
12

Na koji način starenje utječe na sposobnost kreativnog razmišljanja

Klix.ba
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Sposobnost da kreativno razmišljate ne isčezava kako starite, ali se može u velikoj mjeri promijeniti, pokazuje nova studija.

Ispitivanje koje je u fokus stavilo 31 dobitnika Nobelove nagrade za ekonomiju došlo je do otkrića da je najveći broj dobitnika u trenutku primanja nagrade bio u svojim srednjim 20-im ili u srednjim 50-im godinama.

"Vjerujemo da ono što smo pronašli u ovoj studiji nije ograničeno samo na ekonomiju, nego da se može primijeniti na kreativnost općenito", rekao je glavni autor Bruce Weinberg.

Suštinski, prethodna istraživanja istog tima pronašla su slične obrasce vezane za starost i u drugim naukama i umjetnosti.

"Mnogi ljudi vjeruje da je kreativnost isključivo povezana s mladima, ali to uistinu ovisi o tome o kojoj vrsti kreativnosti govorite", rekao je Weinberg.

Utvrđeno je da mlađi dobitnici Nobelove nagrade imaju tendenciju da budu "konceptualni" inovatori koji od konvencionalne mudrosti rade na novim idejama, dok su stariji pobjednici obično "eksperimentalni" inovatori. Oni stiču znanje kroz svoje karijere i pronalaze temeljne načine za analizu, interpretaciju i destilaciju u nove načine razumijevanja, objasnili su autori.

"Da li ste na svom kreativnom vrhuncu ranije ili kasnije tokom karijere zavisi od toga da li imate konceptualni ili eksperimentalni pristup", dodao je Weinberg.

Većina drugih studija u ovoj oblasti fokusirala se na razlike u vezi s godinama kreativnosti u različitim naučnim oblastima. Generalno, otkrili su da je kreativnost kod većine na vrhuncu u srednjim 30-im ili ranim 40-im godinama.

"Ove studije pripisuju razlike u kreativnim vrhuncima samoj prirodi naučnih oblasti, a ne naučnicima koji rade taj posao. Naše istraživanje sugerira da se najkreativnija manje pripisuje naučnom polju u kojem se nalazite i da je za to više zaslužan pristup poslu koji radite", zaključuje Bruce Weinberg.

Nova studija objavljena je u posebnom broju časopisa The Economist.