Online panel
10

Izgradnja vlastitih brendova i proizvoda ključni su faktoru uspjeha tokom krize

R. D.
Važnost ulaganja u dizajn i razvoj vlastitih proizovoda i brendova prepoznate su kao ključne karakteristike poslovnih modela kompanija koje su uspješno prevazišle krize.

Upravo ova tema bila je inspiracija osme po redu PIT Online Panel diskusije u organizaciji consulting kuće Targer koja se održala u okviru online serije edukacija i panela pod nazivom "Izađimo jači"

Učesnici panel diskusije, osnivači i pokretača biznisa koji su već postali ili su na tragu da postanu svjetski poznati brendovi, predstavili su svoje uspješne priče, koje predstavljaju drugačiji pristup u odnosu na većinu postojećih poslovnih modela BH kompanija.

Zlatko Tanović je suosnivač i direktor firme Yield, koja u svom sastavu posjeduje i brend namještaja naziva Gazzda. Njihov poslovni koncept je bio nešto novo za našu prilično razvijenu industriju namještaja. Umjesto na proizvodnju, Zlatko i ekipa su se fokusirali na dizajn, razvoj i marketing te prodaju svog dizajnerskog namještaja visoke kvalitete i cijene.

Proizvodnja se odvija kod kooperanata širom BiH. Biznis koji je proizišao iz ovakvog koncepta kontinuirano bilježi rast, a Gazzda je već prepoznatljivo ime u oblasti dizajnerskog namještaja u svijetu. Ipak, Zlatko skromno ističe da im predstoji još mnogo posla prije nego postanu ozbiljan "brend". Ključni razlog za prelazak na ovakav poslovni model je bila potreba da se prestane sa praksom proizvodnje "low cost" namještaja za kupce iz inostranstva.

Derubis Yachts je priča koja je svoj uspjeh u javnosti posebno doživjela protekle godine. Ovaj jedinstveni projekat na panelu je predstavio vlasnik i direktor Denis Kraljević. Ukratko, Denis je skupa sa svojim saradnicima pokrenuo razvoj i proizvodnju jahti u Vitezu, usred Bosne, daleko od mora i velikih rijeka. Ubijeđen je da BiH odlična lokacija za pokretanje ovakvog posla jer se u našoj zemlji još uvijek njeguje tradicija zanatstva, a te vještine su neophodne za ovakav posao, te da je upravu tu prilika jer zbog nedostatka znanja, isti u zemljama EU polako izumire.

Denisov koncept i preporuka za razvoj ovog biznisa je jednostavan: konstantno pratiti potrebe kupaca i inovativnim proizvodima ponuditi rješenje. Denis, ističe kako ne postoji prepreka za razvoj i inovacije, te da svako pojedinačno treba imati volju i hrabrost da svoje ideje pretovori u stvarnost.

Iz domena turističkih usluga, jedintven je projekat turističko-ugostiteljskog kompleksa Hajdučke Vrleti Blidinje. Ovaj kompleks danas ne posjećuju hajduci, nego mnogobrojno domaći i strani turisti koji po riječima direktorice Marije Vukoje mogu doživjeti ne samo običan odmor i provod, nego jedan komplatan "korisnički doživljaj". Doživljaj koji je prožet mnogobrojnim inovativnim i kreativnim sadržajima, od kojih se neki mogu svrstati u rubriku potpuno neobičnih priča, poput manifestacije naziva "Dobro slaži i ostani živ".

Kako u jednoj državi poput BiH u kojoj već postoji industrijska tradicija, ali ne i kultura inovativnosti, razvoja, takmičenja sa svjetskim prvacima napraviti iskorak u smjeru prelaska u "Ligu pravaka" biznisa!? Marija, Denis i Zlatko su na svojim vlastitim primjerima pokazali da je to uz upornost, strpljenje i ulaganje u kvalitetan proizvod i marketing isto moguće, a posebno su naglasili ogromni potencijal BiH koji još nije dovoljno iskorišten za sve tri navedene industrije.

PIT Online Panel naziva "Razvoj vlastitih proizvoda i branda" održan je u organizaciji firme Targer iz Sarajeva. Moderatorica panela je bila Marija Češkić, glavna urednica poslovnog web portala manager.ba iz Mostara. Panel je održan u okviru serije online panela i webinara pod nazivom „Liderstvo kroz krizu i neizvjesnost“, a koji je u posljednje vrijeme pobudio veliki interes stručne javnosti.

Iz navedene serije online panela i webinara će se održati još pet događaja koje možete pratiti u redovnom terminu četvrtom od 18:00. Više informacija na linku.