Standardi i isplativost
680

Kako je ministar Mitrović "namjestio" prelijevanje novca iz FBiH u RS: Primjer tehničkih pregleda

R. D.
Nelojalna konkurencija na tržištu tehničkih pregleda
Nelojalna konkurencija na tržištu tehničkih pregleda
Stanice za tehničke preglede u Federaciji BiH su na gubitku posljednjih mjeseci, jer su cijene ovih pregleda tridesetak maraka niže u Republici Srpskoj. Razlog je odluka državnog ministarstva te drugačiji standardi stanica u dva entiteta.

Konkretno, cijena tehničkog pregleda automobila u Republici Srpskoj iznosi 55, a u Federaciji BiH od 80 do 90 KM. Cijena samog tehničkog pregleda je zapravo ista, s tim da se u Federaciji plaća dodatni iznos za eko test. Zbog niže cijene tehničkog pregleda prilikom registracije vozila mnogi vozači iz FBiH sada se odlučuju da svog četverotočkaša registruju u RS-u. Sada se nameće pitanje sigurnosti i standardizacije.

Stanice za tehničke preglede u FBiH su u podređenom položaju, a sve je smišljeno u državnom ministarstvu prometa i komunikacija od kada je došao ministar Vojin Mitrović, kaže za Klix.ba Ramiz Begović, predsjednik Udruženja stanica tehničkog pregleda FBiH.

"Oni nastupaju jednostrano. Novim pravilnikom oni štite interese stanica iz RS-a, a kriteriji uopće nisu izjadnačeni. Kriteriji su nejednaki u opremi, jedinstvenom informacionom sistemu i videonadzoru. Mi tražimo izjednačavanje", kaže Begović.

Ministarstvo je implementiralo da u FBiH vrijede tehnički pregledi iz RS-a, ali nije nijedan od ovih kriterija. Administaracija šuti, a šutnja je odobravanje, navodi dalje naš sagovornik te kaže kako će uslijediti tužbe.

Begović kaže kako je stanicama u FBiH preostalo da ostanu jedinstvene u stavovima, a imaju i obećanje premijera Fadila Novalića da će poslati pismo urgencije državnom ministru Mitroviću.

Razlika u cijeni je u eko testu, koji u Federaciji BiH rade po EU standardima, a u RS-u ne rade.

Begović kaže kako su stanice u RS-u tek sada uvele videonadzor, koji je prema njegovom mišljenju "klimav".

"Ovakav sistem je neregularan, jer njim nije izvršena zaštita ljudi u saobraćaju, već se insistiralo na koristi stanica koje su u većem broju neuređene. U njihovom eko testu piše - ne puši puno", zaključio je on.

U konačnici, kada vlasnik automobila iz FBiH zbog jeftinijeg tehničkog pregleda vozilo odluči registrovati u RS-u, nisu na gubitku samo stanice tehničkog pregleda, već i osiguravajuće kuće, s obzirom na to da se mnogi odlučuju odabrati i drugo osiguravajuće društvo u RS-u. U tom kontekstu možemo govoriti o znatno preusmjerenim tokovima novca.

Prema podacima BIHAMK-a, u FBiH se godišnje registruje više od 700.000 vozila, a u RS-u skoro 400.000. U Brčko distriktu godišnje se registruje više od 30.000 vozila.