Ozbiljan projekt
87

Zaljubljenik u legendarnog Golfa potrošio veliku svotu i sredio svoj auto iz snova

DP
Jedan Kanađanin potrošio je sedam godina i veliku svotu novca kako bi oživio svoju prvu automobilsku ljubav - Golfa Rabbit GTI.

Volkswagen će za nekoliko sedmica na Sajmu automobila u Ženevi predstaviti osmu generaciju Golfa GTI, čiji su prednji dio nedavno službeno prikazali. Originalni Golf GTI nastao je 1974. godine, a u Sjedinjene Američke Države je stigao tek 1983. pod nazivom Rabbit GTI.

GTI i njegove čari ostavile su snažan dojam na Dereka Spratta, tada 21-godišnjeg studenta koledža u Ontariju u Kanadi, koji je kupio svoj novi Rabbit 1984. godine.

"Svi automobilski časopisi imali su GTI na naslovnici i pisali da to je auto koji svi moraju imati", kaže Spratt.

Prodao je svoj originalni automobil prije mnogo godina, ali još 2011. godine ovaj bivši izvršni direktor odlučio je da želi posjedovati još jedan GTI Rabbit i počeo sastavljati savršen primjerak. Ono što slijedi je priča o istinskom zaljubljeniku u automobile, piše CarBuzz.

"Pomislio sam: 'Zar ne bi bilo zabavno vratiti se prvom automobilu koji sam imao kao mladić i preispitati to razdoblje života?' Moj cilj je bio da osjećaj i vožnja u automobilu budu kao u originalnom Mk1, ali s modernim mogućnostima. Želio sam pokazati da stari automobil možete dovesti do točke u kojoj radi kao super auto, a da ne spominjem koliko je to zabavno", objasnio je.

Tokom sedam godina Spratt je proveo više od 12.000 sati modificirajući svog "Zeca", dokumentirajući postupak s više od 180 videozapisa na društvenim mrežama. Procjenjuje da je na ovaj projekt ukupno potrošio oko 140.000 dolara. Sve je radio iz ljubavi. Čak je pronašao jedan primjerak koji je napravljen istog dana kao i njegov originalni automobil, i krenuo raditi na njegovom poboljšavanju.

"Želio sam da automobil bude kompletan i besprijekoran po svojim odlikama i mogućnostima", rekao je.

Spratt je radio na motoru, šasiji, upravljanju i kočionim performansama, a automobilu je također pružio moderne pogodnosti kao što su električni prozori, sjedišta s grijačima, paljenje na dugme, elektronski podesiv kočioni sisitem, dvoosovinski akcelerometri i ekran na touch. Spratt je uz stručnu pomoć dizajnirao atmosferski motor s oko 220 konjskih snaga (više nego dvostruko jači od originalnog koji je imao 90 KS).

"Bilo je trenutaka kada sam se osjećao kao da me ovaj projekt jede živog. Ovo je jedna od najekstremnijih i najzahtjevnijih stvari koje sam ikada učinio", rekao je Spratt

Automobil kojeg je Spratt nazvao Ultimate GTI završen je 2018. godine. On ga je isprobao, prikazao na nekoliko sajmova i malo vozio svoju obitelj prije nego što ga je prodao mladom paru VW zaljubljenika iz Vancouvera, za mnogo manje novca nego što je u njega uložio.

"Ako restaurirate i modificirate automobile zbog novca, trebali biste pronaći novi hobi. Svrha ovog projekta bila je ispunjena za mene. Napravio sam brži i bolji auto nego što je bio ranije i posvetio sam toj svojoj strasti sedam godina", kaže Spratt.

Pa šta je sljedeće za Spratta?

"Moj dugoročni cilj je elektrificirati 'Bubu' iz 1961. godine. Tehnologija koja pretvara starinsko vozilo u električni automobil zaista me zanima", poručio je Spratt.