Nije baš tako, kod auta su za zdravlje nejopasnije male čestice PM10 i PM2 koje emituju gume u kontaktu s asfaltom i kočnice, a to je potpuno isto kod električnih automobila, nažalost.
@beha2 donekle tačno ali električna auta koče uglavnom motorom, pune baterije i štede kočnice. u prosjeku 60-80% manje kočenja kočnicama. a koliko dizela se ne potroši za 200.000 km?
a to sto se planeti zemlji jebe mama samo dok se materijali za jednu bateriju izvade to nikom nista... kad se sve sagleda nema nista cisceg i efikasnijeg od benzin motora koji radi na plin, pogotovo ovi noviji motori...
@beha2 Udaramo ti minuse jer si glup.
Tesla pod jedan ima regenerativno kocenje. Umjesto da guli pakne kocenje vrti motor unazad i puni bateriju. Bukvalno mozes praznu bateriju puniti tako sto izguras auto na brdo i spustis se pod kocnicom.
Dakle, u startu si popusio suplju, placenu od strane IC auto industrije.
Pod dva zasto si glup... cime mislis da koce IC auta?
Cak i u poredjenju sa elektricnim autom BEZ regenerativnog kocenja mogu proizvoditi samo ISTO cestica, jelda?
@geraldklix Pod tri zasto si glup... Taj clanak koji si ovlas procitao pa mislis da si pametan je baziran na studiji koju ni taj ko je pisao clanak a ni onaj od koga ga je prepisao nije citao. A kamo li razumio.
Jer je studija SUPLJA.
I ne samo suplja nego je povucena jer je autor SLAGAO da je radjena u saradnji sa Edinburskim univerzitetom - i jer je sakrio da je studija "pogurana" od Innas B.V., koji se bave proizvodnjom hidraulicnih motora.
@geraldklix Tj. Lazirao je reference, predstavio studiju kao da je radjena i provjerena na univerzitetu kom nije ni prisao, plus je dobio "ne-finansijsku podrsku" od firme kojoj su i elektricna i IC auta konkurencija.
I uz SVE TO... Morao je IZMISLITI MJERENJA - jer nije radio mjerenja nego je odoka izracunao "prosjecnu tezinu" elektricnog auta, dizela i benzinca - i onda tu razliku u prosjeku racunao kao uvecanje potrosnje guma i kocnica.
Sve bez mjerenja. Izmislio brojke.
@geraldklix I UZ SVE TO... jedva je navukao da "prosjecno elektricno auto" zagadjuje vise od "prosjecnog dizela".
Za oko 0.3 mg po kilometru.
Podijelis gram na 10000 komada i uzmes 3 ta komada.
Ili gledaj ovako... 10000 elektricnih auta bi moralo da zamijeni 10000 dizelasa - samo da se stvori 3 grama PM10 zagadjenja. Mozda.
Jer to su cifre koje u svakoj iole ozbiljnoj studiji pojede greska mjerenja.
Znas da nema sanse da si ih izmjerio jer vaga nije bazdarena u nanogramima.
ako se ta energija pravi u termoelektranama na ugalj i atomskim centralama sto je danas u vecini slucaj nista se tu popraviti nece cak se moze i pogorsati jer ce tek onda nastati zedz za elektricnom energijom!
@može - za rafinerizaciju 1 galona nafte potrebno 4 kWh struje - koja obično dolazi iz termoelektrane. prestani kupovati benzin i imaš struje kolkoo hoš.