VTKBiH
0

Ozvaničen početak projekta Euexpro II - podrška razvoju i promociji izvoza u BiH

FENA
Foto: Arhiv
Foto: Arhiv
U Vanjskotrgovinskoj komori BiH u Sarajevu danas je ozvaničen početak projekta EUEXPRO II - Podrška razvoju i promociji izvoza u BiH.

Sveobuhvatni cilj tog projekta je poboljšanje trgovinskog bilansa Bosne i Hercegovine putem povećanja izvoza. Projekt vrijedan 1,4 miliona eura finansira Evropska unija, a implementirat će ga WYG International Limited, konsultantska kompanija iz Ujedinjenog Kraljevstva. Pripremne aktivnosti na projektu započele su u februaru, a projekt će trajati 23 mjeseca.

„Glavni cilj projekta je razvoj državne strategije izvoza, kao i pomoć izvoznicima i izvoznim institucijama da budu efikasnije i bolje u svom poslu“, izjavio je vođa tima EUEXPRO II Andrew Thorburn.

On je dodao da su posljednji izvozni trendovi u BiH pozitivni, ali da se još bilježi visoki deficit.

"Radimo s Ministarstvom za vanjsku trgovinu i ekonomske odnose BiH, kao i s entitetskim institucijama i želimo osigurati da se izvozno okruženje poboljša te da poraste broj izvoznika u BiH“, kazao je Thorburn.

Korisnici projekta su Izvozno vijeće BiH, Odjel za promociju izvoza u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, te Agencija za promociju izvoza Vanjskotrgovinske komore BiH.

Pomoćnik ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i predsjednik Izvoznog vijeća BiH Dragiša Mekić podsjetio je da je ovo nastavak projekta kojim Evropska komisija pruža pomoć institucijama BiH u oblasti promocije izvoza.

"Prvi projekt koji je završen prije nešto više od godinu dana, EUEXPRO I formirao je Izvozno vijeće, te osnovao Agenciju za promociju izvoza, dok je drugi projekt fokusiran na tri komponente. Prva je izrada sveobuhvatne izvozne strategije, druga komponenta obuhvata pomoć Agenciji za promociju izvoza VTK-a, a treći dio se odnosi na jačanje izvoznih institucija", kazao je Mekić.

Agencija za promociju izvoza VTK-a, po riječima direktora Enesa Ališkovića, dobija podršku i tehničko znanje da proširi svoje usluge.

"Dosad smo radili promotivne usluge (sajmove, poslovne misije), a ovim projektom ćemo među svoje usluge uvesti i izvozni razvojni program“, istakao je Ališković.

Izvozna strategija će, po njegovim riječima, definirati prioritetna tržišta, te naznačiti osnovne smjernice za djelovanje, a sve radi postizanja boljih rezultata i uravnoteženja vanjskotrgovinske platne bilance.