U nesigurnim vremenima
0

Tek 7 posto građana BiH vjeruje u police ličnih osiguranja

Klix.ba
U Bosni i Hercegovini tek 7% stanovništva se odlučuje za neku od polica ličnih osiguranja koje obuhvataju životna, zdravstvena ili osiguranja od nesreće, što je daleko ispod prosjeka zemalja CEE regije. Većina osiguranika koji uplaćuju police nekog ličnog osiguranja se odlučuju za životna osiguranja.

Tržište ličnih osiguranja u Bosni i Hercegovini je u padu od 2009. godine kada je bilo osigurano gotovo 2% više bh. građana, podaci su GfK-a, jedne od vodećih organizacija za istraživanje tržišta na svijetu.

Kada su u pitanju auto osiguranja u Bosni i Hercegovini, 27% stanovnika starijih od 15 godina posjeduje neku policu auto osiguranja, a većina njih se zadovoljava tek osnovnim obaveznim auto osiguranjem. Od svih polica auto osiguranja, kasko osiguranje automobila koristi tek 2% vlasnika automobila u BiH.

Ovako nizak procenat kasko osiguranih automobila je i logičan s obzirom na omjer novih i polovnih automobila na bh. tržištu i saznanja da se u BiH, u pravilu, polica kasko osiguranja uzima samo za nove automobile.

GfK svake godine prikuplja ključne informacije o tržištu osiguranja u Srednjoj i Istočnoj Evropi u bazu podataka o uslugama osiguranja. Uvid u ove informacije našim poslovnim partnerima pomažu u sticanju dovoljno znanja o lokalnim i regionalnih tržištima potrebnog za uspješno poslovanje u ovim ekonomski nepovoljnim vremenima. Dva od tri ključna indikatora uspješnosti pokazuju stabilne cifre.

Udio stanovništva sa osiguranjem u domaćinstvu (stan/kuća/auto/imovina) u Srednjoj i Istočnoj Evropi je 2008. godine iznosio 41% i nije se drastično promijenio do 2011., kada je iznosio 42%. Gotovo isto je stanje sa ličnim osiguranjem život/nesreća/zdravlje).

Godine 2008. 27% stanovnika Srednje i Istočne Evrope je imalo ovu vrstu osiguranja, a 2011. taj je udio iznosio 26%. Međutim, dešavanja na tržištu osiguranja su povezana sa dešavanjima u finansijskom sektoru. Aktivnosti finansijskih usluga u Srednjoj i Istočnoj Evropi vodi direktor za Srednju i Istočnu Evropu, Rastislav Kocan.

"U nesigurnim vremenima ljudi vode računa o tome koliko troše. Osiguranja su proizvodi sa niskim učešćem i ljudi su spremniji da od njih odustanu. Ipak, imamo veliki potencijal u cijeloj Srednjoj i Istočnoj Evropi, pogotovo kada se misli na privatno penziono osiguranje", rekao je Kocan.

Kada se pažljivije posmatra ciljna grupa sa velikim prodajnim potencijalom, to je stanovništvo mlađe od 30 godina. Vidimo da njih 26% ima lično osiguranje i 39% osiguranje u domaćinstvu. Većina zatvorenih ugovora se potpisuje za osiguranje vozila. U Srednjoj i Istočnoj Evropi svaka treća osoba iz ove mlađe populacije ima tu vrstu osiguranja. Ipak potencijal još uvijek nije ispunjen: sa rastom standarda u regiji i sve većim brojem vozila, potražnja auto-osiguranja će takođe rasti.

Stav prema štednji i brizi za budućnost se u Srednjoj i Istočnoj Evropi razlikuje u odnosu na Zapadnu. Ovo se vidi i po broju ugovora za životno osiguranje i privatne penzije. Svega svaki osmi stanovnik Srednje i Istočne Evrope ima životno osiguranje i neznatan se broj sam brine za svoju penziju.

"Važnost brige za budućnost će sve više rasti u budućnosti. Vlasti, kao i finansijski sektor, će morati ovo stanovnicima objasniti", navodi Christina Praßdorf, stručnjakinja za tržište osiguranja pri GfK-u.