KINEZI DOLAZE
0

Volkswagen pred mogućom najvećom krizom od Dieselgatea iz 2015.

A. M.
Ubrzo nakon preuzimanja jedne od najvažnijih funkcija u njemačkoj autoindustriji, izvršni direktor Volkswagen grupe Oliver Blume donio je loše vijesti svom poslodavcu. Najviši rukovodilac u Volkswagenu poslan je u Kinu u izvidnicu da skenira kineske rivale. Njegova procjena bila je mračna.

U sjedištu njemačkog diva u Wolfsburgu - velikom tvorničkom kompleksu veličine Monaka – Blume je nakon povratka iz Kine svojim saradnicima rekao da najveći evropski proizvođač automobila gubi trku na polju električnih vozila na svom najvažnijem tržištu i da nema izgleda da ga sam sustigne kineske rivale.

VW je zaostao u Kini tokom pandemije i do trenutka kada se zemlja počela ponovno otvarati, BYD, Nio i druge lokalne marke udvostručile su broj plug-in hibridnih i potpuno električnih modela, pri čemu je većina bila jeftinija i bolja od VW-ove ponude. Ti novi konkurenti sada se okreću ka Evropi, jer kineska privreda posrće, a EU razmatra kako da zaustavi Kineze prijeteći im dodatnim carinama.

Njemačka se brine da VW ide putem koji ne vodi nigdje

Dodatni pritisak dolazi kada VW i drugi njemački proizvođači osjećaju pritisak visokih cijena energije kao posljedicu dugog oslanjanja na zemlje kao što je decenijama bila Rusija. S druge strane, Tesla je nastavio sa širenjem i dominacijom s automobilskim inovacijama, potkopavajući njemačke premium divove Audi, Mercedes-Benz i BMW. Umjesto elegantnih Audi limuzina sa sloganom "Napredak kroz tehniku", Tesle su postale češći izbor za potrošače koji žele pokazati da su na vrhuncu. Pritisak konkurencije od SAD-a do Kine mogao bi se razviti u najveću krizu za VW od Dieselgate skandala iz 2015.

"Autoindustrija je suočena s pitanjem hoćemo li i kako biti globalni lider u budućnosti", rekla je njemačka ministrica vanjskih poslova Annalena Baerbock na IAA Mobility auto showu u Minhenu prošle sedmice. "Za našu naciju, u kojoj automobilska industrija ima ogromnu ulogu u stvaranju vrijednosti, ovo nije samo ekonomski problem, već i pitanje sigurnosti."

Agresivni rat s cijenama u Kini

Vrijeme je za VW da ispravi svoju EV strategiju. Dolazi tačka preokreta i grupa rizikuje da ostane ograničena na sve slabije tržište automobila sa SUS motorima. Poteškoće su očite u tržišnoj vrijednosti koja je manja od Tesline, iako je prihod više nego utrostručen u poređenju sa teksaškim rivalom. Ipak, pritisak konkurencije očit je u agresivnom ratu cijena u Kini, gdje mnoge marke prodaju vozila s gubitkom.

No Blume i njegov tim računaju na VW-ove goleme resurse koji će se isplatiti kako električna vozila budu postajala sve popularnija. "To je maraton, a neće svi u maratonu koji budu najbrži biti prvi ili uopšte stići na cilj", rekao je Ralf Brandstätter, šef VW-a za Kinu. Na najvećoj evropskoj izložbi automobila ove godine u Minhenu, kineski proizvođači automobila pokazali su da su spremni započeti borbu protiv Njemačke i ostatka Evrope. Njihove pozicije su se više nego udvostručile u usporedbi s 2021., a BYD je visoko pozicionirao svoju limuzinu Seal, koja će startati s konkuretnom cijenom od oko 45.000 eura kada krene u prodaju kasnije ove godine.

Njemačka ne može bez Kine

VW simbolizuje "ekonomsko čudo" poslijeratnog oporavka Njemačke kao malo koja druga kompanija. Tekući izazovi kompanije i zemlje i dalje su jednako isprepleteni. Oboje su uveliko izloženi rizicima koje donose rastuće kineske industrijske i političke ambicije. Azijska velesila najveći je trgovinski partner Njemačke i izvor gotovo 40 posto VW-ovih globalnih isporuka prošle godine. Također, borba za prelazak na automobile koji se više oslanjaju na softver nego konjske snage ukazuje na poteškoće Njemačke u adaptaciji ka digitalnoj eri.

Poput Njemačke, VW je složen i spor. VW zapošljava gotovo 700.000 ljudi u više od 100 tvornica širom svijeta. Proizvodi sve, od egzotičnih Lamborghini superautomobila do štedljivih Škoda hatchback vozila i snažnih Scania kamiona. Komplikovana unutrašnja dinamika moći usporava promjene, dok je oholost potaknuta decenijama uspjeha.

“Automobilska industrija u Njemačkoj usko je isprepletena s drugim granama u sektoru proizvodnje i usluga. Proizvodnja još uvijek nije dostigla razinu prije pandemije, što je čini važnim čimbenikom koji stoji iza stalne slabosti njemačkog industrijskog sektora”, rekao je Martin Ademmer, ekonomist u Bloomberg Economicsu.

VW je poput velikog i sporog tankera

Potaknuta vladinom politikom, prelazak Kine na električna vozila događa se mnogo brže nego u drugim zemljama. Električna vozila će do sredine decenije činiti polovinu svih automobila prodatih na najvećem svjetskom automobilskom tržištu. Uz tehnički napredak, njemački brendovi su se fokusirali na naslijeđe - nešto čemu Tesla i kineski rivali nisu mogli parirati.

Međutim, VW-ov neuredan prelaz na električna vozila ima svoje korijene u skandalu s varanjem emisija dizelskih goriva i to im se sad vraća. Godinama je kompanija forsirala "čisti dizel" kao štedljivu alternativu plug-hibridima, samo da bi na kraju priznala da su te tvrdnje lažne i da su milioni njenih vozila emitovali nezakonite količine onečišćenja.

"VW je poput velikog tankera kojem je potrebno vrijeme da napravi zaokret,” rekao je Mathias Miedreich, izvršni direktor belgijskog proizvođača Umicore, koji ima ugovor o opskrbi VW-a materijalima za baterije. "Jednom kada se tanker počne okretati, ne možete ga zaustaviti."

“Konkurencija bi nas trebala poticati, ali ne i plašiti”, rekao je njemački kancelar Olaf Scholz u govoru na sajmu automobila. “Osamdesetih godina prošlog stoljeća govorilo se da će japanski automobili pregaziti sva ostala tržišta. Dvadeset godina kasnije, to su bili automobili '’Made in Korea'’, a danas su to navodno kineski električni automobili”, zaključio je Scholz.