Auto testovi
98

Testirali smo Toyota Yaris Cross: Spreman za sve avanture

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Toyota je napokon stigla i u segment kompaktnih crossovera i SUV-ova, a za to je iskoristila odličnu bazu novog Yarisa. U segmentu koji je zaista pun jake konkurencije Yaris Cross stiže sa vrlo originalnim dizajnom ali i prepoznatljivim kvalitetama svake Toyote.
Uz legendarni Land Cruiser, megauspješni RAV4 i popularni C-HR sada Toyota zaokružuje svoju ponudu SUV i crossover modela sa najmanjim od njih. Yaris Cross pomalo kasno stiže u uzavreo segment gdje neke marke nude već drugu i treću generaciju svog kompaktnog crossovera, dok neki idu tako daleko da nude i dva modela u istom segmentu ali sa različitim ciljanim kupcima, kao što to na primjer radi Hyundai sa modelima Kona i Bayon.

Ipak, Toyota u svemu ima svoj specifičan i studiozan pristup, pa je tako bilo i sa Yarisom Cross. Rezultat je vrlo privlačan i originalno dizajniran kompaktni crossover koji odlično kombinuje kompaktnu karoseriju sa dizajnerskim elementima poput širokih i pravougaonih blatobrana koji otvoreno koketiraju sa većim SUV modelima Toyote.

Zanimljivo je da dizajnerski Yaris Cross nema gotovo nikakvi zajedničkih elemenata sa običnim Yarisom, a to posebno dolazi do izražaja i u samo visini i proporcijama jer je Cross za 30 mm viši od standardnog Yarisa. Zahvaljujući tome ulazak i izlazak iz automobila su vrlo lagani i komforni, a vozačka pozicija nudi dodatnu preglednost.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dimenzije Yarisa Cross otkrivaju i to da je 24 centimetra duži od standardnog Yarisa ali je sa ukupnih 4,18 metara dužine i dalje dovoljno kompaktan za lagodno kretanje i parkiranje u gradu. Druga strana medalje je činjenica da je zadržao isto međuosovinsko rastojanje i to otkriva zašto smo oduševljeni prtljažnim prostorom Yarisa Cross ali ne i ponudom prostora na zadnjim sjedištima. Ipak sa 397 litara zapremine prtljažnika, ili 320 litara ako izaberete pogon na sve točkove, Cross je vrlo upotrebljiv i kao porodični auto.

Sviđa nam se: zapremina prtljažnika, podešenost ovjesa, vozne osobine, mogućnost izbora pogona na sve točkove, kvalitet izrade, performanse motora...

Također, cijeli kokpit i armaturna ploča su u potpunosti preuzeti sa standardnog Yarisa, te je vozačko okruženje poznato i poslovično za Toyotu vrlo funkcionalno i uredno, bez pretjeranih eksperimenata. Voljeli bismo ipak nešto zanimljivije i ugodnije materijale i teksture za Cross, pogotovo jer smo to očekivali zbog originalnog vanjskog izgleda u upečatljivoj zlatnoj boji. Ipak, osim posebno dizajniranih i na dodir vrlo ugodnih presvlaka teško ćete unutra razlikovati Yaris Cross od standardnog.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Toyota kod nas Yaris Cross nudi kao hibridni model i kao klasični benzinski, kao ovaj kojeg smo imali na testu. U tom slučaju na izbor imate 1,5-litarski atmosferski benzinac koji je donekle neobičan jer uz ovu radnu zapreminu dolazi u konfiguraciji od tri cilindra. Iako se bez električne pomoći i čak bez turbopunjača ovaj izbor motora čini pomalo zastarjelim činjenica je da će vjerovatno biti čest izbor kod nas, kako zbog niske ulazne cijene, tako i zbog pristojnih performansi ali i očekivane izdržljivosti na "duge staze".

Najbolje od svega, uz odlično proračunat ručni mjenjač sa 6-stepeni prenosa ovaj motor se odlično nosi sa Yarisom Cross, dovoljno je elastičan, a daha mu ponestaje tek pri većim brzinama i opterećenjem. Prilično je umjeren i sa potrošnjom goriva, pa smo u prsjeku trošili oko 6 litara na 100 kilometara, ili oko pola litre više nego u standardnom Yarisu sa istim motorom.

Odlično usklađeni motor i mjenjač dozvoliće zabavu i na zavojitim cestama, gdje je posebno ugodno i zabavno često korištenje ručice mjenjača. Vrlo precizan hod dozvoljava vrlo brze izmjene stepeni prijenosa bez zapinjanja, a to je uvijek dobrodošla osobina kada na raspolaganju imate 153 Nm okretnog momenta na prilično visokih 4.800 okr/min.

Jednake pohvale zaslužuje i podešenje ovjesa, pa iako to zbog dodatne visine nismo očekivali Yaris Cross vrlo dobro izvršava nagle izmjene pravca, u zavojima ostaje dugo neutralan, a podupravljanje je teško isprovocirati zahvaljujući laganom motoru u "nosu".

Ne sviđa nam se: ponuda prostora na zadnjim sjedištima, buka vjetra pri višim brzinama, zvučna izolacija...

Malo manje pohvale zaslužuje zvučna izolacija, iako je motor vrlo uglađen i tih pri većim brzinama i višem broju okretaja buka u kabini postaje primjetna. Ipak, najviše nam je smetala buka vjetra na brzinama većim od 110 km/h gdje je očito danak plaćen oštrim linijama karoserije i dodatnoj visini podnice.

Ipak, Yaris Cross ima dosta prednosti u odnsu na konkurente i tu se pokazuje ozbiljan pristup Toyote. Osim činjenice da nudi i hibridni i klasični motor Yaris Cross je jedan od rijetkih SUV-va u svom segmentu koji nudi i pogon na sva četiri točka, a uz dobru visinu podnice i solidnu artikulaciju točkova i prostor u blatobranima to znači da će po potrebi moći da se uputi i u solidne avanture van asfalta. Treba naglasiti da je riječ o pogonu gdje prednje točkove pokreće motor sa unutrašnjim sagorijevanjem dok zadnje točkove pokreće elektromotor 3,9 kW. Nije mnogo ali je dovoljno da Crossu pomogne pri prolasku kroz blato i snijeg.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Veliki argument za Yaris Cross u odnosu na konkurenciju je svakako i Toyotina nova garancija, tačnije besplatni Relax program kojim se garancija produžuje do 10 godina ili 160.000 km, čime se dobija potpuno nova doza bezbrižnosti u posjedovanju automobila.

Toyota je još jednom pokazala da ne voli žuriti i da svoje vrijeme u razvoj novih modela uvijek pametno iskoristi. Zahvaljujući tome Yaris Cross je uspio u onome što je bilo zaista teško izvesti. Stigao je kao vrlo originalan i konkurentan model u segment koji pršti od ponude i raznovrsni modela koji su već odlino prihvaćeni na tržištu. Uz dobro odmjerenu cijenu sigurni smo da će Yaris Cross otkinuti dobar dio tog tržišnog kolača, bez obzira govorimo li o najpristupančnijem modelu ili o raskošnim izdanjima sa cijelom tehnološkom lepezom.

Osnovni podaci o testnom automobilu:

  • Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

  • Cijena osnovnog modela: 33.140 KM

  • Cijena testnog modela: 39.210 KM

  • Motor: trocilindarski, benzinski, DOHC, četiri ventila po cilindru, 4-taktni, varijabilno upravljanje ventilima, direktno ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.490 ccm. Najveća snaga 92 kW – 125 KS pri 6.600 obr/min. Najveći obrtni moment 153 Nm pri 4.800 obr/min

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge prečnika 17 inča, gume 205/45 R17 (Continental EcoContact 6).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,9 s. Najveća brzina – 180 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,0 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja – 5,9 do 6,2 l/100 km (mješovita brzina). Zapremina rezervoara – 42 l. Prosječna emisija CO² – 133 do 140 g/km (mješovita brzina). Euro 6AP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.180 mm. Širina – 1.765 mm. Visina – 1.595 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.560 mm. Zapremina prtljažnika – 397 litara. Masa praznog vozila – 1.110 kg. najveća ukupna masa vozila – 2.975 kg.

  • Serijska oprema: Yaris Cross Sport

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: boja karoserije BiTone - 700 KM, blaterice - 90 KM.

  • Garancija: 10 godina ili 160.000 pređenih kilometara.