Doduše teško se vidi, ali sam ipak neki dan primijetio da po Sarajevu ima popriličan broj asfaltiranih puteva. Onda sam se sjetio da smo u autoškoli učili nešto o pravilima drumskog saobraćaja, pa sam kontao ako ta pravila važe za auta, možda bi mogla da funkcionišu i za bicikl. Probao sam onda par puta da vozim bicikl po tim putevima, a stvarno, sve normalno funkcioniše! Semafori se pale i gase, linije su pune ili isprekidane, skroz isto kao kad voziš auto. Isprve mi je bilo zaista nevjerovatno i malo me bio i strah da će me možda policija uhapsiti i strpati u zatvor zbog toga, ali bogami ništa se nije desilo! Izgleda da ovi asfaltirani putevi i propisi drumskog saobraćaja funkcionišu čak i za bicikle!
Hrabro od tebe.
Naravno da ima asfatiranih puteva , nisam ni mislila na makadam. Mislila sam da dio grada u kojem je uradjen "parking", je najprometniji dio po kojem se i pjeske boris sa "divljim" vozacima, masom pjesaka/turista i sl.
Da je tako bezbjedno vjerovatno bi kultura vozenja bicikala bila veca pa bi se ista na parking mjestu mogla i rentat.
Pa naravno da nema kulture, kad su 80% biciklista nekulturni papci. Većina od onih koje viđam voze pogrešnom trakom, čas po trotoaru čas po kolovozu, skreću desno kroz crveno (navikli u Americi jbg, how yes no), ne daju prednost ili ne znaju kad sami imaju prednost, nose crne trenerke, na biciklu nemaju nijedan refleksni element, da ne pričam o svjetlima.
Zanimljivo da oni koji voze propisno nikad ne izgledaju kao da se "bore" i s čime.
Izvor? Lično nisam primijetio da više od pola motornih vozila ne poštuje najosnovnija pravila ili ne odgovara tehnički i nešto mi to zvuči nevjerovatno. Ako misliš više u apsolutnim brojevima, to je prilično besmisleno poređivati ako motornih vozila ima za red veličine više.
Nisi primjetio sve vecu bahatost vozaca na ulicama???! Ja svakodnevno.
Ako "pokupe" ljude koji uredno cekaju na tramvajskim cekalistima, kako nece nekog biciklistu?!
Ja se iskreno ne bih usudila, a tebi za optimizam i hrabrost aplaudiram.
Ne postoje iz pomodarstva, u svakoj normalno uredjenoj zemlji, staze za bicikliste.
Oni brinu i za sigurnost bicikliste i za njegov bike.
Jao molim te, nemoj mi te upitnike i uzvičnike, zar izgledam kao totalan idiot? Tako to bude svaki put kad pitam za neki malo ozbiljniji argument - čovjek napiše nešto tipa "zar to nije očigledno", uz to namlati sto pedeset uzvičnika i upitnika i konta "to će debila ubijediti". Jašta će.
Ja u Sarajevu oduvijek primjećujem (lično, na ulici, ne sudeći po kretenskim senzacionalističkim naslovima u novinama) da vozači motornih vozila poštuju propise u neuporedljivo većoj mjeri nego biciklisti. To nema ništa sa hrabrošću ili optimizmom.
Znakovi interpunkcije imaju drugu svrhu a ne ubjedjivanje drugih. Tvoj izbor kako ce na tebe djelovati.
Da skratim. Moj stav je da pomenuti parking za bicikliste, narocito na mjestu gdje ih najmanje ima je cisto neplanski osmisljen projektic a da prethodno nemamo potrebnije - staze! Vaznije sacuvati glavu nego biciklo.
Taj "neplanski osmišljen projektić" ima prilično važan značaj u tome što šalje jasan signal da su biciklisti dobrodošli u centru grada. Staza bi bila super, ali za nju jednostavno nema mjesta, odnosno ne ako prvo skroz ne preurediš saobraćaj u gradu. I baš zamišljam kako bi to išlo - papci bi odmah počeli vikati da ne mogu autom na posao zbog par prozapadnih pedera na biciklima.
Tako da na kraju imamo dvije mogućnosti - ili stazu sa pratećom opremom (tj. parking), što ne može jer vidi više, ili samo opremu bez staze, što opet ne može, jer to je onda "neplanski osmišljen projektić". Baš odlično.
I nemoj se stalno truditi da mi nametneš da nije moguće "sačuvati glavu" bez staze. BTW još uvijek nisi dostavila onaj izvor po kome vozači motornih vozila poštuju propise manje od biciklista.
Razmislit cu da odem do MUPa kako bih uzela statisticke podatke prekrsajnih mjera u svrhu zadovoljenja tvog zahtjeva da navedem izvor. hahaha, poBogu! Mora da se šalis?!;)
Ne znam zasto shvatas prepisku licno, iznosim svoj stav bez potrebe da ikoga ubjedjujem u ista.
I sama sam biciklista, ali se relacijom od Marijin dvora do Baščaršije (Obalom Kulina Bana) ne bih usudila dvotočkašem jer sa desne strane su tračnice, a s lijeve skretanja. Još manje bih vjerovala u sigurnost svog bicikla na pomenutom parkingu.
U tom smislu smatram to projektićem, jer pod projektom podrazumjevam daleko veće stvari i ulaganja.
To je moj stav!
Ne moraju nam se slagati. zato i jeste diskusija.