Nekako s proljeća
13

Ženevski sajam automobila otvorio vrata: Bojkot evropskih i mini poplava kineskih proizvođača

A. M.
Ko bi rekao da će kineski brendovi BYD i MG ravnopravno dijeliti svjetla reflektora sa Renaultom i Dacijom, na sajmu koji je za Evropljane do jučer bio izuzetno bitan. Za to krivce treba tražiti i u samom organizatoru, ali i u većini velikih igrača koji su ranije odustali od Ženeve.

Prije pandemije Covid-19, sajam, Ženeva je decenijama bila neutralan teren za sve evropske proizvođače automobila, ali ove godine njemački brendovi poput Mercedesa, BMW-a, Audija i Volkswagena neće učestvovati.

Takođe, nema niti jednog brenda iz Stellantis grupe, kao ni azijskih brendova, uključujući Toyotu, Hyundai-Kia, koji također preskaču sajam, koji se oživljava nakon četiri godine pauze zbog pandemije.

Kada su u pitanju izlagači, sajam automobila u Ženevi je značajno manji nego u prethodnim godinama. Prisutno je samo devet velikih brendova: Renault, Dacia, BYD i njegovi podbrendovi Denza i Yangweng, Lucid, MG i njihov podbrend IM, zajedno sa italijanskom dizajnerskom kućom Pininfarina.

Ovi proizvođači automobila, predstavili su ključne proizvode, predvođeni električnim Renaultom 5, novim Dacia Dusterom i dva, za kineske proizvođače, bitna lansiranja u Evropi, a to su gradski MG3 i električna limuzina IM L6.

BYD – Ova godina je jako bitna

Najveća kineska marka električnih vozila čini veliki napredak u Evropi. BYD-ov Atto 3 je najprodavaniji potpuno električni kompaktni SUV u Evropi, iako glavni evropski igrači tek treba da lansiraju svoje modele u ovom segmentu. U Ženevi, BYD ponosno pokazuje svoj prvi plug-in hibridni model za Evropu Seal U. Takođe, kineski gigant računa na automobile podbrendova Yangweng i Denza. Yangweng U8 veliki plug-in hibridni SUV, a Denza N7 potpuno električni crossover. Kinezi su računaju i na veliki minivan D9, koji se takođe pojavio na sajmu.

Dacia – Vrijednost za novac

Rumunski brend Renault grupe već dugo nudi najjeftinije automobile u Evropi, ali svoju ponudu pomjera malo na viši nivo i fokusira se i dalje po sistemu vrijednost za novac, a ne na najniže cijene. Ali Dacia i dalje zna kako da napravi jeftine i privlačne automobile, posebno Spring, potpuno električni mini automobil proizveden u Kini koji je prošle godine bio broj u Evropi sa skoro 60.000 registracija. Na Dacijinom štandu, debituje i najnoviji mali SUV Duster koji konkuriše s osnovnom cijenom ispod 20.000 eura.

Lucid – Američki baterijski luksuz

Američki proizvođač električnih vozila, koji je osnovao Peter Rawlinson, bivši tehnički direktor u Tesli, krenuo je za vrhunskim kupcima sa svojom limuzinom Air. Lucid na svom evropskom putu debituje u Ženevi, prikazujući i odgađani SUV Gravity i dvije varijante sedana Air. Cijene su u međuvremenu reducirane u SAD, kako bi stimulisali potražnju. Međutim, Lucid je također odlučio ponuditi model Air i u Njemačkoj po ulaznoj cijeni od 85.000 eura.

Renault – Električna Petica je najveća zvijezda sajama

Ovo je još jedna godina u kojoj Renault mora da se iznova dokazuje. S obzirom da su bili evropski pioniri elektromobilnosti, a da rivali, pogotovo sa istoka nameću nove standarde, Francuzi moraju graditi put u onome u čemu su najbolji ako misle biti konkurentni na matičnom tržištu. Najveća zvijezda sajma u Ženevi je zasigurno novi Renault 5 E-Tech Electric, koji je konačno predstavljen u serijskom izdanju. Maleni, 3,92 metar dugi električar ističe se retro dizajnom i s dvije opcije baterija, manja od 40 kWh i kapacitetnija od 52 kWh koja će omogućiti pristojan domet od 400 km. S manjom baterijom, Renault je omogućio uparivanje motora od 95 i 122 KS, dok će se uz 52-kilovatnu bateriju moći naručiti verzija od 150 KS. Maleni R5 mogao bi biti tražena roba u Evropi, s obzirom da početna cijena od 25.000 eura ima pokriće za hvatanje znatno većeg tržišnog kolača nego skupi SUV-ovi. Početak prodaje starta u septembru ove godine.

Renault je pod svjetla ženevskih reflektora takođe dovukao Scenic nove generacije, koji je upravo u Ženevi proglašen za evropski automobil godine.

SAIC (MG) – MG3 će biti jak adut marke u Evropi

SAIC-ov brend MG bio je hit među evropskim kupcima sa svojim jeftinim električnim vozilima i malim i kompaktnim automobilima sa unutrašnjim sagorijevanjem koji su potkopavali domaće brendove prošle godine. MG sada debituje sa novom generacijom malog hatchbacka MG3, koji će se prodavati na skoro svim evropskim tržištima, a ne samo u Britaniji. MG3 koristi hibridni pogon s 1.5-litrenim benzincem kao osnovom. SAIC također lansira svoj novi premium EV brend. IM, što je skraćenica za Inteligentna mobilnost. U Ženevi je IM izložio limuzinu L6, koja omogućava domet do 800 km i ubrzanje od 0-100 km/h ispod tri sekunde.

Ženevski sajam prva dva dana tradicionalno drži rezervisanim za medije, dok svoja vrata za posjetioce otvara 28. marta. Cijena ulaznice za odrasle osobe je 26,5 eura, dok za mlađe od 16 godina košta 19 eura. Sajam se zatvara 3. marta.