VISA na prvom mjestu
0

Svaki drugi stanovnik BiH koristi bar jednu karticu za plaćanje

Klix.ba
Novija ekonomska kretanja pokazuju trend rasta udjela klijenata banaka u cijeloj regiji centralne i istočne Evrope. Tako je u prosjeku u cijeloj ovoj regiji 80 posto građana imalo neki poslovni odnos s bankom.

U Bosni i Hercegovini, prema podacima istraživanja Credit Card Monitor (CCM), koje na godišnjem nivou provodi GfK BiH, svaki drugi stanovnik u 2012. godini koristi barem jednu karticu za plaćanje (49 posto), što je porast od 8 posto u odnosu na 2011.

Približno 47 posto građana Bosne i Hercegovine starijih od 15 godina koriste neku od debitnih kartica prisutnih na bh. tržištu, dok tek 14 posto koristi neku kreditnu, revolving ili karticu sa odgodom plaćanja.

I u segmentu debitnih i u segmentu kreditnih kartica VISA zauzima prvo mjesto, gledano po tržišnom udjelu marki kartica na tržištu Bosne i Hercegovine.

Rastislav Kocan, regionalni voditelj tima za finansijska istraživanja, predviđa nastavak pozitivnih trendova.

"Poljska, naprimjer, ima veliki potencijal, jer oko trećina građana još uvijek ne posluje s bankama", kaže Kocan.

U sličnoj situaciji su i Kazahstan, Bugarska i Poljska, dok je s druge strane, u Sloveniji, Austriji, Hrvatskoj i Češkoj gotovo svaki odrasli građanin ujedno i klijent banke.

Podrobnija analiza korištenja određenih bankarskih proizvoda i usluga u regiji centralne i istočne Evrope pokazuje da su trendovi korištenja računa slični trendovima u udjelima klijenata banaka. Godine 2008. došlo je do usporavanja rasta, pa čak i pada u udjelu korisnika bankovnih računa. Te godine je u prosjeku bilo 41 posto korisnika tekućih računa, dok je taj udio porastao na 47 posto krajem prošle godine.

Zanimljiv je i podatak o udjelu korisnika kartica. Iako u cijeloj CEE regiji još uvijek vrijedi princip "keš je kralj", penetracija korištenja kartičnih proizvoda u stalnom je porastu, tako da se može reći da približno svaki drugi građanin u CEE regiji ima neku karticu za plaćanje, navodi se u istaživanju GfK-a.

GfK je jedna od najvećih svjetskih agencija za istraživanje tržišta, sa više od 11.000 stručnjaka.