{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Prvi Food Outlet u našoj zemlji: Kod nas kupuju i funkcioneri i poznate osobe

6.10.2018. u 09:12
167
97
Prvi Food Outlet u našoj zemlji: Kod nas kupuju i funkcioneri i poznate osobe
167
Prije nešto više od šest mjeseci u glavnom gradu BiH otvoren je prvi Food Outlet Yumm. Dok u svijetu ovakve radnje postoje i više od stotinu godina, na Balkanu ih je neobično vidjeti pa ih za sada ima samo u Zagrebu i Skoplju.
Nakon završenih fakulteta, baš kao što u našoj zemlji često biva, Nikolina Piljić-Alić i Axel Alić nisu mogli naći stalno zaposlenje. Zbog toga je ovaj par odlučio napustiti našu zemlju i otisnuti se u daleku Australiju.

"Nakon završetka fakulteta počeli smo pripremati papire za odlazak i taman kad smo ih finalizirali zapitala sam se da li treba da odemo, da li smo zaista sve uradili da uspijemo u našoj zemlji", počela je priču Nikolina Piljić-Alić.

Na ideju za otvaranje Food Outleta Yumm došli su dok su pretraživali cijene hrane u Australiji. Tada su zapravo i saznali za postojanje ovakvih trgovina hrane.

"Moj suprug je predložio da otvorimo ovu radnju. Od te njegove ideje do moje realizacije nije prošlo ni 24 sata. Odmah sam nazvala kompanije koje sam znala i počela proces registracije", kaže Nikolina.

Razlika između "upotrijebiti do" i "najbolje upotrijebiti do"



"Kada smo otvorili naš Food Outlet imali smo podršku samo dvije kompanije. Ostali ili nisu bili zainteresirani za saradnju ili su čekali šta će se desiti, jer im nije bio poznat ovaj koncept. Počeli smo sa svega nekoliko proizvoda, uz bukvalno praznu radnju", prisjeća se Nikolina.

Iz Food Outleta Yumm kažu da ljudi često misle da se u ovoj radnji prodaje roba isteklog roka ili čije je rok trajanja dan ili dva, što nije tačno.

"Takvih stvari imamo najmanje. Najčešće se dešava da nam nude artikle koji su iz raznih razloga povučeni iz prodaje, da li zbog toga što se mijenja ambalaža ili proizvodi nisu namijenjeni za naše tržište i da se ne bi vraćali završe u našoj radnji gdje se prodaju znatno jeftinije", kaže Nikolina.

U ovoj radnji možete kupiti i artikle s oštećenom ambalažom, što ne nudi nijedna trgovina u našoj zemlji. Hranu koja bi inače bila bačena i uništena u ovoj trgovini možete kupiti za od 40 do 50 posto jeftinije.

"Imamo hrane koja je kraćeg roka, to su obično mliječni i mesni proizvodi. Kada se pojavi neka veća količina nekog proizvoda kojem je rok dva-tri dana cijene znaju biti i do 90 posto niže nego u drugim trgovinama", kaže Axel Alić, Nikolinin suprug, i dodaje da sarađuju samo s generalnim uvoznicima, distributerima i proizvođačima.

Kada je riječ o oštećenoj ambalaži rokovi su regularni, ali su kutije ili konzerve u kojima se nalazi roba oštećene. Također, istakli su i kako bi kupci trebali znati razliku između termina "upotrijebiti do" i "najbolje upotrijebiti do".

"Kada je naznačeno 'upotrijebiti do' to znači da se taj proizvod mora upotrijebiti do tog datuma, jer poslije najvjerovatnije nije siguran za upotrebu, a kada piše 'najbolje upotrijebiti do' to je neki minimalan rok za korištenje. Nakon tog datuma može trajati deset dana, mjesec dana, a neki proizvodi čak mogu stajati i godinu poslije isteka roka, ovisno o vrsti proizvoda", objašnjava Axel.

"Najbolje upotrijebiti" najčešće se odnosi na dehidrirane proizvode poput konzervi i zamrznute hrane, dok oznaku "upotrijebiti do" najčešće imaju mliječni i mesni asortiman.

Par navodi i da je ovaj posao vremenom postao veoma isplativ, iako i danas imaju problem s nabavkom robe, jer neke kompanije smatraju da će, ukoliko se njihovi proizvodi vide na policama ove radnje, kupci smatrati kako njihov brend nije dobar.

"Imamo dvije domaće kompanije koje su odbile saradnju s nama. Jedna je jedini proizvođač pelena u BiH, u kojoj smatraju da je njihov brend pelena toliko veliki da je sramota da to stoji kod nas na policama. Dok, recimo, imamo Pampers koji je najveći svjetski brend, bar kada je riječ o pelenama. Tu je i jedan od najvećih distributera pića i duhanskih proizvoda, kod njih su abnormalne količine robe kojoj ističe rok i nisu nam dali", objašnjava Axel i dodaje da uništavanjem ove robe najviše strada okolina.

Spasili nekoliko tona hrane



Kupci, kako ovaj par kaže, imaju povjerenja u ispravnost robe, a osim hrane Fodd Outlet Yumm u ponudi ima i higijenska sredstva i dekorativnu kozmetiku, a neke kompanije s kojima sarađuju, u želji da podrže ideju i omoguće kupcima slabijeg imovinskog stanja da priušte nešto što inače ne bi mogli, nude regularne proizvode, ali uz znatno niže cijene.

"Treba naglasiti da ovo nije radnja samo za penzionere i socijalno ugroženu kategoriju. Kod nas dolaze i poznate ličnosti, osobe iz institucija i ministarstava", otkriva Axel i dodaje kako je ekološki aspekt ove radnje zapravo najbitniji u cijeloj priči.

"Mi smo do sada spasili više od nekoliko tona hrane koja bi inače završila u smeću", završava priču Axel.

Osim ekološkog i socijalnog aspekta ove priče, ono što je pozitivno jeste što bračni par Alić nije u statistici od 35 hiljada mladih koji su trbuhom za kruhom napustili našu zemlju, već je ostao da se bori za svoju ljepšu budućnost i budućnost svoje djece.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: