Opasan rival
32

Vozili smo: Hyundaijeva "najljepša Kona" nije samo magnet za poglede

Piše: D. B.
Hyundaijev crossover Kona predstavljen je još u septembru na Sajmu automobila u Frankfurtu, a prije nekoliko dana je stigao u BiH. Nakon što smo prisustvovali njegovoj zvaničnoj bh. premijeri u Sarajevu, našli smo se u maloj, ali odabranoj grupi novinara koja je imala priliku vidjeti šta to nudi ovaj zanimljivi crossover. južnokorejskog proizvođača.

Hyundai Auto BH je na Trebeviću proteklog četvrtka premijerno u našoj zemlji predstavio lijep, atraktivan i simpatičan crossover pod nazivom Kona za koji od prvog dana kada je ugledao "svjetlo dana" južnokorejska kompanija tvrdi da će se isticati u svom segmentu, odnosno da će biti opasan rival u B-SUV segmentu. Model Kona je za Hyundai važan iz zbog činjenice da predstavlja prvi uvid u novi uzbudljivi dizajnerski jezik koji će karakterisati nadolazeće SUV-ove ove marke. Na nama je bilo da u nešto dužoj relaciji od one koje smo imali na Trebeviću ustanovimo da li je to zaista tako. Ukupan dojam rezultira zaključkom da u Hyundaiju imaju argumente.

Priliku za nešto duže druženje s Konom imali smo na relaciji Sarajevo - Vitez, a pauzu smo napravili u etno selu Čardaci.

Sam dizajn definitivno plijeni pažnju. Istovremeno agresivan, elegantan i skladan, model Kona je magnet za poglede, posebno u zelenoj boji kojom je bilo lakiran naš automobil. Na prednjem dijelu Kone se ističe kaskadna maska s čijih bokova dolaze tanki svjetlosni sklopovi podijeljeni u dvije grupe. Tanka dnevna svjetla kriju pokazivače smjera. Svjetlosne konfiguracije na stražnjoj strani su također odvojene s tim da su pokazivači smjera i svjetlo koje signalizira da se vozilo kreće unazad nalaze u zasebnoj grupi zaštićenoj plastičnim oblogama, a koje počinju na C stubu. Kad se pogleda s boka, Kona također za stil zaslužuje visoku ocjenu, a izgledu svakako doprinose i veliki aluminijski naplaci. Da se radi o crossoveru jasno govore i plastične zaštite karoserije koje su tu za svaki slučaj, ukoliko vozač odluči napustiti asfaltirane puteve i priuštiti sebi neku offroad avanturu.

Kako Kona ostavlja odličan utisak izvana, isto možemo reći i za njenu unutrašnjost. Iako će neki nakon prvog pogleda na crossover prvenstveno zbog njegovih dimenzija i niske linije krova pomisliti da će nedostajati prostora u unutrašnjosti, barem za putnike na stražnjem sjedištu, to baš i nije tako. Vozač i suvozač se više nego udobno smještaju na prednja sjedišta koja su u našem automobilu zahvaljujući naprednijem paketu opreme bila presvučena kožom i ukrašena koncem u boji karoserije. U boji karoserije su i sigurnosni pojasevi, "sitnica" koja je ipak privukla pažnju i ostavila utisak da će se unutrašnjost svidjeti i mlađim kupcima. Detalji, odnosno okviri oko ventilacijskih otvora, kontrola, mjenjača i drugih komponenti su također u boji karoserije, zbog kojih je unutrašnjost "življa". Naravno, tu je i mogućnost personalizacije, tako da svaki kupac može dobiti sve ono što mu se sviđa i što želi od svog automobila.

Ništa manje udobna nisu ni stražnja sjedišta na kojima će putnici imati sasvim dovoljno mjesta za glavu, ramena pa i noge ukoliko na prednjim sjedištima ne sjede baš dvometraši.

Činjenica je da Kona nudi najbolju i najprostraniju unutrašnjost, a jedno je sigurno, bit će zanimljiva i udobna, kako na kraćim, tako i na dužim putovanjima. Inače, put do Viteza, barem jedna polovina, nije za pohvaliti, ali to nismo osjetili zahvaljujući pohvalnoj stabilnosti vozila s velikim točkovima i kratkim prevjesom. Dapače, odabirom sportskog moda vožnje su brži prolasci kroz zavoje, naravno u okviru ograničenja, pokazali da Kona ima i sportski duh, ali se stabilnosti i udobnosti koju je pružila na ovom putovanju ne bi postidjeli ni neki "markirani" sedani. Vratit ćemo se još nakratko na udobna sjedišta, čije su bočne potpore sasvim dovoljne da vas "sačuvaju" na vašem mjestu i pri agresivnijoj vožnji. U našem modelu su bila elektronski podesiva, naprijed, nazad, gore i dolje, a naslonjač je bilo moguće "napumpati" kako bi bio još ugodniji za leđa.

Kada je riječ o multimediji, kupci mogu birati između tri opcije, a to su standardni audio sistem s 5-inčnim LCD ekranom s radio uređajem te Bluetooth i USB povezivanjem audio sistem sa 7-inčnim ekranom i integrisanom veoma korisnom stražnjom kamerom za pomoć pri parkiranju, uz Apple CarPlay i Android Auto sisteme. Vrhunac ponude predstavlja 8-inčni ekran s navigacijom i 3D mapama. Utisak donekle kvari tvrda dosadna plastika bez mnogo mekših dijelova, ali, šta je tu je.

Head Up display (HUD) prikazuje sliku na staklenu ploču postavljenu iznad instrument table, tako da vozač može pratiti sve pokazatelje, a da pri tome ne skreće pogled s ceste. Zahvaljujući 8-inčnoj slici na udaljenosti od dva metra te jačini svjetlosti od 10.000 Kandela po kvadratnom metru, display je vidljiv bez obzira na doba dana. HUD nudi informacije o brzini, navigaciji, upozorenje na napuštanje trake i druge informacije. Pritiskom na dugme pored solidno dizajniranog upravljača s kontrolama multimedijalnog sistema, display nestaje.

Život bez smartphonea je danas nezamisliv, a baterija je tu najveći problem. Međutim, Kona svojim kupcima donosi tehnologiju bežičnog punjenjenja smartphonea, a za to je potrebno da postavite uređaj u prostor na cetralnoj konzoli. Sistem obavještava putnike kad se baterija smartphonea napuni, ali i upućuje zvučni signal ukoliko izađete iz vozila, a pri tome ostavite smartphone.

Pored već pomenutog Sports moda, koji čini automobil agresivnijim, agilnijim, "oštrijim", sportskim i bržim kada je riječ o ubrzanju, odnosno odgovoru na pritisak papučice, što je posebno korisno pri preticanjima. Barem to vrijedi za 1,6-litarski T-GDI benzinac s turbopunjačem koji razvija 177 KS i 250 Nm obrtnog momenta, a koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,7 sekundi prije nego dostigne maksimalnih 210 km/h. Ovaj motor je uparen sa sedmostepenim mjenjačem i pogonom na sva četiri točka, za koji nemamo zamjerki.

Osim Sports moda, tu su i modovi Normal i štedljivi Eco.

Govoreći o motorima, u ponudi je osim pomenutog 1,6-litarskog turbobenzinca i 2,0-litarski MPI Atkinson motor snage 149 KS. S ovim motorom Kona do "stotke stiže" za 10 sekundi i ubrzava do 194 km/h. Uparen je sa šestostepenim automatskim mjenjačem, a maksimalni obrtni moment iznosi 179 Nm.

Smanjenje zapremine motora je danas trend, pa tako i Hyundai nudi 1,0-litarski T-GDI trocilindrični motor uparen s manuelnim šestostepenim mjenjačem. Ovaj motor nudi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta te ubrzanje do 100 km/h za 12 sekundi i maksimalnu brzinu od 181 km/h.

Naravno, sigurnost je uvijek na prvom mjestu, pa Kona dolazi sa aktivnim sigurnosnim sistemima kao što su sistem za izbjegavanje sudara (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA), koji koristi kameru i radar na prednjoj strani automobila za rano otkrivanje neposrednog sudara. I ostali sistemi koriste kameru s prednje strane kako bi povećali sigurnost, a to su sistem upozorenja prelaska vozne trake (LKA), upozorenje na umor vozača (DAW) te sistem RCCW koji upozorava vozača na sve prepreke prilikom vožnje unazad s posebnim akcentom na kretanje drugih automobila.

Važno je istaći da je Kona osvojila maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testu sigurnosti.

Što se tiče cijena, osnovni model s 1,0-litarskim T-GDI motorom (120 KS), šestostepenim manuelnim mjenjačem, pogonom na prednje točkove te opremom Drive It, košta 36.990 KM, dok je za naskupnji model sa 1,6-litarskim GDI motorom (177 KS), sedmostepenim DCT automatskim mjenjačem, pogonom na sva četiri točka i opremom Love It potrebno izdvojiti 59.990 KM.

Vezani članci