auto
2

Volvo obilježio 40 godina modela 262C

Klix.ba
Volvo je obilježio 40. rođendan svog atraktivnog i rijetkog modela 262C koji je, kao luksuzni Coupe, premijerno predstavljen 1977. godine na Sajmu automobila u Ženevi.

U nastojanju da svoju tadašnju ponudu upotpuni s dvovratnim modelom koji će se prije svega svidjeti kupcima u Sjedinjenim Američkim Državama, Volvo je direktoru dizajnerskog odjela (Jan Wilsgaard) dao nalog da kreira automobil koji će privući pažnju kupaca čiji su pogledi tada bili usmjereni prema automobilima kao što su Cadillac Eldorado ili Mercedes-Benz 280 CE.

U saradnji s italijanskim automobilskim dizajnerom Sergiom Coggiolom odlučeno je da se za osnovicu luksuznog dvovratnog Coupea s nižim krovom iskoristi karoserija klasičnog modela 164, a prototip modela 262C danas je među eksponatima koji krase Volvo muzej u Geteborgu.

Automobil je u svom produkcijskom izdanju pokretao 2,7-litarski V6 motor B27E sa 141 KS, a Volvo ga je razvio u saradnji s kompanijama Peugeot i Renault (Projekat PRV). S osvježavanjem karoserije 1980. godine radna zapremina aluminijskog motora koji se proizvodio u Francuskoj povećana je na 2,8-litara (B28E) s kojima je stiglo i dodatnih 14 KS.

Volvo 262C bio je dvostruko skuplji od tadašnjeg osnovnog modela iz Serije 200, ali je istovremeno bio i izvanredno opremljen, čak i ako se upoređuje s opremom današnjih automobila. Kupac je u serijskoj opremi mogao računati na električno pokretane prozore i retrovizore, centralno zaključavanje, kožom obložena i grijana sjedišta, tempomat, klima-uređaj, električno pokretanu antenu audio-uređaja, aluminijske felge... Opciono, automobil se mogao naručiti s djelimičnom blokadom diferencijala i 3-stepenim automatskim mjenjačem koji su u Volvu postavljali umjesto standardnog 4-stepenog ručnog mjenjača bez dodatnih troškova.

Automobil se ručno pravio u italijanskoj kompaniji Bertone, zabilježio je odlične prodajne rezultate, a od 1977. do 1981. godine napravljeno je 6.622 primjerka. Pet od njih završilo je u kompaniji Solaire u kojoj su 262C pretvorili u Cabriolet.

Kao nasljednika modela 262C, Volvo je 1985. godine predstavio model 780 koji je razvijao, dizajnirao i proizvodio Bertone.