DP marketi
0

Klas, Meggle i Ovako omiljeni domaći proizvodi

Sarajevo-x.com
Prema rezultatima ankete, koju su proveli DP marketi u okviru akcije "Najpoželjniji bh. proizvodi po izboru kupaca", najviše glasova dobili su proizvodi Klasa, mljekare Meggle i Mesne industrije Ovako. Zatim slijede proizvodi Sarajevske pivare, Vispaka,Violete, Bimala, Vitaminke, Kondise, Sarajevskog kiseljaka...

"Cilj akcije je bio da omogućimo domaćim kupcima – krajnjim potrošačima da i na ovaj način izaberu najbolje domaće proizvode zato što su ipak oni ti koji odlučuju kome će dati svoj novac. Oni su za nas najveći potencijalni investitori u bh. privredu i zbog toga zavrijeđuju da ih se pita za mišljenje. Po svemu sudeći, uradili smo pravu stvar jer je odziv bio veliki. Za samo sedam dana dobili smo više od 1.000 popunjenih anketnih listića iz svih dijelova BiH, od kojih je 80% iz Federacije. Najzanimljivije saznanje do kojeg smo došli je da su građani iskazali veliki stepen lokalpatriotizma. Za najdraže/najpoželjnije proizvode navodili su, uglavnom one lokalnih proizvođača, bez obzira da li se radi o velikoj ili maloj kompaniji", kazala je direktorica marketinga mr.sc. Mirsada Adembegović i navela primjer iz segmenta mlijeka i mliječnih proizvoda.

U Unsko-sanskom kantonu kupci su naveli šest proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda, od kojih su najviše glasova dobili Meggle Bihać 69% i Čapljanka Sanski Most 17%. U Zenici su naveli četiri proizvođača, od kojih je Zenička industrija mlijeka dobila 61% glasova. U Sarajevu je od 11 navedenih Milkos dobio 35% glasova.

Na osnovu ankete, građani BiH su istakli da od domaćih proizvoda najviše kupuju mlijeko i mliječne proizvode (24%), brašno, tjesteninu i pekarske proizvode 21%, meso i mesne proizvode 19%, slatkiše, praškaste proizvode, supe i začine 17%, pića, sokove, pivo i vino 11%, sredstva za higijenu 8%, voće i povrće 6%....

Zanimljivo je i to da bh. građani neke proizvode koji su zadržali izvorne nazive brendova, a proizvode se u BiH, različito doživljavaju. Meggle i Harmony su, naprimjer, prihvaćeni kao domaći, dok Coca Cola i Poli nisu.

U svakom slučaju, ohrabruje činjenica da građani Bosne i Hercegovine sve više prepoznaju kvalitet u domaćim proizvodima, da postaju svjesni značaja njihove kupovine, a da su posebno ponosni na one lokalne zato što direktno ili indirektno učestvuju kako u njihovoj proizvodnji i podršci kroz kupovinu i doprinose boljem vlastitom standardu, uslovima i kvaliteti života, poručuju iz DP marketa