Potpisan ugovor
119

KS dobija adaptivno upravljanje saobraćajem: Manje gužvi i prioritet za tramvajski prijevoz

B. R.
Potpisivanje ugovora za uvođenje adaptivnog upravljanja saobraćajem (Foto: Vlada KS)
Potpisivanje ugovora za uvođenje adaptivnog upravljanja saobraćajem (Foto: Vlada KS)
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) i predstavnici konzorcija dvije kompanije BS telecom i BH Telecom danas su potpisali ugovor za radove na uspostavljanju adaptivnog upravljanja saobraćajem. Objašnjeno je šta će to značiti za građane.

Kako su saopćili iz Vlade Kantona Sarajevo, projekat adaptivnog upravljanja saobraćajem je od izuzetne važnosti. Realizacijom ovog projekta, kako su naveli, znatno će se smanjiti gužve i povećati sigurnost u saobraćaju.

Sistem adaptivnog upravljanja saobraćajem bit će baziran na, kako su istakli, modernoj senzorskoj opremi, pomoću koje će se u realnom vremenu snimati saobraćaj te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture, mjerenja intenziteta saobraćaja na raskrsnicama, na osnovu čega će se razviti algoritam koji će upravljati semaforima.

Napomenuli su da trenutni sistem ne posjeduje nikakvu mogućnost automatizacije, ne postoji zeleni val, ne postoji brojanje saobraćaja, kao ni tok saobraćaja, a sve su to razlozi zbog kojih dolazi do zagušenja saobraćaja i gužvi. Kako su istakli, u velikim evropskim gradovima, uvođenjem ovakvog upravljanja saobraćajem, gužve i zagađenje su smanjeni do 30 posto. Tvrde da će isti slučaj će biti i u Kantonu Sarajevo.

"Uz nabavku novih vozila, rekonstrukciju tramvajske pruge, izgradnju pruge do Hrasnice i proširenje trolejbuske mreže do Vogošće, svim projektima koji su finansirani i koji se realizuju uz podršku evropskih banaka za obnovu, razvoj i investicije, i ovo je jedan od kapitalnih projekata koji je u strateškom planu Vlade i Ministarstva saobraćaja, a kojim će se značajno promijeniti slika Sarajeva", istakao je Šteta.

Ovim projektom je također predviđena i prioritetizacija tramvajskog saobraćaja, kako bi tramvaj imao prednost u odnosu na ostali saobraćaj.

Adaptivno upravljavanje saobraćajem podrazumijevat će i uspostavu nadzornog centra iz kojeg će se vršiti stalni nadzor svih 165 raskrsnica u Sarajevu, a u skladu s uočenim situacijama, prilagođavat će se tok saobraćaja.

Vrijednost projekta je 9,5 miliona eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), po čijim pravilima i procedurama je provedena javna nabavka u proteklom periodu, saopćili su iz Vlade Kantona Sarajevo.