Oglašivači pažnja
0

Internet je vašim potrošačima sve važniji

Sarajevo-x.com
Sa gemiusAudience istraživanjem i bosansko-hercegovačkim oglašivačima ponuđeno je znanje o ponašanju potrošača na internetu, što služi kao osnova za razumijevanje potrošačkih navika sa ciljem optimalnijeg medijskog planiranja ovog komunikacijskog kanala.

Pitanje koje se postavlja je, da li oglašivači u BiH ulogu interneta u potrošačkoj svakodnevnici već prepoznaju kao jednako vrijednu ulozi koju pripisuju tradicionalnim medijima. Internet tu poziciju, pogotovo u mlađim ciljnim grupama, svakako već zaslužuje.

Podaci istraživanja naime pokazuju kako 60 posto BiH potrošača u dobi od 25 do 32 godina koristi internet mjesečno ili češće, dok je penetracija interneta u grupi najmlañih (od 15 do 24 godina) već prešla 70 posto.

O tome, kako razvoj bosanskohercegovačkog internet tržišta i uticaj implementacije gemiusAudience istraživanja na tržišnu situaciju u BiH vide oglašivačke agencije i njihovi klijenti, pitali smo one koje već i same koriste rezultate istraživanja gemiusAudience:

"Internet kao medij posljednjih godina bilježi značajan rast u smislu oglašivača, ulaganja, a kao posljedica konstantnog povećanja internet penetracije i eksponencijalnog razvoja modernih tehnologija i njihovog opšteg uticaja. Ipak, u poreñenju sa susjednim tržištima, ali i ostatkom Europe, ovaj medij kod nas nije dovoljno razvijen niti iskorišten.

Vjerujemo da će u bliskoj budućnosti i agencije i oglašivači u potpunosti prihvatiti neograničene mogućnosti komunikacije koje ovaj medij pruža, posebno za doseg mlañe populacije. Najvažniji preduslov za pravilno komuniciranje putem interneta, jeste korištenje relevantnih istraživanja koja pored podataka o posjetama, pružaju i podatke o segmentaciji po različitim parametrima, ciljnim grupama, navikama, te ostale podatke koji su neophodni za pravilno planiranje komunikacija putem interneta.

Agencija Communis u potpunosti podržava projekat gemiusAudience u nastojanjima da BiH tržište bude potpuno spremno odgovoriti zahtjevima oglašivača i u ovom segmentu oglašavanja na pravi način", rekla je Una Tufekčić, Media Supervisor u agenciji Communis.

"Obzirom da smo ušli u digitalnu eru i da tradicionalni mediji su svakim danom sve manje u upotrebi svakako da je potrebno imati kvalitetna istraživanja o navikama korištenja interneta kako bi klijentu mogli opravdati zašto baš da se odluči na upotrebu ovog medija u svom marketing miksu.

Internet kao medij nudi mogućnost kreativnije upotrebe medija što u svakom slučaju pomaže kod diferencija klijenta od ostalih. GemiusAudience istraživanje nam omogućava ispunjenje ovih zadataka", iskustva su Jasmina Šakovića, media analysta iz agencije Zenithoptimedia.

"Istraživanjem gemiusAudience konačno smo dobili alat, koji možemo koristiti, prilikom planiranja oglašavanja na Internetu, što je očajno trebalo tržištu BiH. Ono sto smo dobili je nezavisni servis, koji je dovoljno tačan i pouzdan i čiji podaci imaju dovoljno autoriteta da se smatraju relevantnim. Sa razvojem tržišta i realokacijom budžeta sa ostalih medija na Internet, sto je neminovnost, značaj ovih istraživanja će dodatno rasti, a samim tim očekujemo i porast kvalitete podataka, jer je sa ugla kvalitete usluge vrlo bitno da se uključi sto veći broj medija, tj. internet stranica u ovaj projekat, kako bi informacije bile sto relevantnije i kako bi se statistička greška svela na minimum", rekao je Tarik Imamagić, Media Planner & Media Research u agenciji Fabrika.

“Vidjeli smo mnogo puta do sada da online reklamiranje zaista daje rezultate, ali ovo je prvi put da možemo izmjeriti kako internet, kao kanal komunikacije, zaista stoji u poređenju sa televizijom ili printanim medijima. GemiusAudience istraživanje doprinjelo je cijeloj oglašivačkoj industriji u BiH adresirajući konkretno pitanje: koliko ljudi posjećuje jednu internet-stranicu, a ne koliko računara pristupa jednoj stranici”, Melisa Durak-Buljubašić, Communications and Business Development Manager u agenciji Via Media.