Sestre Beganović
36

Forbes o Bosankama koje su izgradile armiju od dva miliona pratitelja na društvenim mrežama

Dž. L.
Elma i Amra Beganović (Foto: A&E digitalna agencija)
Elma i Amra Beganović (Foto: A&E digitalna agencija)
Zamisliti dva miliona pratitelja na Instagramu prije dvije godine bio je zaista veliki cilj. Te godine sestre Amra i Elma Beganović započele su razvoj svoje A&E digitalne agencije na ovoj društvenoj mreži gdje ih danas prati upravo dva miliona ljudi. Klijenti ove dvije Bosanke danas su brendovi poput Nestlea, LVMH-a, Johnson & Johnson i Wells Fargo.

Amra i Elma razvile su svoj posao pričajući sjajne priče. Ali, zašto se baš njih dvije u tome ističu? Možda zbog toga što ove sestre žive životom takoreći "od krpe do bogatstva". Mogli biste to nazvati pričom o Pepeljugi.

Amra je rođena u Jugoslaviji 1983. godine, a Elma 1985. godine. Kako piše Forbes, život im se dramatično promijenio 1992. godine kada je Jugoslavija podijeljena na pet zemalja - Sloveniju, Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Hrvatsku. To je potaknulo brutalni četverogodišnji rat, svakodnevna bombardiranja i opsadu Sarajeva, glavnog gradu BiH u kojem su živjele Amra i Elma.

One su pak 1994. godine s majkom uspjele pobjeći iz grada u migracioni centar u Finskoj. Njihov otac, koji je inače ljekar, ostao je u Sarajevu kako bi pomogao u spašavanju života.

Kada se rat završio, njihov otac izbjegao je u Louisville u Kentuckyju, gdje su uskoro pristigle Amra i Elma s majkom. Odmah nakon što su naučile jezik uz pomoć roditelja, sestre su mogle krenuti u javnu američku školu. U godinama poslije Amra je postala stručnjak u ekonomiji, a Elma je postala advokatica.

Međutim, sestre su bile nezasite učenice. U 2014. godini naučile su programiranje uz YouTube tutorijale i forume. Postale su stručne i u grafičkom dizajnu, fotografisanju, digitalnom marketingu i sličnim oblastima.

To ih je potaknulo da pokrenu blog Clubfashionista o temama životnog stila - modi, prijateljstvu i zabavi. Blog su dijelile sa svojim prijateljima i za kratko vrijeme dostigao je više od 15.000 jedinstvenih mjesečnih posjetitelja. Ovo je privuklo pažnju modnih i kozmetičkih kompanija koje su željele da Amra i Elma predstavljaju njihove proizvode na svom blogu.

Kako bi umanjile troškove, sestre su se fotografisale kako nose odjeću i asesoare svojih klijenata na glamuroznim lokacijama. To ih je navelo na kreiranje digitalne agencije A&E.

Danas je A&E agencija koja se bavi modom, ljepotom, hranom i putovanjima s dva miliona pratitelja na Instagramu, Facebooku i Twitteru. Sestre Amra i Elma ciljaju različite platforme društvenih medija za različite klijente.

Njih dvije kreiraju kampanje za svoje klijente putem društvenih mreža stvarajući jedinstvene sadržaje koji privlače milione korisnika interneta.

Kako kažu, ono što su iskusile u životu za vrijeme i poslije rata naučilo ih je da ništa ne uzimaju zdravo za gotovo. Želja sestara da pomažu drugima je izuzetno jaka, piše Forbes. Rat ih je naučio da imaju vjeru u kontrolu svoje sudbine, kaže Amra.

"Niko nam ne može ukrasti snove, osim ako im to dopustimo", podsjeća Amra na riječi spisateljice Maye Angelou.