Komentari (24)
Povratak na članak
Prijava korisnika
NAPOMENA: Komentarisanje članaka na portalu Klix.ba dozvoljeno je samo registrovanim korisnicima. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korištenja komentara.
Željeznički transport je višestruko isplativiji i ekološki prihvatljiviji od cestovnog. Samim tim nije neophodno da željeznice budu u plusu samo na bazi svog poslovanja (dovoljne su ogromne uštede na održavanju cesta i dosta manje zagađenje). Ovi su dosta poboljšali rezultate zadnjih godina, međutim, da bi se stvari u potpunosti riješile, neophodno je: - ukinuti sve neprofitabilne putničke linije - razbiti nataški lobi i donijeti zakon o neophodnosti transporta naftnih derivata željezničkim putem (ovo bi se moglo riješiti naplaćivanjem ogromnih taksi za cestovni prevoz, gdje bi se pumpašima na kraju više isplatilo prevoziti željeznicom) - sličnim taksama destimulisati cestovni prevoz svih većih tereta - uvesti striktnu internu kontrolu (većim platama i strogim kaznama destimulisati korupciju kod konduktera) - riješiti se viška zaposlenih otpremninama ili ranim penzionisanjem (iako sumnjam da bi i bilo viška zaposlenih kad bi se promet povećao 2-3 puta)
ne cudi me kad je sda zaposlio 1000 radnika viska u administraciji a ima manjka 500 inzinjera
nije sve ovako kako piše u ovom tekstu se ne spominje da trenutna uprava vrši kasiranje vagona bez dozvole vlade, da su ŽFBH za dva mjeseca koja se bila rekrdna zaradila cc 15 miliona KM, da je ova uprava potrošila kredit od 86 miliona KM, a što se tiče kapaciteta i njihovo stanje je upitno kao i održavanje jer nema rezervnih dijelova. Za stanje u ŽFBH riva je stranka iz koje dolazi uprava ŽFBH koja u ovom trenutku upošljava svoje kadrove na sva upražnjena mjeta (većinom administraciju) (dok uprava na čelu sa presjednikom uprave čitavo vrijeme spominju da u ŽFBH ima 1000 radnika viška) Tako da od zarade zaposlenika je moguće isplatiti platu u brutu do donošenje zakona o konsolidaciji željeznice. Uprava iz svojih nekih principa nemože da progleda da ima željezničara koji nemaju šta jesti jer im plata kasni cc 60 dana.
Citam komentare ovdije pojedinih ... nemam dovoljno gusne rijeci da opisem njihovu licnost! Radim na zeljznici vemoma odgovoran posao ... kazete konduteri uzimaju i zaradju kraduuu vjerovatno da a koliko vas vadi karru na salteru a koliko u vozu to prvo, a drugo policajc koliko on od nas ume novca sirotinje zaustavi kantu i naplati kaznu jer nemam para da kupim neto a budz u isprati pogledom a profesor koliko dobije za prolaz ili lijekar ... i oni rade svoj posao i njima treba da se pomaze? Sve sto spominjete ovdje krsevi sporo i sl. Nismo mi radnici za to krivi volio bih i ja da radim u boljim uslovima a ne ljeti da se kuham na +40 a zimi mrzneem na -20... Zalosno je to sto tako mislite ako mislite da je lagano bujrum jednu nocnu odradite samnom koliko mojih deugara uzivaju i spavaju dok ja buljim gledam i smrzavam se i zato da ne dobivam platuu pa srami te se svi ste vi lijecuge koje uzivate i hocete gotovine. Lobi xestovni je jaci os zeljznice a ako ne treba zeljznica bujrum kljuc
umjesto da forsiraju željeznice jer će uskoro biti cijena nafte 3 marke a naša struja troši je do mile volje i još da povežu gradove željezničkim saobraćajem
Radim 12 sati na dan, ne u drzavnom sektoru, ne u bh.telekomu, ne kradem, nego "sljakam" za svoj dinar. Ne primam ni ja niti moji nikakve invalidnine, sehidnine, prijevremene penzije i slicna s.r.a.nj.a. (iako bi imali i te kako osnova). Vikendom hocu negdje kroz BiH da putujem, ALI: ako hocu vozom, onda su to stare kante, prespore, preprljave, zadimljene... U Austriji vozi RailJet (brzi voz) do 220 km/h, u Spaniji prigradski vozovi klimatizovani i pustaju klasicnu muziku: E pa ako je to cijena "poklapanja od strane Krupnih evropskih ""tajkuna""", neka sve odmah poklope, preklope i reorganizuju! Pa cu biti na jugu BiH za 40min, na sjeveru isto tako i slicno. A i pruga bi kroz naseljena mjesta bila ogradjena, a ne ovako kao u Indiji.
Hapa, nema više socijalizma!!!! sve ti je danas kapitalizam. Neće ni tebe ni mene niko pitati šta mi to hoćemo, niti će to ko pitati naše političare. Međunarodni krupni kapital je neumoljiv. Da ti skratim muke: milom ili silom sve će se u ovoj državi prodati tom međunarodnom krupnom kapitalu. Milom, to možemo mi uraditi pa nešto pametno od tog novca od prodaje napraviti,;Silom, MMF i World Bank će nam davati novac do trenutka kada oni procjene da naš dug prema njima pokriva vrijednost svih naših resursa. Kako nemamo ekonomije, niti ćemo je imati, nećemo moći kredite vratiti i......pa-pa socijalizam za sva vremena:)
@OGM Kao prvo, ja se ne zalažem za neoliberalni kapitalizam. Na toj skali kapitalizam-socijalizam sam negdje na sredini. Po meni bi idealno bilo da imamo direktnu demokratiju i mnoštvo sitnih POLITIČKI I EKONOMSKI OBRAZOVANIH (ključno) malih dioničara koji bi kontrolisali svoje lokalne zajednice, dok bi centralna vlast trebala imati ingerencije u oblasti odbrane (s tim da bih ponovo uveo princip TO i vojnog roka i za muškarce i žene), sudstva, i eventualno, standardizaciji obrazovnog sistema. Apropos teme, trenutna cijena cestovnog prevoza jednostavno nije realna (kamioni i cisterne uništavaju ceste i do 10x više od ličnih automobila), još kad uključimo ekološke troškove... Drugo, svi veliki sistemi imaju određenu količini neefikasnosti, mislim da treba težiti da se te neefikasnosti minimiziraju, nemoguće ih je potpuno eliminisati.
Kalav crni rekordan prevoz:) ne širite dezinformacije ovdje!Ekonomija države kompletno urušena a Željeznice imaju rekordan prevoz - pa ovo dvoje je nespojivo.
Prema podacima Centralne Banke BiH - privatni sektor učestvuje u BDP-u 68% i njega niko ne stimuliše... najveći dužnici u državi su državne firme, službeni podaci. Žalite se kako privatnici imaju svoje ''lobije'' - pa logično da će ''zbijati redove'' s obzirom da ih država gleda kao kravu muzaru i prema njima se ponaša maćehinski...a oni su upravo ti od kojih država živi - kao što je to inače u svim normalnim kapitalističkim zemljama. I umjesto da se država potrudi da privatnika bude što više - ona ih destimuliše na račun parazita državnih...s obzirom koliko sam minusa dobio - ne čudi me što nam je stanje u državi ovakvo...sve dok narodne mase ne shvate kako funkcioniše DRŽAVA I TOK NOVCA... nema nama napretka... ali sumnjam da će se to kod nas desiti...ipak mi nismo Švicarska...niti ćemo kad biti /baš zbog toga)...
@ Hapa - ukinuti sve neprofitabilne putničke linije SLAŽEM SE - razbiti nataški lobi i donijeti zakon o neophodnosti transporta naftnih derivata željezničkim putem - sličnim taksama destimulisati cestovni prevoz svih većih tereta OVIM ŽELJEZNICE DOBIJAJU MONOPOL - REKAO SI DA JE PREVOZ ISPLATIVIJI, PA ONDA NEK SE BORE 1 na 1 NAFTAŠI I ŽELJEZNICE...NISU NAFTAŠI KRIVI ŠTO SU ŽELJEZNICE NESPOSOBNE, A ONI SPOSOBNI.. ha ya - uvesti striktnu internu kontrolu (većim platama i strogim kaznama destimulisati korupciju kod konduktera) - riješiti se viška zaposlenih otpremninama ili ranim penzionisanjem (iako sumnjam da bi i bilo viška zaposlenih kad bi se promet povećao 2-3 puta) S OVIM SE SLAŽEM... samo ipak: gdje boli - tu sijeci ... OVO JE BRAĆO KAPITALIZAM...DOK BUDEMO ŽIVJELI U KAPITALIZMU, A RAZMIŠLJALI SOCIJALISTIČI - NEMA NAPRETKA
‘Zato što nisam imao dovoljno, a sada imam.’, odgovori dečak. ‘Tata, sada imam 50 dolara. Mogu li kupiti sat tvoga vremena? Molim te, dođi sutra doma ranije. Želim večerati s tobom.” Otac je bio slomljen. Zagrlio je sina i molio ga za oprost. Ovo je samo kratki podsetnik za sve vas koji naporno radite. Ne smemo dozvoliti da vreme prolazi mimo nas bez da provedemo neko vreme s ljudima koji nam puno znače, koji su bliski našem srcu. Seti se podijeliti tih 50 dolara s nekime koga voliš. Da umremo sutra, kompanije za koje radimo će nas lako zameniti. Ali porodica i prijateljima koji ostanu za nama nedostajat ćemo do kraja života.
Čovek je seo i postao još ljući zbog dečakovog pitanja…kako se usuđuje pitati takva pitanja samo da bi dobio novac?’ Nakon nekih sat vremena, malo se smirio pa razmislio: Možda mu je nešto stvarno trebalo za tih 25 dolara…stvarno ne pita često novac… Čovek je otišao u njegovu sobu i otvorio vrata. ‘Jesi zaspao, sine?’, upitao je. ‘Ne, tata, budan sam” odgovori dečak. ‘Razmišljao sam…možda sam bio prestrog prema tebi maloprije. Imao sam težak dan i iskalio sam se na tebi. Evo ti 25 dolara koje si tražio.’ Dečak se uspravio, smešeći se. ‘Oh, hvala ti, tata!’, poviknuo je. Tada, posegnuvši ispod jastuka, izvukao je snop zgužvanih novčanica. Kad je video da Dečak već ima novac, opet se počeo ljutiti. Dečak je polako izbrojao svoj novac i pogledao oca. ‘Zašto si tražio još novca, ako ga već imaš?’, planu otac
Čovek se vratio s posla kasno, umoran i nervozan i nađe svog 5-godišnjeg sina kako ga čeka na vratima. SIN: ‘Tata, smem li te nešto pitati?’ OTAC ‘Da, naravno, reci, šta je? SIN: ‘Tata, koliko zarađuješ na sat?’ OTAC: ‘To se tebe ne tiče. Zašto me to pitaš?’ kaže gnevno SIN: ‘Samo sam želeo znati. Molim te, reci mi, koliko zarađuješ na sat?’ OTAC: ‘Ako već moraš znati, zarađujem 50 dolara na sat.’ SIN: ‘Oh,’ Dečak odgovori, spuštene glave. SIN: ‘Tata, molim te, možeš li mi posuditi 25 dolara?’ Otac je bio besan ‘Ako je jedini razlog što me pitaš da ti posudim 25 dolara taj da možeš kupiti nekakvu igračku ili sličnu besmislicu, tada se okreni i odi ravno u sobu i razmisli zašto si tako sebičan. Ja ne radim svaki dan za takve dečje idiotarije!’ Dečak je tiho otišao u sobu i zatvorio vrata.
Šuplja priča za široke narodne mase. Dug od 142 miliona po osnovu doprinosa napravili su kvazi manageri a taj novac podijelili zaposlenima kroz plate, da bi im sada svi poreski obveznici to nadoknadili. Ako dobro posluje ova firma zašto ne isplaćuje bruto plate kao i svi ostali u državi. Razlog je što imaju četiri puta više zaposlenih. Rješe je smanjiti plate zaposlenih četiri puta ili višak otpustiti, a ne prodavati šuplju narodu.
Kakva zeljeznica ne moues vozom iz Mostara do Sarajeva otic ujutro,a kamoli do susjednog Beograda posao obavit.Tuga.