Vožnja u Barceloni
62

Isprobali smo SEAT Tarraco u Španiji, SUV dostojan snažnog imena

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
Španski proizvođač automobila SEAT u septembru ove godine predstavio svoj treći i najveći SUV nazvan Tarraco, a sada je napokon došlo vrijeme da ga isprobamo. Prilika za to se ukazala na međunarodnoj prezentaciji upriličenoj u okolini Barcelone u Španiji gdje smo se bolje upoznali s novim SEAT-ovim modelom.

Kompanija SEAT je u periodu od januara do oktobra ove godine ostvarila odlične prodajne rezultate te je prodala 449.000 automobila, što predstavlja povećanje za 13,7 posto u odnosu na isti period prošle godine kada je kupcima isporučila 395.000 automobila. Preciznije, ovo je najbolji prodajni rezultat u historiji SEAT-a, a cilj španskog giganta jeste da istim putem krene i novi flagship model, SUV pod nazivom Tarraco.

Podsjećanja radi, Tarraco je ime dobio zahvaljujući glasovima fanova španskog brenda, razvijen u Martorellu u Španiji, dok je proizvodnja rezervisana za Wolfsburg u Njemačkoj. Ovo je treći SUV model španskog proizvođača koji ujedno i nagovještava budući dizajnerski jezik novih SEAT-ovih modela. Cilj je da brend bude što je moguće više jedinstven i tome će se u narednim godinama poklanjati mnogo pažnje.

Kao najveći i najrobusniji u porodici, odnosno kao veći brat postojećih SUV modela Arona i Ateca, Tarraco je baziran na MQB-A platformi te je svoje mjesto zauzeo na vrhu ponude španske kompanije koja ga promoviše ističući da predstavlja spoj vrhunske tehnologije, dinamike, agilnosti, sjajnih voznih osobina, praktičnosti, funkcionalnosti te elegantnog progresivnog dizajna. Naš zadatak je bio da tokom međunarodne prezentacije provjerimo da li Tarraco zaista posjeduje sve ključne atribute cjelokupne ponude SEAT-ovih modela, a to su moderan i atraktivan dizajn, funkcionalnost, sportski duh, komfort, pristupačnost, kvaliteta, moderna tehnologija te pozitivan utisak koji ostavlja na ljude koji gaje različite stilove života.

Da je Tarraco razvijen za one kojima Arona i Ateca nisu dovoljni pokazuju i njegove dimenzije te broj sjedišta. SEAT-ov SUV je dostupan u konfiguraciji sa pet i sedam sjedišta, dug je 4.735 mm, širok 1.839 mm (2.099 mm s retrovizorima) te visok 1.658 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.790 mm, a odstojanje od tla 20 cm. Težak je 1.687 kg. Ove dimenzije, kao i sam prvi pogled jasno govore da se radi o zaista velikom SUV-u namijenjenom onima koji trebaju mnogo prostora, bilo za putnike, bilo za prtljag.

Istaknutija prednja maska naglašava njegov snažni karakter, dok su prednja LED svjetla zadržala oštri triangularni oblik te su više uvučena u karoseriju. LED tehnologija je dio vanjskog i unutrašnjeg osvjetljenja te je standardna u paketima opreme Xcellence i Style. Ova tehnologija je omogućila dinamične pokazivače smjera, sitnicu koja ipak znači kada je riječ o estetici. Na raspolaganju su naplaci od 17 do 20 inča.

Kupci će novi Tarraco moći dobiti u osam različitih boja, a to su Dark Camouflage zelena, Dryx Bijela, Reflex srebrena, Atlantics Plava, Indium siva, Titanium bež, Deep crna i Urano siva boja.

Unutrašnjost je opremljena modernom tehnologijom koja uključuje SEAT-ov moderni 10,25-inčni Digital Cockpit ekran te 8-inčni plutajući HMI ekran koji omogućava korištenje mogućnosti povezivanja. Ukoliko kupci odaberu opcioni 8-inčni Navigation Plus ekran, bit će im na raspolaganju i mogućnost kontrole gestikulacijama što Tarraco čini prvim SEAT-ovim modelom s ovom tehnologijom. Dugme View na upravljaču omogućava odabir izmđu tri različita glavna ekrana čime se minimizira odvlačenje pažnje vozača i maksimizira jasnost informacija ovisno o potrebama vozača. BeatsAudio sistem nudi kristalno čist zvuk, a tu je i Connectivity Box koji omogućava povezivanje sa smartphoneima i njihovo punjenje bežičnim putem. Naravno, tu su i USB portovi te 12V utičnica.

Što se tiče materijala korištenih u izradi unutrašnjosti, gornji dio instrument table je napravljen od mekane gume, a donji od tvrde plastike, dok ukras predstavlja prilično vjerodostojna imitacija drveta. Slično je i na panelima vrata, a ovu kombinaciju je vjerovatno bilo i realno očekivati. Sjedišta su sasvim pristojna, udobna i imaju više nego solidne bočne potpore, a nazad ima dovoljno mjesta i za one veoma visoke putnike. Opciono je moguće dobiti grijače prednjih i stražnjih sjedišta, kao i mogućnost električnog podešavanja sjedišta vozača s funkcijom memorije. Sjedišta su dostupnai s različitom tkaninom i Alcantarom, a uz doplatu su na raspolaganju i sjedišta presvučena crnom kožom. Ipak, moramo reći, očekivali smo malo više od Terraca kada je riječ o dizajnu u smislu da će imati više unikatnih, odnosno jedinstvenih karakteristika, no to ne znači da je loš, naprotiv, dobro izgleda, kako eksterijer, tako i unutrašnjost gdje je sve logično i lijepo posloženo.

Kao što se moglo i očekivati od flagship modela, Tarraco je veoma siguran automobil te je dobio savremene sigurnosne i pomoćne sisteme koji omogućavaju sigurnu i udobnu vožnju. Između ostalih se izdvajaju Lane Assist i Front Assist gdje je detekcija pješaka ili biciklista u standardnoj opremi, dok su sistemi za otkrivanje vozila u slijepom uglu, za prepoznavanje saobraćajnih znakova, za pomoć u gužvi, adaptivni tempomat te sistem zaustavljanja vozila u hitnim situacijama dio dodatne opreme. Pre-Crash Assist sistem može reagovati za 0,2 sekunde ukoliko otkrije da će doći do nesreće. Ovaj sistem zateže sigurnosne pojaseve, aktivira svjetlosnu signalizaciju za opasnost, zatvara prozore i panoramski krov te tako dodatno štiti putnike. Ukoliko se automobil prevrne. Rollover Assist će pozvati pomoć, ugasiti motor, otključati vrata, upaliti svjelta za opasnost te promijeniti sistem ventilacije. Oni koji imaju problema s parkiranjem bit će zadovoljni Park Assist sistemom s kamerama, a ukoliko im ruke budu zauzete prtljagom, virtuelna papučica koja se odnosi na pokret stopalom ispod branika će im omogućiti da otvore vrata prtljažnika. Top View sistem kamera će biti veoma koristan na težim terenima u šta smo se uvjerili prilikom vožnje zahtjevnim poligonom koji je Tarraco s lakoćom savladavao. Zahvaljujući pomoćnom sistemu se samostalno spuštao niz velike strmine bez opasnosti od neželjenog ubrzanja i oštećenja vozila.

Što se tiče pogona, kupci će moći birati između dva benzinska i dva dizelska motora.

Benzinski 1,5-litarski TSI motor razvija 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta te je uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem preko kojeg se snaga prenosi na prednje točkove. Maksimalna brzina iznosi 201 km/h.

Snažniji 2,0-litarski benzinac isporučuje 190 KS i 320 Nm obrtnog momenta te je uparen sa sedmostepenim DSG mjenjačem i 4Drive pogonom na sva četiri točka. Tarraco s ovim motorom od 0 do 100 km/h ubrzava za 8 sekundi prije nego dostigne maksimalnih 211 km/h.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Tu su i dvije verzije 2,0-litarskog TDI motora. Prva verzija raspolaže sa 150 KS i 340 Nm obrtnog momenta te može biti uparena sa 6-stepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG mjenjačem s 4Drive sistemom pogona na sva četiri točka. Snažnija verzija razvija 190 KS te 400 Nm obrtnog momenta i uparena je sa sedmostepenim DSG mjenjačem i 4Drive pogonom na sva četiri točka. Maksimalna brzina obje verzije motora u slučaju prednjeg pogona iznosi 202 km/h, a do "stotke" ubrzavaju za 9,8 sekundi. Ipak, Tarraco sa pogonom na sva četiri točka od 0 do 100 km/h stiže za osam sekundi, a maksimalna brzina je 210 km/h.

Tokom testnih vožnji smo imali priliku isprobati 1,5-litarskog benzinca sa 150 KS te 2.0-litarskog dizela sa 190 KS, DSG mjenjačem i 4Drive pogonom na sva četiri točka.

Benzinac je bez obzira na teren i odabrani mod vožnje prilikom pritiska na papučicu gasa "volio razmisliti", ali se ne može reći da je baš trom iako bi definitivno bilo bolje da je nešto živahniji, no s obzirom na ukupnu težinu vozila, to mu se ne može previše uzeti za zlo. Snažniji benzinac će sigurno ponuditi više onima kojim su performanse veoma značajan faktor.

Situacija je bolja u slučaju dizelaša sa 190 KS, DSG mjenjačem i 4Drive pogonom. Ovo je svakako varijanta koju bismo odabrali zbog ekonomičnosti, više snage, ubrzanja, međuubrzanja, boljeg osjećaja u zavojima, više samopouzdanja koje nudi pri preticanjima i slično. Provjereni DSG mjenjač se ponovo pokazao odličnim, posebno u sportskom modu vožnje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

No, novi Tarraco se može pohvaliti prilično dobrom zvučnom izolacijom, a omogućava zaista odlično iskustvo vožnje zahvaljujući neovisnom MacPherson ovjesu sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima naprijed te multilink ovjes nazad. Tu je i DCC (Dynamic Chassis Control) sistem koji omogućava zavidne performanse, sportski osjećaj kad ste iza upravljača te udobnu vožnju na različitim podlogama. Dostupna su tri moda, Normal, Eco i Sport, ali se sistem može i automatski prilagođavati i modificirati ovisno o terenu. DCC koristi elektronsko podešavanje amortizera i sistem upravljanja, a svaki amortizer je povezan s uređajem koji konstantno prati točkove i pronalazi najbolje podešavanje. Za reakcije sistema na neravnine na cesti potrebne su milisekunde. To smo ponajbolje vidjeli kada smo se našli na poligonu i pokušali savladati različite prepreke, a rezultat je bio i više nego impresivan. Također, iako se radi o velikom SUV-u, on se dobro snalazi u gradskim sredinama i na uskim ulicama u okolini Barcelone. Radius zaokreta nas je pozitivno iznenadio tako da smo imali osjećaj da smo u mnogo manjem automobilu.

Kao što je već navedeno, Tarraco će se proizvoditi u Wolfsburgu u Njemačkoj, pretprodaja počinje u decembru, a automobil zvanično na tržište ulazi početkom 2019. godine, tačnije u februaru.