Da li je upitan razvoj električne mobilnosti: Tržište u krizi, cijene litija porasle za 500 posto
Prema pisanju Bloomberga, tržište litija nalazi se u potpunoj krizi, a globalna potražnja nadmašila je ponudu zbog čega je cijena za godinu porasla za 500 posto.
"Nedostatak litija je toliko akutan problem da je u Kini, čija proizvodnja čini 80 posto tržišta, okupljen tim dobavljača i proizvođača koji će pokušati napraviti plan za snižavanje cijena", navodi se.
Naglašava se kako su posljedice neuspjeha da se proizvode dovoljno litija potencijalno razorne.
"Globalna ulaganja u električna vozila rasla su brže od bilo kojeg drugog sektora u posljednjih nekoliko godina. Zbog krize, cijene novih električnih automobila mogle bi skočiti i za 1.000 dolara. Ako proizvođači baterija ne mogu nabaviti dovoljno litija, to bi spriječilo proizvodnju vozila s čistom energijom, a što bi u krajnjem slučaju otežalo postizanje globalnih ciljeva koji se tiču smanjenja emisije gasova", pojašnjava se.
🔋 Lithium price ($/tonne):
— World of Statistics (@stats_feed) April 8, 2022
2022: $78,032
2021: $17,000
2020: $6,800
2019: $11,310
2018: $14,660
2017: $12,070
2016: $8,840
2015: $5,110
2014: $4,680
2013: $4,750
2012: $4,450
"Najbrži način za povećanje ponude je povećanje proizvodnje iz postojećih izvora. Kompanija Ganfeng Lithium, jedan od najvećih svjetskih proizvođača, saopćila je kako će koristiti rekordnu dobit za povećanje proizvodnje. Također, kompanija iz Australije Pilbara Minerals ima za cilj da poveća proizvodne kapacitete za više od 50 posto do trećeg kvartala širenjem rudnika u Zapadnoj Australiji koji je otvoren uz pomoć partnera iz Kine", piše Bloomberg.
Pored krize na tržištu, proizvođači litijum-jonskih baterija suočavaju se i s drugim problemima kao što su oni koji se tiču zaštite životne sredine. Zbog toga, u toku su i analize koje se tiču prelaska na korištenje baterija koje su bazirane na vodiku.
"Međutim, niko se još uvijek nije približio zamjeni litija na najvažnijem tržištu putničkih automobila, a većina je godinama udaljena od komercijalne održivosti projekata. Litijum-jonske baterije ostat će dominantna tehnologija barem do 2035. godine", navodi se u analizi.