IT kompanija
79

BS Telecom nastavlja aktivnosti u okviru ASEE grupe, zabilježili značajan rast i razvoj

Adam Wolszczak, direktor poslovnog razvoja Asseco grupacije za Jugoistočnu Evropa (ASEE)
Adam Wolszczak, direktor poslovnog razvoja Asseco grupacije za Jugoistočnu Evropa (ASEE)
Kompanija BS Telecom Solution, regionalni lider u oblasti inteligentnih transportnih sistema, nastavlja aktivnosti u okviru ASEE grupacije. Više o tome, kao i ostvarenim rezultatima kompanije u proteklom periodu govorio je direktor poslovnog razvoja ASEE Adam Wolsszczak.

BS Telecom Solutions je firma osnovana 2002. godine i na tržištu je prisutna kao proizvođač, isporučilac i integrator kompletnih telekomunikacijskih i informacijskih sistema, koji se zasnivaju na modernim tehnologijama i vlastitim tehnološkim istraživanjima. Jedna je od vodećih kompanija u svojoj branši, a brojne projekte realizuje u Evropskoj uniji i regionu.

Prije manje od dvije godine, konkurencijsko vijeće BiH odobrilo je kompaniji Asseco SEE, koja je dio velike međunarodne IT grupacije Asseco Group, preuzimanje BS Telecom Solutionsa, što je definitivno jedna od najvažnijih akvizicija u historiji bh. IT sektora

O tom potezu, ali i samim kompanijama te njihovim postignućima, više je govorio Adam Wolszczak, direktor poslovnog razvoja Asseco grupacije za Jugoistočnu Evropu (ASEE).

Recite nam nešto više o ASEE i čime se kompanija bavi?

ASEE je jedna od najvećih IT kompanija u Evropi. Razvijamo rješenja za različite industrijske vertikale, uključujući finansijski sektor, industriju plaćanja, javnu upravu i telekomunikacije. Poslujemo u 23 zemlje i zapošljavamo preko 3.800 ljudi širom svijeta. Svoje proizvode i usluge u oblasti plaćanja nudimo pod imenom Payten. Samo u Bosni i Hercegovini kroz kompanije ASEE, Payten, Monri i BS Telecom zapošljavamo preko 300 ljudi. Važan dio našeg poslovanja odnosi se na naš napredni softver namijenjen bankarskom sektoru od core banking sistema do omnichannel i SaaS rješenja te poboljšanja komunikacije sa klijentima kroz digitalne alate. Također pružamo sigurnosna rješenja za autentifikaciju, sisteme izvještavanja te sisteme upravljanja rizicima i još puno toga. Našim klijentima nastojimo biti na raspolaganju 24/7 za savjetovanje u oblasti digitalnog bankarstva i digitalne transformacije. Imamo privilegiju da se možemo pohvaliti sa više od stotinu banka koje su naši klijenti, uključujući i najveće banke u regiji.

Gledajući kompanije i produkte u vaše portfoliju jasno je da istupate i puno dalje od digitalizacije bankarstva i usluga plaćanja?

To je tačno. Pružamo rješenja za puno drugih industrijskih vertikala poput osiguranja, telekomunikacija, maloprodaje i javne uprave. Važan segment našeg poslovanja odnosi se na komunikacijsku platformu koja podrazumijeva integriranu komunikaciju s klijentima putem svih dostupnih kanala. Riječ je o ASEE produktu pod imenom Live koji je primarno bio rješenje za kontakt centre, ali je sada puno više od toga te uključuje automatizaciju, botove, ali i vještačku inteligenciju (AI) u pozadini.

Adam Wolszczak
Adam Wolszczak

Nedavno smo u Albaniji akvizirali Helius, kompaniju koja nudi tehnološki napredna rješenja za javnobilježničke usluge. U Bosni i Hercegovini pak intenzivno ulažemo u razvoj rješenja za pametne gradove tzv. smart city rješenja koja razvijamo pod brandom BS Telecoma. Cilj nam je da ova rješenja ne budu prepoznatljiva samo u regiji nego da se proširimo i na druge zemlje diljem svijeta u kojima ASEE posluje. Razvili smo niz produkata u području upravljanja poslovnim procesima (BPM) i, zahvaljujući kompanijama koje su nam se nedavno priključile, u mogućnosti smo automatizovati i unaprijediti procese u bilo kojoj industriji. Također, u pružanju naprednih usluga partneri smo brojnim internacionalnim igračima poput Microsofta, Oraclea, Dynatrace i drugih. Potrebe klijenata se konstantno mijenjaju, a mi im kontinuirano nudimo nove usluge te se u svakom trenutku nastojimo prilagoditi njihovim potrebama. Konačni cilj je biti uvijek korak ispred, vidjeti gdje možemo ići dalje, širiti se, pomoći našim klijentima da rastu i rasti s njima. To mi je najdraži dio posla.

ASEE je vlasnik nekoliko kompanija u BiH. Prije više od godinu dana kupili ste BSTS. Kakvi su vaši utisci do sada i kakvi su rezultati u ovoj prvoj godini?

Naš razvoj i rast u Bosni i Hercegovini je stvarno impresivan. Sve kompanije se razvijaju ubrzano doprinoseći digitalizaciji brojnih industrija. Na tržištu BiH istaknuo bih dvije akvizicije na koje smo posebno ponosni. Prva je Monri, koji je s nama izrastao u regionalnog lidera u području e-commerca i općenito platnih usluga. Druga je BS Telcom s kojim smo ostvarili dodatni iskorak u područje inteligentnih transportnih i generalno smart city rješenja te me veseli rast koji ostvarujemo u tom području, kao i tim ljudi koji nam se pridružio u ovom periodu. Prilikom akvizicije ove kompanije, cilj nam je bio proizvode uklopiti u naš postojeći portfolio i nadograditi ga, a zadovoljni klijenti pokazuju koliko smo u tome biti uspješni. Ova rješenja prodajemo u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji i Crnoj Gori, plan nam je zakoračiti u Rumunjsku i Albaniju, a pripremamo i prve projekte u drugim zemljama regije. Ponosan sam što rješenje zadovoljava sve standardne unutar Evropske unije te se nadamo da ćemo, koristeći snagu i sinergiju Grupe, upravo smart city rješenja uspjeti plasirati i na druge kontinente na kojima smo prisutni, s posebnim naglaskom na Južnu Ameriku i Afriku.

Kao Business development menadžeru, koji su neki od najvećih izazova s kojima se suočavate u svojoj ulozi i kako im pristupate?

Dobro pitanje. U karakteru mi je, ali također i dio moje pozicije na poslu, da na izazove gledam kao na prilike. Ključna prilika koju vidim je pronalaženje pravog fokusa. Mnogo se toga dešava u regionu te tržišta dinamično rastu. Ne govorimo samo o jugoistočnoj Evropi, nego i šire. Kao ASEE, Payten, Monri i BSTS fokusiramo se na poslovna područja gdje vidimo priliku za rast, usmjerenost na digitalizaciju te priliku da zaposlimo i u timu imamo kvalitetne ljude koji mogu tom razvoju doprinijeti.

Naše ključne oblasti rasta su tržišta koja nisu zasićena, na kojima još uvijek ima značajnog prostora za primjenu rješenja za digitalizaciju. Takva tržišta, u tehnološkom smislu, obično rastu skokovito. Umjesto da prođu kroz standardnu evoluciju, ubrzano prave iskorak ka novim tehnološkim poduhvatima. Vidjeli smo to u Poljskoj, vidimo u svim zemljama u kojima poslujemo. Primjerice na afričkom kontinentu gdje je pristup internetu često slab, ali mobilna plaćanja i dalje rapidno rastu.

Adam Wolszczak
Adam Wolszczak

Što se tiče izazova mene kao biznis development menadžera, opet govorimo o fokusu. Riječ je o tome da budemo sigurni da se fokusiramo na prava područja rasta i razgovaramo sa pravim kompanijama. U ASEE smo se gradili kroz organski rast i akvizicije. Uspostavljanje pravog povjerenja je ključno za sve učesnike poslovnog razvoja, zaposlenike, klijente, partnere. Papir i tinta trpe svašta, ali da se stvari stvarno dese uvijek je stvar u odnosu koji stvaraš s ljudima u kompanijama koje akviziraš, sa zaposlenicima i klijentima koji moraju znati da si uvijek tu za njih, da razvijaš partnerski odnos. Tako da mislim da je izgradnja tog odnosa ključni izazov jer nemate toliko vremena, imate mnogo diskusija koje se odvijaju paralelno i stvari se brzo razvijaju. Posljednji izazov koji bih istakao su putovanja. Moja uloga zahtijeva puno putovanja, što u jednu ruku znači širenje vidika, te upoznavanje različitih kultura. Ali ponekad na ličnoj i porodičnoj razini, postaje izazov kada ste u avionu ili na aerodromu.

Kakvi su vaši planovi akvizicije u BiH i regionu? Koju vrstu kompanija preuzimate?

Od početka našeg ulaganja u tržište BiH imali smo velike planove. Dio tih planova smo ostvarili, a za dio širenja još očekujem da će se dogoditi. U aktivnim smo razgovorima sa lokalnim kompanijama za koje vjerujem da imaju uistinu dobru perspektivu i da bi ulaskom u našu grupu mogle još brže rasti i širiti se.

Općenito, tražimo partnere koji nude dodatnu vrijednost, te koji su nišni ili vodeći igrači i kojima možemo pomoći da rastu i šire se u drugim zemljama. To je zapravo ključna prednost za one koji odluče da nam se pridruže. Nakon nekog vremena (jedne, dvije godine) timovi počinju vidjeti sinergijske prilike za rast i razvoj koje ranije definitivno nisu imali. Širenje na tržišta poput Turske, Bugarske, Španije ili čak Kolumbije.

Ono što bih također volio istaknuti je veliki talenat za koji vidimo da postoji u Bosni i Hercegovini.

Upoznao sam dosta ambicioznih mladih ljudi, ali i već iskusnih koji su se vratili u BiH. Često ti ljudi pokreću neke manje kompanije i pokušavaju pobijediti percepciju da su iz Bosne otišli jer nema velikih mogućnosti u zemlji. Gledajući iz moje perspektive, kada sam upoznao sve te ljude i firme, dobiva se drukčija slika. Moj dojam je da se uspješni ljudi vraćaju. Oni žele graditi, ostvariti rast, otvarati prilike za lokalno stanovništvo i osnažiti tržište BiH.

Kako u ASEE dajete prednost inovacijama i ostanku ispred konkurencije i koji su neki od najuzbudljivijih novih projekata na horizontu?

Ponosan sam što u ASEE imamo odlično uspostavljen tim za istraživanje i razvoj inovacija te dio prihoda reinvestiramo u vlastita rješenja i razvoj poslovanja. Ulaganja su posebno vidljiva u području razvoja inovativnog softvera za financijsku industriju i omnichannel. Dodatno, razvijamo i inovativna rješenja i usluge namijenjene trgovcima za razvoj novih modela prodaje. Također intenzivno ulažemo i u primjenu metoda umjetne inteligencije, posebno u području e-commerca. Prije par sedmica pred brojnim klijentima i medijima predstavili smo i najnoviju verziju našeg ASEE Live rješenja - Live 3.0 CRM alata na AI pogon, koji podiže upravljanja odnosa s klijentima na novu razinu.

Adam Wolszczak
Adam Wolszczak

U BiH ulažemo u razvoj velike poslovne jedinice u sklopu BSTS za koji želimo da postane grupni hub za smart cities rješenja i inteligentne transportne sisteme. Potražnja za ovom vrstom rješenja uistinu rapidno raste, posebno na zapadnoevropskim tržištima.

Organizacija smo koja i mnogo komunicira među svojim članicama i zaposlenicima te svatko zapravo može dati ideju za inovaciju. Jednom godišnje imamo i poziv na grupnoj razini gdje bilo ko može dati prijedlog neke nove ideje. Odabiremo najbolje nove ideje koje zatim finansiramo i sponzoriramo do njihove uspješne realizacije.

Šta biste savjetovali nekome ko je zainteresovan za karijeru u IT kompaniji u području razvoja poslovanja?

Ako nekoga zanima business development karijera, preporučio bih da ne počne odmah raditi unutar odjela za poslovni razvoj iako to možda nije logično na prvi pogled. Lično, ja sam u odjelu poslovnog razvoja počeo raditi nakon 15 godina u IT industriji i mislim da je to bio pravi trenutak da preuzmem takvu odgovornost.

Ono što je važno u business developmentu je duboko razumijevanje poslova IT odjela. Nakon što ste imali priliku upoznati i raditi u različitim industrijama, razumjeti složenost različitih tržišta, raditi u različitim ulogama; kao menadžer projekta, direktor odjela isporuke ili COO, gradite povjerenje da razumijete metriku, tehnologiju i niz biznis procesa. Tek nakon toga bih zaista razmotrio i preporučio da se traži način prelaska u poslovni razvoj.
Tako da bi moja preporuka definitivno bila fokusirati se prvo na srž IT-a, da budete u odjelu razvoja produkata, prodaji, marketingu, ili u upravljanju projektima. A onda, ukoliko interesovanje za razvoj poslovanja i dalje postoji, biste trebali razmisliti o tome da uđete u takvu ulogu.