Istraživanje
0

Oglašavanje na internetu sve aktuelnija tema u BiH

Sarajevo-x.com
Prema analizama kompanije eMarketer, internet oglašivačko tržište nakon mračne 2009, u 2010. godini ponovno dobija krila, pa se tako za ovu godinu u globalu procjenjuje 11 posto rasta. Oglašavanje na internetu postaje sve aktuelnija tema i u BiH, iako se ponekad čini da su sumnja u učinkovitost takvog načina komunikacije sa krajnim potrošačima i time povezani strah od promašene investicije uvijek prisutni.

Filozofija targetiranja interneta umjesto masovne ponude predstavlja konkretno prilagođavanje potrošaču. Dobiti pravog kupca, sa za njega najprihvatljivijom porukom, u pravo vrijeme, mora biti cilj igrača koji posluje u digitalnom okruženju. Marketing koji bazira na mikrosegmentaciji oglašivače tjera promišljenom upravljanju odnosa sa kupcima, sa naglaskom na razumijevanju internet-tržišta i tržišno zanimljivih segmenata.

Tako u vrijeme kad internet mjesečno ili češće posjeti više od 42% bh. populacije u starosti 15+ osnova za prepoznavanje i realizaciju poslovnih prilika koje se nude na bh. internetu mora biti kredibilno i transparentno web medijsko istraživanje.

Informacije dostupne putem Google Analytics i Alexe ozbiljnim web-oglašivačima nisu više dovoljne. Dok je nedostatak Google Analyticsa nepostojanje javno dostupne ranking liste posjećenosti medija te praćenje posjećenosti internet-stranice kroz broj računara (cookieja) a ne stvarnih posjetilaca, kod Alexe moramo uzeti u obzir da broj prikazanih posjeta (t.j. doseg medija) zavisi o postotku posjetilaca koji koriste Internet Explorer kao i o postotku onih koji koriste Alexa Toolbar, zbog čega su moguća velika odstupanja od realnih podataka.

Pored toga, pod uticajem iskustava sa tradicionalnim medijima još uvjek često zaboravljamo kako tržišna vrijednost internet-medija, koji nudi svoj oglasni prostor, ne leži uvijek samo u njegovom dosegu. Isključivo praćenjem ranking lista posjećenosti medija ne možemo prepoznati prodajni potencijal tih posjetilaca za našu oglašivačku kampanju. Tako po uzoru na Sloveniju i Hrvatsku sada i u BiH postaje sve aktuelniji sindicirani marketinški projekat mjerenja posjećenosti internet-medija gemiusAudience.

Rezultati pomenutog istraživanja na tržištima Istočne, Jugoistočne, Centralne Evrope, a i šire (Danska, Izrael) uspješno su se pozicionirali kao web medijska valuta, koja je referentna kod zakupa web oglašivačkog prostora i potrebe upravljanja i evaluacije internet-strategija.

Konačni rezultati istraživanja pored ranking liste sa informacijama o posjećenosti internet-medija sadrže i bitne informacije o socio-demografskim profilima internet-posjetilaca pojedinih medija, dostupne kroz analitički alat za medijsko planiranje.

Prizmom mjerljivih parametara dostupnih u okviru istraživanja gemiusAudience može seprocijeniti kvalitet i struktura posjetilaca određenih medija za oglašivačke potrebe proizvođača te potražiti odgovore na pitanja kako ciljano doprijeti do potrošača.

Iskustva na brojim tržištima pokazuju kako implementacija standardne internet medijske valute bitno utiče na povećanje udjela internet oglašavanja u cjelokupnom oglašivačkom kolaču. Ali analitički alati i mnoštvo indikatora koji prate navike i profile internet publike i njihov odaziv na ponude, dokazuju svoju dodanu vrijednost samo ako kompanija rezultate istraživanja prihvate i razumiju kao kredibilnu podršku poslovnom znanju, koji se u procesu prihvatanja odluka postavlja uvijek i treba naći. Subjektivnosti se apriori ne isključuju jer još uvijek važi da uz pojavljivanje na internetu, pojedine kategorije marke i sa njima povezane poruke, kreiraju svoje vlastite zakone dozvoljenog i željenog. Treba naglasiti da i internet traži pristup sa jednakom mjerom poštovanja koje važi za klasične medije - podacima i argumentima.