Kako opremiti frižider i zaštititi imunitet cijele porodice ove jeseni

Kako opremiti frižider i zaštititi imunitet cijele porodice ove jeseni
5
L. K.
30.9.2019. u 07:37
8
komentara
5

dijeljenja
Kako opremiti frižider i zaštititi imunitet cijele porodice ove jeseni Ilustracija: Shutterstock
Dolazi nam hladnije vrijeme, godina se polako bliži kraju. Slijedi period naglog pada imuniteta koji sa sobom donosi gripe, zarazne viruse i prehlade. Ukoliko se pitate kako i čime opremiti svoj frižider ove jeseni, pročitajte nekoliko savjeta ljekara Zijada Handžića.
Zapamtite, važno je unositi dovoljne količine vitamina A, B, C i E. Pored toga, osigurajte i dovoljno omega-3 masnih kiselina. Međutim, preporučuje se da ove nutrijente unosite u organizam u prirodnom stanju, a ne preko tableta i kapsula, osim u situacijama kada je to neophodno. Kako to postići? Konzumirajte mediteransku hranu. Ona sadrži velike količine povrća, morskih riba, plodova mora, integralnih žitarica i svježeg voća. Jaja, crveno i bijelo meso treba jesti samo jednom sedmično.

"Umjesto bijelog i crvenog mesa konzumirajte ribu i gljive. Od masnoća upotrebljavajte hladno cijeđeno maslinovo ulje. Šećer i slatkiše treba maksimalno izbjegavati. Naročito se djeca pogrešno hrane, jer vole da jedu fabrički napravljene slatkiše i brzu hranu koji su puni aditiva koji su štetni po organizam. Umjesto kolača treba napraviti kuglice od suhog voća koje se brzo prave i ne treba ih peći", kaže Handžić.

Kombinacije mogu da budu raznovrsne, a ljekar navodi jednu od njih: 100 gr suhih šljiva, 100 gr hurmi, 100 gr suhih smokava, 100 gr oraha ili badema, 1 banana i 2 kesice cimeta. Šljive, hurme, smokve, orahe i bademe sitno isjeckati ili samljeti i pomiješati s ostalim sastojcima, formirati kuglice i posuti ih kokosovim brašnom.

"Osim toga, za jačanje imuniteta korisno je svakodnevno konzumirati bijeli luk, jer se bijeli luk smatra 'prirodnim antibiotikom'. Poželjno je svako jutro napraviti i popiti smoothie jer je pun vitamina i minerala neophodnih za pravilnu funkciju organizma. Smoothie praviti po mogućnosti sa što više povrća. Može da se pravi tako što se u blender stave listovi i korijen celera, listovi i korijen peršuna, jedna mrkva, list raštike, list kupusa, list kelja i jedna banana. To se izmiksa, doda malo vode i popije se ujutro. Treba uzimati i pivski kvasac, jer je najbolji izvor vitamina B-kompleksa", savjetuje Handžić.

Dodaje kako je veoma važno obratiti pažnju i na pH vrijednosti u krvi, tj. da li postoji ravnoteža kiselosti i alkalnosti u organizmu. Najjednostavniji način postizanja alkalnosti organizma se postiže ako se pomiješaju 2 supene kašike jabukovog sirćeta i 1/3 kafenene kašičice sode bikarbone. Smjesa će se zapjeniti, a kada mjehurića nestane dodaje se 200 ml vode i to se popije. Sodu bikarbonu je preporučljivo kupiti u apoteci, ističe ljekar.
Prijavi grešku


Komentari (8)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...