biznis
0

Preporođeni Chrysler će uskoro poslovati pozitivno

Sarajevo-x.com
Foto: AP
Foto: AP
Američka kompanija "Chrysler" sa sjedištem u Detroitu bila je blizu bankrota kada je kontrolu nad njom preuzeo talijanski proizvođač automobila "Fiat" prije devetnaest mjeseci. Sada ova kompanija pod vodstvom izvršnog direktora Fiata, Sergia Marchionnea, stoji mnogo bolje, a na pragu je ostvarivanja i prvog profita.

Zvaničnici "Chrysler Group LLC-a" su u ponedjeljak saopćili da su drastično smanjili gubitke, te da u 2011. godini očekuju profit od 200 do 500 miliona dolara.

Marchionne je transformirao "Chrysler" tako što se posvetio i najmanjim detaljima, čak je i odabrao novu muziku koja se koristi na prezentacijama ove kompanije. Kao rezultat predanog rada, Chryslerovi automobili izgledaju mnogo bolje, kako vizuelno tako i prilikom vožnje, a troškovi su potpuno pod kontrolom.

Talijan je odmah nakon preuzimanja kontrole nad kompanijom zamijenio neefikasne rukovodioce te Chrysleru vratio stari ugled. Inženjerima i dizajnerima je u prošloj godini naredio da stvore šesnaest novih ili osvježenih modela. Početkom 2010. godine mnogi su proizvođači bili na rubu kolapsa. Chrysleru je bilo potrebno 12,5 milijardi dolara kako bi kompanija preživjela 2009 godinu. Godinama je Chrysler gomilao dugove i proizvodio vrlo malo automobila koji su uspješno prodavani.

Chryslerovi novi modeli, kao što je Jeep Grand Cherokee, trebali bi ovoj kompaniji donijeti značajan uspjeh. Prodaja SUV-a, koji se na tržištu pojavio u junu prošle godine, porasla je za 70 posto. Za razliku od rivala Forda i GM-a koji ostvaruju profit, Chrysler još uvijek nije poslovao pozitivno od 2009. godine. U 2010. godini je kompanija izgubila 652 miliona dolara. No, taj rezultat se može smatrati poboljšanjem u odnosu na 2009. godinu kada je prijavljen gubitak od osam milijardi dolara.

Chrysler mora ostvariti profit prije nego se njegove dionice budu mogle prodati, što je cilj koji treba ispuniti do kraja godine. Prodaja dionica je važna jer omogućava američkoj vladi da uloži svoj udio u kompaniju koji sada iznosi devet posto.

Kako bi zadržao pozitivan kontinuitet, Chrysler mora proizvoditi više novih automobila i džipova uz pomoć Fiata. Prethodno je kompanija pokušala osvježavati stare modele. Iako su bili bolji, opet su izgledali staro. To se najviše pokazalo u slučaju malih i automobila srednje veličine.

Potpuno novi modeli koji su dizajnirani u saradnji Fiata i Chryslera su u fazi proizvodnje, a na tržište će stići tek za godinu dana.

Vezani članci