Direktor odgovara
73

Kakvo je finansijsko stanje na Aerodromu u Tuzli i hoće li trpjeti posljedice zbog Lumiwingsa

A. K.
Foto: A. K./Klix.ba
Foto: A. K./Klix.ba
Grčka aviokompanija Lumiwings obustavila je sve letove iz Tuzle, a kako se to održava na tamošnji Međunarodni aerodrom te u kakvoj finansijskoj poziciji je ta zračna luka za Klix.ba je govorio direktor Dževad Halilčević.
Nakon devet rekordnih mjeseci tokom prošle godine, Međunarodni aerodrom u Tuzli našao se u problemu zbog zatvaranja baze aviokompanije Wizz Air koja je povukla svoja dva aviona te drastično reducirala broj operacija.

Direktor Međunarodnog aerodroma u Tuzli Dževad Halilčević u razgovoru za Klix.ba podsjeća da je veliki pritisak javnosti, odnosno putnika bio prisutan u tom vremenu te se krenulo u pronalazak nove aviokompanije koja će obavljati operacije koje je ukunio Wizz Air, a Vlada Tuzlanskog kantona odlučila je dati subvenciju u iznosu od dva i po miliona konvertibilnih maraka.

"Prvenstveno smo vodili razgovore sa Wizz Airom, tražeći da preispitaju svoju odluku, ali su oni nama, zbog svog smanjenog kapaciteta usljed nedostatka aviona, dostavili moguću ponudu jedino za letove ka Beču u ljetu 2024. godine. Ona se odnosila na dva puta sedmično za miliona eura. To nama nije bilo prihvatljivo te smo nastavili pregovore sa ostalim niskobudžetnim kompanijama", kaže Halilčević.

Kao dvije realne opcije pojavile su se crnogorska nacionalna kompanija Air Montenegro te grčki Lumiwings. Upravo ove dvije kompanije su se javile na javni poziv za subvenciju od dva i po miliona KM, a kao povoljniji je izabran ponuđač iz Grčke.

"Lumiwings je imao povoljniju ponudu i nju je komisija prihvatila, a uz to oni su kod nas bazirali i jedan svoj avion. Ali, od početka njihovih operacija u decembru prošle godine se dešavalo to da je ovu aviokompaniju pratila negativna kampanja. Oni su saobraćali do 26. februara, ali je evidentno da je sve vrijeme popunjenost aviona na svim linijama bila ispod 30 posto. To je ekonomski neodrživo. Inače, sve što je urađeno sa ovom avikompanijom bilo je shodno interesu putnika i njihovim zahtjevima za destinacijama. No, odziv putnika je u konačnici bio veoma loš", ističe Halilčević.

Foto: A. K./Klix.ba
Foto: A. K./Klix.ba

Lumiwings je potrošio sav novac od subvencije koja je dodijeljena ovoj kompaniji, nakon čega je donesena odluka o suspenziji pet linija koje su iz Tuzle vodile ka Stockholmu, Halmstadu, Maastrichu, Saarbruckenu, Esbjergu i obratno.

"Aviokompanija je procijenila da se sama dalje ne može nositi te su donijeli odluku o povlačenju. U međuvremenu se dešava da će javni poziv za dodjelu subvencije raspisati Turistička zajednica TK. Trenutno se definišu modeli, a sve bi trebalo biti završeno u narednih deset dana. Do sada je bio jedan javni poziv početkom februara i na njega se jedino javio Lumiwings. Nadam se da će se na ovaj predstojeći pojaviti veći broj aviokompanija", navodi Halilčević.

Sagovornik portala Klix.ba ističe da u ovom trenutku ne može reći da li je realan ili ne nastavak saradnje sa Lumiwingsom, naglasivši da ova i slične aviokompanije nisu dovoljno jake kako bi samostalno nosile gubitke u onim periodima kada je smanjen broj putnika.

"Naprimjer, Wizz Air je za posljednja tri mjeseca u gubitku 130 miliona dolara, ali on to na neki način može nadoknaditi, dok manje kompanije nisu u prilici. S druge strane, mi nastavljamo pregovore sa drugim aviokompanijama", nadovezuje se sagovornik portala Klix.ba.

Kada je riječ o Međunarodnom aerodromu u Tuzli, Halilčević navodi da je on trenutno u održivom finansijskom stanju, iako se bilježi pad prihoda.

"Zbog smanjenog broja putnika koje je prevezao Lumiwings mi ćemo u svakom slučaju imati manje prihoda, ali ne u onoj mjeri u kojoj bi ugrozio poslovanje aerodroma. Trenutno se prilagođavamo postojećem saobraćaju, uz dalje vođenje pregovora. Očekujem da će nadolazeće ljeto donijeti bolje rezultate", zaključuje Halilčević.

U ovom trenutku tuzlanski aerodrom jedino je ostao naslonjen na Wizz Air, čiji avioni putnike prevoze na tri destinacije, odnosno njemački Dortumnd i Memmingen te švicarski Basel. Od mjeseca maja se očekuje i ponovna, redovna uspostava charter letova prema turističkim odredištima.