"Mjerenje posjećenosti internet-stranica iskoristite za poslovni uspjeh"
Koja je suštinska razlika među internet-analitičkim alatima za potrebe oglašavanja?
Česte se javljaju različite dileme upotrebom alata koji funkcionišu na principu analize praćenja cookieja (kolačića). HTTP cookie sačinjava kratki teksta koji se ubacuje u korisnički računar sa ciljem identifikacije i praćenja karakteristika tog računara. Ako na to uzmemo u obzir i činjenicu da više različitih korisnika može koristiti jedan računar (domaćinstvo ili kancelarija npr.) i da jedan korisnik može raditi na više računara, vidimo da ovaj način mjerenja posjećenosti ne oslikava realnu sliku posjete internet -medija.
Mnogi analitički alati koriste upravo tehnologije mjerenja na osnovu cookieja što se posebno u posljednje vrijeme pokazalo kao pogrešan pristup. Naime, sve veći broj korisničkih računara vremenom redovno briše cookieje za praćenje što neminovno dovodi do dodijele novih cookieja već postojećim i prethodno evidentiranim korisnicima. Time dolazi do rasta prikazanog broja korisnika i karakteristika koje više ne mogu biti validan niti valjan analitički podatak.
Koji analitički alat koristi GemiusAudience?
GemiusAudience koristi poseban algoritam kojim je u stanju pratiti frekvencije brisanja i izmjena cookieja i time korigovati mjerene podatke, te iz njih dobiti prave i upotrebljive analitičke vrijednosti, što ga čini jedinstvanim u odnosu na sve konkurentske alate na ovom tržištu.
Šta je suština analitike online-medija?
Ključni uspjeh analitike online-medija je dobiti odgovor na pitanje koliko ljudi posjećuje internet-stranicu, ne koliko različitih računara pristupa toj stranici. Oglašivače zanimaju potrošači, jer samo tako mogu kreditibno mjeriti uspjeh svoje online-kampanje. Agencije i mediji imaju prilku te informacije ponuditi s obzirom da one postoje na tržištu.
Internet kao globalni medij je i dobro polje za analitičke i marketinške prilike?
Internet predstavlja bitan prostor za testiranje i upravljanje inovativnim i personificiranim marketinškim aktivnostima. Njegova interaktivnost tjera potrošača u trenutni odaziv, dok oglašivače i web-izdavače vodi ka promišljenom upravljanju odnosa s publikom.
Suština razumijevanja internet-tržišta je, osim aspekta koji prati karakteristike internet-stranica, dodati i sadržaj o web-posjetiocima. Kroz prizmu brojnih parametara o ponašanju i karakteristikama potrošača, ovaj globalni digitalni medij postaje polje novih istraživačkih, analitičkih i marketinških prilika.
Međutim, mnoštvo indikatora pokazuje svoju dodatnu vrijednost tek u slučajevima kada tržište ovo bogatstvo informacija prepoznaje kao kredibilnu podršku poslovnom znanju u procesu razumijevanja i prihvaćanja odluka.
Koji internet-mediji su uključeni u istraživanje GemiusAudinece?
U GemiusAudience uključujemo medije koji imaju marketinški snagu te se trenutno u istraživanju mjere 45 najznačajnija internet-medija u Bosni i Hercegovini. U svakom slučaju, ovom prilikom pozivamo i sve one medije koji se do sada nisu uključili u istraživanja da to učine kako bi oglašivači i marketinške agencije imale relevantne podatke za potrebe medijskog planiranja. Vrijedno je pomenuti i to da je uključenje u istraživanje besplatno.
Možete li nam ukratko opisati osnovne karakteristike projekta mjerenja posjećenosti GemiusAudiencea kada je bosanskohercegovačko tržište u pitanju?
Na bosanskohercegovačkom tržištu projekt GemiusAudience je krenuo stopama kojima je prije nekoliko godina rastao u Sloveniji i Hrvatskoj sa ciljem da i u Bosni i Hercegovini uspostavi relevantni informacioni okvir i referencu, koja involviranim sudionicima nudi vjerodostojno ishodište za evaluaciju web-medija. Korak dalje u razvoju projekta jest razumijevanje dotičnog kroz ključno ishodište internet-marketinga, tj. kroz iskorištavanje bogatstva informacija u bazi podataka za potrebe razumijevanja potrošača.
Web-marketing ističe prednosti segmentacije koja nužno ne prati samu ideju klasičnih socio-demografskih segmenata, već i razvrstava internet-korisnike po potrebama, i prema različitim kriterijima njihove involviranost.
Možete li čitaocima otkriti neke zanimljive nalaze GemiusAudinece istraživanja kada je riječ o internet-korisnicima uopće?
Jeste li znali da je muški korisnik interneta u BiH u maju 2010. prosječno napravio 207 prikaza stranica, dok su ih ženski korisnici u prosjeku napravili 113?
Jeste li znali da se prosječni bosanskohercegovački internet-korisnik na jednoj stranici u prosjeku zadrži jednu minutu?
Znate li koja ciljna skupina, prema kriteriju radnog statusa, potroši najviše vremena surfajući internetom?
Podaci GemiusAudience otkrivaju da su to samostalno zaposleni (poduzetnici), koji sa 6 posto udjela predstavljaju mali segment unutar cjelokupne bosanskohercegovačke internet-populacije.
Ipak, riječ je o grupi koja odstupa po kriteriju aktivnosti, jer u prosjeku na internetu mjesečno provede 2 h 38 min i 12 sekundi, što je nešto malo manje od prosječnog bosanskohercegovačkog web-surfera.
Web-istraživanje GemiusAudience također dokazuje kako marketinška vrijednost web-stranice nije određena samo na temelju pozicije dotične u mjesečnom rangiranju prema dosegu i broju stvarnih posjetitelja. S GemiusAudience podacima oglašivači mogu otkriti prednosti ciljanog targetiranja, jer su na tržištu dostupne informacije kako efikasno dosegnuti relevantnu publiku i tako optimizirati oglašivački budžet.
Kako razviti dobru internet-komunikacijsku strategiju te koje indikatore koristiti kako bi kreirali kvalitetan medijski plan? Da li su važniji podaci o prikazu stranice, broju posjeta, itd. i sl?
Hoće li kriterij za osnovu i dizajn medijskog plana biti analiza publike prema broju prikaza stranica, broju posjeta, vremenu potrošenom na stranici ili strukturi posjetioca, zavisi od marketinških ciljeva kampanje.
Iskustva s brojnih evropskih tržišta dokazuju kako je na uspjeh projekta GemiusAudience, osim metodologije, uticala i dostupnost raznolikih statistika o karakteristikama internet-medija koja je povezana sa analizom internet-korisnika. Naime, raznolikost informacija oglašivačima i medijskim planerima nudi podršku u procesu planiranja web medijskih kampanja, a prodajnim timovima na strani web-stranica / medija nudi mnoštvo mjerljivih argumenata u komunikaciji s oglašivačima.
Kako biste procijenili bosanskohercegovačke kompanije po stepenu razvoja analitike te nivou svjesti domaćih kompanija kada je alat ove vrste u pitanju ?
Više nego sama (ne)dostupnost do dotičnih informacija, problem većine kompanija zna biti kultura neiskorištavanja podataka za potrebe poslovnog odlučivanja. I to je više pravilo nego izuzetak. Mislim da bi se u ovom slučaju bilo dobro poslužiti primjerom iz novije literature. Harris Davenport u svojoj knjizi "Competing on Analytics" (Harvard Business School Press; 1 edition, March 6, 2007) kompanije kategorizira u pet razreda, a kao osnovu razvrstavanja uzima kriterij odnosa prema analitici, kako je i prikazano na slici u nastavku.
S gledišta bosanskohercegovačke internet-"priče" jasno je, da je GemiusAudience osnova analitike za potrebe internet-marketinga. Alat nudi ažurne i kredibilne informacije koje se širom Evrope prepoznaju kao standard i implementirane su u 19 zemalja Evrope.
Na kraju, ostaje samo pitanje ko će i kada će na bosanskohercegovačkom tržištu znati najbolje iskoristiti te istraživačke podatke za diferencijaciju i uspjeh.