|

Bh. dizajner Marko Feher: Kupujte manje, a kvalitetnije i vodite računa ko vam pravi odjeću

Bh. dizajner Marko Feher: Kupujte manje, a kvalitetnije i vodite računa ko vam pravi odjeću
184
S.H.P.
8.11.2019. u 22:21
52
komentara
184

dijeljenja
Bh. dizajner Marko Feher: Kupujte manje, a kvalitetnije i vodite računa ko vam pravi odjeću Marko Feher
Bh. modni dizajner Marko Feher ostvario je veliki uspjeh na domaćoj, regionalnoj, ali i svjetskoj modnoj sceni. Njegovo ime i autentične kreacije mogu se pronaći u mnogobrojnim modnim časopisima, blogovima pa čak i u britanskom magazinu Vogue.
Feher kaže da je sretan što su njegovi radovi "provirili" iz većine magazina o kojima je maštao i što su našli svoj put u svijet. No, ono što se nekako najviše dojmilo publike je kolekcija Kozara Etno Fushion koja je, kaže, njegova prva "nosiva" kolekcija.

"To je prva kolekcija koja je doživjela 'komercijalni' uspjeh. Nekako je 'nosiva', a opet saruge strane, dosta je pomjerena, što je svakako bio cilj, da bude vidljiva na ulici. Povrh toga što obiluje uzorcima i bojama, opet je potpuno moj identitet.
Kolekcija je nastala kao plod istraživanja podneblja Kozare te narodnih nošnji s tih dijelova naše zemlje, na inicijativu KUD-a 'Piskavica' te uz mentorstvo u istraživanju etnologinje Irene Medar Tanjge", kaže nam na početku razgovora Marko Feher.

Foto: Aleksandar Arsenović Foto: Aleksandar Arsenović


Svjetski uspjeh



Kaže kako nema svoj modni izričaj, već samo onaj životni, te da ne robuje trendu, ne svrstava se ni u jednu grupu i potpuno je svoj.

"Meni je bitno da pratim temu koju istražujem i da odgovaram na postavljeno pitanje kako bih dobio neku novu stvar, oblik, formu, to je pored ostalih ciljeva jedan od zadataka dizajnera. Osim toga, važno mi je da je kolekcija etična i ekološki održiva. Drago mi je da etičnost i ekološka održivost postaju trend, a moj pogled na dizajn je u tom smjeru od samog početka. Smatram da je neophodno da se modna industrija probudi, s obzirom na to da je u svijetu to druga industrija koja najviše zagađuje našu okolinu. Zbog toga kupujte manje, a kvalitetnije i vodite računa ko vam pravi odjeću, da to ne budu potplaćena djeca koja rade za velike korporacije koje su dostupne i u našim tržnim centrima", kaže nam.

Foto: Edvin Kalić Foto: Edvin Kalić


Marko je prezentirao svoj rad na Vancouver Fashion Weeku zahvaljujući kojem je uredništvo britanskog Voguea odlučilo objaviti cijelu njegovu kolekciju rame uz rame sa svjetskim dizajnerima.

"Uzbudljivo je bilo doživjeti prezentaciju svog rada u mjestu gdje prije toga nikada niko nije čuo za tebe, te doživjeti ovacije publike i gomilu novinara koji čekaju tebe da im daš izjavu. Drugačije je kada si svoj na svome, nekako očekuješ možda podršku i da su pratili tvoj rad, ali u inozemstvu je tvoj dizajn i njegovo razumijevanje na testu", kazao je.

Foto: Edvin Kalić Foto: Edvin Kalić


Budući da je Marko imao veoma zapažene modne revije na svim važnijim Fashion Week dešavanjima kod nas i u svijetu. Kaže nam kako su neki naši FW bolje organizirani od ovih u velikim metropolama, ali da kod nas nedostaje sistem te da je tu najveći problem.

Foto: Edvin Kalić Foto: Edvin Kalić


"Naše zemlje nemaju reputaciju modnih zemalja, zbog toga postoji problem da se dovedu važni mediji, utjecajne ličnosti koje bi pratile sedmice mode, a postoji i problem sujete koji je jedan od najvećih razloga neuspjeha svih naših regionalnih evenata. Pored toga postoje FW koji samo žele zaraditi, a nikako napraviti kvalitetne revije, tj. selekciju dizajnera", rekao je.

Ljubav prema Londonu



Marko je godinama živio u Londonu gdje je studirao, no trenutno je na pauzi od studija i većinu vremena provodi u našoj zemlji gdje radi na nekoliko velikih i ozbiljnih projekata. Ne krije da London obožava te da osjeća kako je oduvijek pripadao tom gradu i tim ljudima.

"London, to sam ja. Britanci su sjajni, barem oni koje sam upoznao, njihova kultura je vjekovima izložena utjecaju stranaca i njima stranci nisu ništa novo, tako da sam tamo lijepo dočekan, neki su prvi put pričali s nekim iz Bosne i Hercegovine, nekima je to egzotično, nekima je pak jedina poveznica nesretni rat, a drugi su poprilično zbunjeni kako politika funkcioniše. Treći žele posjetiti BiH zbog prirode i ljepota, 100 ljudi-100 ćudi, nema šablona", priča nam Marko.

Foto: Edvin Kalić Foto: Edvin Kalić


Jedan u nizu projekata na kojima je radio je i "Banja Luka 2024 - Evropska prijestolnica kulture", koji je u Briselu osvojio drugo mjesto. Kazao nam je da je rad na ovom projektu protekao sjajno te da se nada kako će strategija koju je osmislio tim ljudi iz Banje Luke zaživjeti.

Trenutno radi na mnogim projektima no nije nam želio otkrivati previše detalja, a nove revije u Sarajevu možemo očekivati tek 2020. godine.
Prijavi grešku


Komentari (52)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...