Privreda
11

Završen treći USAID-ov forum društveno odgovornog poslovanja

FENA
David Barth (Foto: Arhiv/Klix.ba)
David Barth (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Treći Forum društveno odgovornog poslovanja održan je danas u Sarajevu, a fokus je bio na važnu komponentu društvene odgovornosti- korporativno upravljanje kroz odnos prema zaposlenicima, klijentima i drugim interesnim grupama.

Cilj Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), koja je organizator foruma, jest nastojanje da se ublaže izazovi s kojima se susreće BiH kroz isticanje važnosti i potencijalne dobrobiti društveno odgovornog poslovanja, pod sloganom "Odgovorno djelovanje, dobro poslovanje“.

David Barth, direktor Misije USAID-a, kazao je da USAID tokom januara nastoji da potakne kompanije iz privatnog sektora u BiH da se više posvete društveno odgovornom poslovanju.

Naveo je da studije koje su napravljene širom svijeta pokazuju da je to bolje i za same firme i za biznis uspješnije.

"ASA Group je lider u društveno odgovornom poslovanju u BiH, međutim, nema još dovoljno takvih firmi i želimo da ih pozovemo", rekao je Barth.

Nakon uspješno održanih foruma u Mostaru i Banjoj Luci, danas se u Sarajevu govori o važnosti korporativnog upravljanja, te kako je Barth kazao "firme koje imaju dobro korporativno upravljanje ostvaruju bolje rezultate i želimo da se i ostale firme ugledaju na njih“.

Jedan od učesnika panel diskusije današnjeg foruma je Goran Milić, direktor TV Al-Jazeera Balkans, koji je za Fenu kazao da novinarstvo ima svoje zadaće, te da ono više nije u fazi da bude društveno-politički rad, "ali i ono mora nositi svoj dio društvene odgovornosti“.

"Kada biram primjere iz ekonomije, gledam da to bude vijest, da bude manje poznata činjenica. Naprimjer, firma Bekto, 90 posto ljudi nije znalo da proizvodi dijelove za Ferari, za Majbah, pa do lopate, koja je jeftina a neslomiva. To može na dugo čitanje biti reklama, ali je to vijest", kazao je Milić.

Ističe da treba razlikovati reklamu i vijest. U današnjoj besparici mnogi se povode reklamom. To je na rubu novinarstva, ali me više brine što ljudi ne prepoznaju vijest. Kao primjer naveo je mala mjesta, sela, 140 kuća, firma izvozi za nekoliko firmi, kao što je Siemens, to je vijest.

Prema Milićevom mišljenju, vijest je kada dvije firme preokrenu situaciju u Goraždu te da Goražde ima manju nezaposlenost nego EU, "to je vijest i treba napraviti priču o te dvije firme koje su zaposlile 2.000 ljudi“.

"Sve što dovodi do napretka, promjene života kod ljudi, o tome treba praviti vijest, to nije reklama", rekao je Milić novinarima.

Lejla Kusturica, pravna ekspertica za društveno odgovorno poslovanje, iz Fondacije Mozaik je govorila o korporativnoj filantropiji kao jednom od tipova aktivnosti društveno odgovornog poslovanja.

Naglasila je da je u BiH simptomatično da ni kompanije ni građani ne razdvajaju humanitarno davanje od filantropskog davanja.

"Često objašnjavam da humanitarno davanje rješava posljedicu, dok filantropsko davanje rješava uzrok. Činjenica je da firme nemaju strategiju, većinom se odluke donose ad hoc, nema prostora za unapređenje. Stoga pitamo firme šta treba uraditi da bi što veći broj firmi postale društveno odgovorne", rekla je Kusturica.

Današnjim forumom je zaključen ciklus od tri događaja organiziranih tokom januara koji su okupili predstavnike oko 100 malih preduzeća, srednjih i velikih kompanija u BiH koje posluju u skladu s etičkim principima.

Dio kampanje je i Počasna knjiga odgovornog poslovanja, simbolična kolekcija potpisa predstavnika više od 100 društveno odgovornih kompanija koji su iskazali namjeru da i u ovoj godini svoju djelatnost obavljaju vodeći računa i o dobrobiti zajednice.