Jako zadovoljni autom
0

General Motors pokrenuo proizvodnju električnog automobila Chevrolet Volt

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Chevrolet Volt, električni automobil koji bi trebao dati novi zamah američkom General Motorsu, počeo je silaziti s proizvodnih traka tvornice Hamtramck u Detroitu.

Prvi Volt koji je u utorak sišao s trake bit će sačuvan za GM-ov muzej, a onaj s brojem 00002 prodan je na aukciji za 180.000 dolara, izvijestio je Detroit Free Press.

Razvoj Chevy Volta krenuo je prije četiri godine od ideje o ekološki prihvatljivom vozilu, pokretanom elektromotorom s baterijama koje se pune iz utičnice, uz mali benzinski motor za veću neovisnost.

Jednostavno ga uključite u struju i jedno punjenje baterije košta oko 1,50 dolara, s čime se može prijeći od 25 do 50 milja (40-80 km), prije uključivanja benzinskog motora od 1400 ccm, tvrdi GM u reklamnoj poruci kojom predstavlja novu uzdanicu GM-a.

"Mi smo samo jako, jako zadovoljni autom. Priznanja su fenomenalna, osvojili smo naslove auta godine listova Motor Trend Car, Automobile Magazine i Green Car Journal. Interes ulagača također govori za sebe", izjavio je direktor marketinga GM-a Tony Disalle.

"Chevy Volt radi kao svako drugo vozilo koje danas imate u garaži, a može biti i jedino vozilo koje trebate", izjavio je direktor tvornice Teri Quigley.

Proglašavajući ga Autom godine 2011., Motor Trend Magazine je opisao Volta kao vozilo koje će promijeniti autoindustriju.

General Motors ima velika očekivanja od Volta i za početak će proizvesti 10.000 komada. Predsjednik uprave GM-a Dan Akerson je kazao da je već oko 100.000 kupaca pokazalo interes.

Analitičari autotržišta su oprezniji, te ističu da je početna cijena od 41.000 dolara bez poreza, visoka za američko tržište, gdje se cijena većine automobila srednje klase u kojoj je i Volt, kreće oko 25.000 dolara, što jamči mjesečnu ratu leasinga od 199 dolara.

Ispitivanja agencije Kelly Blue Book je pokazalo da samo sedam posto kupaca namjerava iduće godine razmotriti kupnju električnog automobila.

Volt ima doseg od 40 do 80 km s jednim punjenjem, što je po GM-u dovoljno za 80-posto potreba Amerikanaca kod odlaska i povratka s posla.

Za punjenje Volta iz obične utičnice u garaži trebat će osam sati, a s posebnim punjačem tri do četiri sata.