Vizualizacija puta
459

Pogledajte kako bi izgledala dionica autoputa Konjic - tunel Prenj

A. P.
Tunel Prenj na Koridoru 5C koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, ako se izgradi bit će jedan od najkompleksnijih objekata u historiji građevinarstva naše zemlje, a u videosimulaciji možete vidjeti kuda će prolaziti i vizualizaciju kako je planirano da izgleda dionica Konjic - Mostar Sjever (tunel Prenj).

Planirana dužina tunela je 10 km, a prolazit će kroz područje sa složenim geološkim sastavom i ukoliko se izgradi, bit će među 22 ovakva tunela u svijetu.

Kako je rečeno na jučerašnjem naučno-stručnom skupu u Sarajevu, ovaj izuzetno zahtjevni projekat bi označio probijanje najveće prirodne prepreke na Koridoru 5C, a tunel bi bio deveti po dužini u Evropi i prvi duži od 6 km u našoj zemlji.

Tunel Prenj nalazi se na dionici autoputa Konjic - Mostar. Do sada je urađen idejni projekat, obezbijeđene su urbanističke saglasnosti i investicijska sredstva. Za početak bi bila građena jedna cijev tunela i druga tehnička cijev.

Osim složene geološke strukture, sigurnost u saobraćaju u ovako dugim tunelima, jedan je od prioriteta koji treba razmotriti prilikom projektovanja. U tunelu bi bila projektovana 34 poprečna prolaza za pješake i vozila koja bi omogućila da se učesnici sigurno sklone u drugu cijev ukoliko dođe do incidentne situacije u tunelu.

Da bi se osigurala sigurnost učesnika u saobraćaju prilikom požara bitno je da se projektuje ventilacija u tunelu koja će onemogućiti širenje požara prije dolaska vatrogasnih vozila. Ventilacija ovako dugog tunela bi zauzela veliku površinu tunelske cijevi i zahtijevala bi smještaj velikih ventilatora na ulazu i izlazu tunela za koje bi bilo potrebno izgraditi duge portalne konstrukcije. Jedna od tema o kojoj se također diskutovalo odnosila se na odabir metode gradnje tunela.

Novac je obezbijeđen, a da bi tunel bio funkcionalan, moraju biti pokrivene tri dionice: 820 miliona eura obezbjeđuju EBRD i EIB, a 450 miliona eura domaće banke.

Na ovaj način put od Sarajeva do Mostara mogao bi trajati manje od sat, a međunarodni koridor bi privukao promet putnika i roba od Budimpešte prema Jadranu.