Postignut dogovor
0

O opstanku Željeznica FBiH na vanrednoj sjednici Vlade

Piše: N. Jamaković
Foto: F. K./Klix.ba
Izet Mehinagić i Šemsudin Zahirović (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Predstavnici Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, Uprave JP Željeznice FBiH i svih sindikata koji djeluju unutar ovog preduzeća održali su sastanak s ciljem prevladavanja teške situacije i omogućavanja kontinuiteta zakonitog poslovanja Željeznica FBiH, isplate plaće zaposlenima i zdravstvenog osiguranja.

Na sastanku je donesen zaključak da se Vladi FBiH uputi inicijativa za hitno zakazivanje vanredne tematske sjednice na kojoj će se razmatrati pitanja od vitalnog značaja za opstanak Željeznica FBiH, sadržanih u 12 tačaka.

"Prije svega, neophodno je da Vlada FBiH uplati ŽFBiH dvije redovne tranše za januar i februar predviđene budžetom, izvrši reprogram budžetskih sredstava dodijeljenjih ŽFBiH za plaćanje PDV-a i da se, što je najvažnije, produži rok važenja Zakona o finansijskoj konsolidaciji ŽFBiH, što bi ovom preduzeću omogućilo kontinuitet poslovanja, kao što je bilo u prethodnom periodu", saopćeno je iz Željeznica FBiH.

Pomoćnik ministra prometa i komunikacija FBiH Izet Mehinagić izjavio je uoči sastanka i kako je potrebno riješiti pitanje tužbe koju je pokrenulo 400 radnika Željeznica u vezi sa isplatom regresa. Spor je nastao zbog toga što Željeznice ne mogu isplaćivati regres budući da u kontinuitetu posluju sa gubitkom. On je naglasio kako je neophodno omogućiti normalno poslovanje ovog preduzeća koje će biti u stanju redovno isplaćivati plaće radnicima, kao i potrebne doprinose i zdravstveno osiguranje.

Izvršni direktor Željeznica FBiH Šemsudin Zahirović je istakao kako je potrebno riješiti problem održivog finansiranja infrastrukture Željeznica te je podržao namjeru da Vlada osigura stabilno poslovanje preduzeća. On je dodao da uprkos milionskim dugovima koje ima ovo preduzeće, Željeznice uspijevaju u velikim procentima prebaciti određene planove te ostvariti određene prihode, koji, međutim, bez podrške Vlade nisu dovoljni za normalno poslovanje.