Uoči 8. marta
432

Dame su čvrsta ruka BIHAMK-a: Razvoju kompanije doprinose ravnopravno s muškarcima

A. B.
Adna Osmanović (Foto: D. S./Klix.ba)
Adna Osmanović (Foto: D. S./Klix.ba)
Bosanskohercegovački auto-moto klub (BIHAMK) je kompanija koja prije svega pruža pomoć na cesti svim građanima, ali bitno je istaći da se trudi poštovati ravnopravnost spolova. Iako važi za predominantno mušku firmu, ovdje su žene zaposlene u svim onim sektorima koji su bitni za njegove osnovne funkcije, a u pomoći na cesti kolege preuzimaju glavnu ulogu.

Širom svijeta obilježava se Međunarodni dan žena (8. mart) kada se slave njihova ekonomska, politička i društvena postignuća.

Iako borba žena za ravnopravnost traje već više od stotinu godina, one se u cijelom svijetu još uvijek bore s raznim predrasudama, diskriminacijom, stigmatizacijom, a to je posebno izraženo u poslovnom svijetu.

U pojedinim dijelovima svijeta ženama su uskraćena i gotovo sva osnova ljudska prava.

Ne smijemo zaboraviti suštinu ovog dana i zato vas podsjećamo na dugogodišnju borbu žena u kojoj su najveći uspjesi bili uvođenje osmosatnog radnog vremena, ujednačavanje plaća za muškarce i žene, jednaka biračka prava, bolja zdravstvena zaštita žena i podrška porodiljama.

S obzirom na to da se bliži Međunarodni dan žena (8. mart) koji se obilježava širom svijeta, posjetili smo BIHAMK i uvjerili se u zdravu i ravnopravnu radnu sredinu.

Žene su u BIHAMKU zaposlene u svim sektorima, a u nekima i dominiraju

Zlatan Velić rukovodilac sektora za članstvo i marketing BIHAMK-a, istakao je da je u centralnoj organizaciji i preduzećima ove kompanije oko 120 zaposlenih, od čega su skoro polovina kolegice. Kako nam je objasnio, one su zastupljene u skoro svim sektorima, a u nekim ipak dominiraju.

"U Informativnom centru BIHAMK-a koji godišnje obavi oko 700.000 različitih poziva su tri žene od četiri uposlenika, a koje pri tome obavljaju savršen posao. Osim toga, one su u većini i u kompletnom sektoru za članstvo, marketingu, finansijama, sektoru za saobraćajnu preventivu, kao i u našim poslovnicama prije svega zbog pouzdanosti koje ulijeva ženski spol, a i zbog visoke kvalitete posla koji obavljaju i zbog toga smo iznimno ponosni. Kolegice su zaista značajne za našu kompaniju jer ljudi često misle da je sektor članstva prije svega muški posao i odjel, a zapravo su u njemu najviše zastupljene žene", pojasnio je Velić.

Razgovarali smo sa damama koje su uposlene u BIHAMK-u

Bisera Hašimbegović već 23 godine radi u BIHAMK-u u Informativnom centru sa još dvije kolegice i kolegom. Gotovo da ne postoji osoba koja ne poznaje njen glas, ali sada i lik s obzirom na razvoj medija i društvenih mreža. Ona nas obaviještava o svim važnim informacijama kada je riječ o stanju na putevima i graničnim prijelazima.

"Ovaj posao je izuzetno zahtjevan jer traži punu koncentraciju tokom cijele dežure, dugo godina sam s kolegicom Ksenijom radila dan za dan po 12 sati dnevno, gdje smo osim redovnih javljanja za medije odgovarali na telefonske upite vozača, kao i one koje smo dobijale putem maila i faksa tada. Kako je vrijeme prolazilo i služba se širila, te zahvaljujući novim tehnologijama sam koncept rada se mnogo promijenio. Sada je puno veći broj medijskih kuća koje traže naše informacije, a i veći je broj upita vozača, ali uz naše online medije (web stranica, mobilna aplikacija i videonadzorne kamere postavljene na teritoriji cijele BIH) dostupnost informacija je bolja, što znatno pomaže kako nama tako i našim korisnicima", ispričala nam je Bisera.

S obzirom na to da se bliži 8. mart Bisera nam je ispričala kako su sve kolege iznimno pažljive i da pogotovo na taj dan poklanjaju posebnu pažnju suprotnom polu.

"Generalno nikada nije bio problem da se uklopim u ovu sredinu, dobro smo prihvaćene i ovo je jedna zdrava radna okolina gdje smo svi kao tim jako dobri i međusobno se pomažemo. A najbitnije je zapravo kada dolazite s osmijehom na posao jer je radna atmosfera zaista pozitivna. U paketu smo dobar tim koji daje odlične rezultate. Iako se BIHAMK smatra većinski muškom kompanijom ipak postoje službe u kojima su žene većinske. Naša kolegica u službi, osim što je instruktorica vožnje, poznata je među kolegama kao neko ko efikasno i brzo postavlja lance na točkove", dodala je Bisera.

Adna Osmanović je stručna saradnica u sektoru za marketing BIHAMK-a u koji je došla prije skoro godinu. S obzirom na to da je relativno nova zaposlenica, kako nam je ispričala, brzo se uklopila u radnu sredinu i nikada nije naišla na predrasude.

"Kada sam dolazila u BIHAMK očekivala sam da su ovdje većinom zaposleni muškarci, međutim, došla sam u sektor, ali i u firmu u kojoj radim s kolegicama i u svakodnevnom sam kontaktu s njima. Generalno nam timski rad ide od ruke, te imam podršku i razumijevanje u poslovnom i na privatnom planu. Pored mene u sektoru za članstvo i marketing rade još četiri kolegice i imamo rukovodioca koji je jedini muškarac", rekla nam je Adna.

S obzirom na razvoj tehnologija i ovaj sektor u BIHAMK-u je okrenut digitalnom razvoju i poslovanju.

"BIHAMK prati trendove i ide u korak s vremenom, pa tako i našim članovima omogućavamo učlanjenje iz udobnosti svog doma. Obzirom da je veći procenat naših članova muški rod, mi bi voljeli da se to promijeni, te ovim putem pozivam naše građanke da iskoriste martovsku akciju i postanu naše članice, te sigurno putuju tokom cijele godine", poručila je Adna.

Istakla je da se poslovanje BIHAMK-a svake godine širi i raste zahvaljujući aktivnosti zaposlenih. Dodala je da trenutno imaju blizu 63.000 članova i da je to veliki napredak s obzirom na to da su prošlu godinu završili sa 62.000. Od tog broja 20 posto su članice.

"Svaki peti član BIHAMK-a je upravo žena i tu imamo dvije kategorije gdje se mnogo njih i direktno samostalno učlanjuje. S druge strane, otprilike jedna trećina njih se učlanjuje kroz naš Family paket koji je i namijenjen tome jer obično u porodici i suprug i supruga voze automobil ili i djeca i onda mi pružamo određene pogodnosti da se cijela porodica učlani", dodala je Osmanović.

Kada je riječ o pozivima, saobraćajnim nesrećama i kvarovima, Osmanović je naglasila kako je zabilježen mnogo manji broj žena koje zovu te da smatraju da je to prije svega zato što su mnogo opreznije.

"Također, mnogo se više brinu o automobilu, na vrijeme ga odvezu na servis, dok muškarci, s druge strane u najvećem broju slučajeva reaguju tek kada nastane problem i misle da sve sami znaju popraviti. Generalno cilj BIHAMK-a je da teži i njeguje ravnopravnost", navela je Osmanović.

Selma Šatara je rukovodilac BIHAMK podružnice u Općini Novi Grad u kojoj je zaposlena 20 godina. Radi u sektoru tehničkih pregleda i servisa.

"Ova podružnica se bavi izdavanjem turing dokumenata, a riječ je o međunarodnoj vozačkoj dozvoli, dozvola za upravljanjem tuđim vozilom van granica BiH i prodajom članstva, a omiljena kategorija u tom dijelu su dame koje su veoma savjesne kada je riječ o učlanjenju. Nastoje da imaju predostrožnost prilikom putovanja, a muškarci uglavnom reaguju tek kada se nešto desi", naglasila je Selma.

S obzirom na to da je Selma već niz godina zaposlenica BIHAMK-a, ispričala nam je da je raditi u sektoru prodaje veliki izazov.

"Izazov je i raditi u BIHAMK-u kao žena gdje vrijedimo za muški kolektiv iako ih polako sustižemo u administraciji pogotovo. Međusobno se svi pomažemo i moje dugogodišnje radno iskustvo u ovoj kompaniji je ispunjeno prelijepim trenucima. Naravno svaki posao sa sobom nosi i one manje lijepe, ali uz pravi tim sve se brzo prevaziđe", poručila je Selma.

BIHAMK tradicionalno već 15 godina ima brojne akcije za svoje članove, među kojima je i ona tokom marta za žensku populaciju. Iz ove kompanije su pozvali građanke da iskoriste popust na sve vrste članarina.

"Nama je generalno mart u potpunosti posvećen ženama, trudimo se da imamo i mnogo nagrađivanja. S obzirom na to da je sada sve digitalizovano, imamo dosta aktivnosti na društvenim mrežama i web portalima. Svake godine nam broj učlanjenih žena raste pogotovo sa direktnim članarinama, a ne family paketima. Akcija u martu se odnosi na sve dame, koje mogu ostvariti nižu cijenu članarine do 12. marta u svim poslovnicama, auto moto klubovima, brojnim lokacijama BIHAMK saradnika i na web stranici", pojasnio je Velić.