PRO.PR konferencija u Mariboru
0

Don W. Stacks: PR scena na Balkanu je savremena

Razgovarao: A. S.
Da li mislimo da je uspjeh našeg rada mjerljiv ili se smatramo nepogrešivima? Šta se sve može izroditi kroz pomno proučavanje naših rješenja? Više o tome možete čuti od stručnjaka iza kojeg je 30 godina uspješnog rada, dobitnika brojnih nagrada i priznanja, na PRO.PR konferenciji koja će u Mariboru biti održana od 21. do 24. marta 2012. godine. Prof. dr. Don W. Stacks je saradnik za fakultetska istraživanja i kreativnu potporu, sa fokusom na strateška komuniciranja i istraživanja, u Školi za komunikacije pri Univerzitetu Miami.

Šta mislite o PR sceni na Balkanu? Da li je zadovoljavajuća i gdje joj nedostaje napretka?

Mislim da je PR scena na Balkanu savremena i na putu ka napretku. Kao što je slučaj i kod mnogih drugih istočnoevropskih zemalja, izgleda da je najveći dio fokusiran na marketing odnosa s javnošću, posebno kombinovani marketing model. Primjena odnosa s javnošću i/ili korporativnog komuniciranja u praksi (zavisno od toga kako definišete navedene pojmove) je profesionalna i fokusirana na razumijevanje kako upravljati proizvodom, markom, kompanijom ili individuom, koja pokušava uspostaviti najbolji pristup u praksi, baziran na jakoj teoriji. Manjak napretka ogleda se, kao i kod mnogih drugih regija, u istraživanju i mjerenju. Tamo gdje se trebamo kretati, na putu ka napretku, pored najbolje prakse, je i standardizacija istraživanja, kao i etike.

<b>Kakav je interes za PR profesiju među studentima na Univerzitetu u Mijamiju i da li predviđate ekspanziju profesije? Kakav savjet možete dati studentima u Bosni i Hercegovini?</b>

Interesi su u strateškim odnosima s javnoošću. To jeste, uzimanje problema ili cilja i primjena kroz menadžment po zadacima za eliminisanje problema ili postizanje cilja. Nadalje, ovaj pristup je utemeljen, kako u razumijevanju odnosa s javnošću u teoriji, tako i u metodologiji istraživanja i razumijevanju statistike. Predložio bih sudentima u BiH da gledaju na menadžment komunikacija (fokusirajući se na pouzdanost, odnose, reputaciju i povjerenje) kao na način da se ostvari, kako ga ja nazivam „Return on Expectations (ROE)“ – Povratak na očekivanja . ROE pomaže pokretanju finansijskog dijela poslovne jednačine, i ima direktan utjecaj na „Return on Investment (ROI)“ – Povratak na ulaganje. Shvatajući odnose sa javnošću na takav način, studenti bi kroz usavršenu teoriju odnosa s javnošću stekli i sposobnost da mjere ili da razumiju sta će drugi mjeriti za njih, i duž vremenskog perioda kampanje odnosa s javnošću razvili osnovu i postavili mjerila preko ciljeva odnosa s javnošću, a to su: informacioni, motivacioni i bihejvioralni.

<b>Možete li ukratko istaknuti neke od interesantnih činjenica o kojima planirate govoriti na PRO.PR konferenciji u Sloveniji?</b>

Govorit ću o napredovanju u odnosu na trenutnu praksu i o najboljim praksama po standardima. Ovo izlaganje će uključiti pregled teorijskih osnova, ciljeva i zadatka, mjerenja i evaluaciju. Također, planiram govoriti i o etičkim standardima koje moramo imati u praksi koja nas sve povezuje na svjetskom nivou.