Sve popularniji
239

Biciklizam u BiH doživljava ekspanziju uprkos brojnim preprekama i problemima

Piše: E. Lj.
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: D. S./Klix.ba)
Da popularnost biciklizma u BiH raste pokazuje i sve veći broj stanovnika naše države koji se odlučuju za svakodnevno korištenje bicikla. Rezultat je to povećanja svijesti o zdravom životu, ali i veće dostupnosti kvalitetne opreme.

"Što se tiče naše države pokazatelji su različiti za određene segmente biciklizma - takmičarski je u ekspanziji, rekreativni je na tom nekom vrhuncu i mislim da neće biti popularniji nego što je sada, dok je korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva definitivno u porastu, uprkos raznim blokadama", rekao nam je Nisad Selimović, predsjednik Udruženja Giro di Sarajevo.

Dodaje da upravo taj vid korištenja bicikla treba uvijek biti u fokusu i biciklista, ali i svih građana i političara.

"Bicikl kao vid prijevoza pruža alternativu i cijeli svijet se okrenuo tome. Ne vidim razlog zašto bismo mi stajali po strani i zašto ne bismo učestvovali u poboljšanju našeg životnog standarda kroz sve veće korištenje bicikla kao vida prijevoza", rekao je Selimović.

Brojne prednosti biciklizma

Dok za neke sezona nikada ne prestaje, za rekreativce koji pripremaju svoje bicike za korištenje ovaj period godine je prijelomni trenutak. Prednosti biciklizma su brojne, a Selimović naglašava utjecaj koji biciklizam ima na naše zdravlje.

"Kada vaši sugrađani koriste bicikl redovno, oni unapređuju svoje zdravlje, ali i vaše - njihov automobil je taj dan ostao parkiran i vi nećete udisati otrovne gasove. Utjecaj na nervni sistem je nemjerljiv, ali i on je obostran jer bicikliranjem vi širite pozitivnu energiju, a i sami se punite njom. Biciklizam kao sport je brutalan, ali ko se odluči jednom na to, teško da odustaje od napora i to ne samo na treninzima i takmičenjima, nego se to i generalno prenosi na život", rekao je Selimović.

Smatra da je najveća beneficija biciklizma razvoj naših urbanih sredina i njihovo vraćanje građanima.

"Javni prostori su potpuno uzurpirani motornim saobraćajem kroz Sarajevo, a nije mnogo drugačije ni u drugim gradovima. Užasno je teško kretati se i kao pješak i kao biciklista, a i kao vozač. Mi zastupamo i dijelimo stav koji je općeprihvaćen u EU, a to je da upravo pješaci i biciklisti moraju imati povlašten tretman u odnosu na motorna vozila, jer čovjek nije stvoren da živi u automobilu, niti on smije biti u centru naše pažnje. Mentalitet naših ljudi je nažalost dijametralno drugačiji i oni u svoje automobile gledaju kao u nešto sveto, nešt čije korištenje nikada ne smije biti upitno. Tu i pješaci i biciklisti padaju u drugi plan, a građanima uprkos uvriježenom mišljenju da je automobil statusni simbol, ipak redovno opada kvalitet života. A zar to ne bi trebalo biti svima najbitnije?", upitao je Selimović.

Saobraćajna (ne)kultura i nebriga o biciklistima

Naglašava da je, kada je o BiH riječ, biciklizam na nekom vrhnucu i podsjeća da u ovakvom okruženju on i ne može biti popularniji. Razlog je, kaže nam, to što država ne mari previše za bicikliste.

"Dokaz za to je, između ostalog, potpuno samostalna izgradnja infrastrukture bez konsultovanja ciljne skupine. Ali, ako svi učinimo korak naprijed i počnemo razmišljati o biciklizmu kao stepenici koja nas vodi u bolji život, onda on ima i perspektivu i prostor da se razvija i ja sam uvjeren da bi u tom slučaju bio popularniji nego što je ikada bio", rekao je.

Kaže nam kako udruženja i klubove koji se bave biciklizmom niko ništa ne pita, čak ni kada je riječ o biciklističkim stazama.

"Iz medija ili lično vidimo da se nešto gradi, a koliko će to zaista služiti svrsi ostaje da vidimo. Vlast izgleda više voli da potroši novac svih nas, nešto napravi i pohvali se, bez konsultacija s korisnicima, nego da odmah u startu pristupi realizaciji na jednom profesionalnom nivou. Ali mi zato možemo obećati da ćemo analizirati sve projekte koji se provode u gradu, a tiču se biciklista, i vrlo rado podijeliti saznanja sa svim građanima, bila ona pozitivna ili negativna", rekao je.

Podsjeća i da su biciklisti, koji su regularni i aktivni učesnici u saobraćaju na saobraćajnicama gdje se kreću i motorna vozila, najugroženija grupa učesnika u saobraćaju.

"Biciklisti uvijek mogu biti na saobraćajnici ako koriste bicikl kao sredstvo prijevoza ili treniraju, a pri tome su uvijek u smrtnoj opasnosti iako poštuju odredbe ZOBS-a. To vozači često previde pa se ponašaju prema biciklistima kao prema nekome ko ne bi smio biti na cesti. Nama pripada krajnji metar desne trake ceste, a vozač je dužan da biciklistu obiđe kada se za to steknu uslovi i uz to mu mora ostaviti prostor od minimalno 1,5 metar. To nije zato što su biciklisti povlašteni, nego zbog njihove sigurnosti. Biciklisti moraju održavati balans u svakom trenutku, dok vozači ne moraju razmišljati o tome. Ali, naravno, saobraćajna (ne)kultura seže mnogo dalje od vozača motornih vozila i među svakom grupom učesnika u saobraćaju postoje oni koji ne poštuju zakon", rekao je Selimović dodajući kako policija mora biti mnogo strožija.

Sarajevo - prijatelj biciklista

Giro di Sarajevo i ove godine nastavlja redovne aktivnosti koje su usmjerene ka tome da Sarajevo bude prijateljski okrenuto biciklistima.

"Ovaj grad to može, samo moramo postati svjesni toga", kažu iz ovog udruženja.

S tim u vezi organiziraju Giro Bambino, u augustu će se opet trkati na Giro Drag Raceu, a u septembru će organizovati Giro di Sarajevo 2018 koji je centralni događaj ovog udruženja.

"Narednog mjeseca ćemo pomoći realizaciju biciklijade u okviru Novogradskih dana, a između svega toga, radimo mnogo na edukaciji i lobiranju za prava biciklista. Takmičarska ekipa je već davno počela nastupe na trkama u zemlji i inozemstvu i to ide po planu", rekli su.

Novost je Državno prvenstvo u hronometru koje će biti održano u jednom od sarajevskih predgrađa.

"Mislimo da će to biti jedno atraktivno dešavanje koje će privući sve najbolje bicikliste iz cijele Bosne i Hercegovine u Sarajevo, a s obzirom na to da se dugo ništa slično nije dešavalo u našem glavnom gradu, potrudit ćemo se da to bude na vrhunskom nivou", rekli su.