Završna faza projekta SARTRE
0

Uspješan prvi test automobilskog voza

Sarajevo-x.com
Projekt SARTRE, čiji je cilj razvoj i testiranje tehnologije za automobile koji mogu samostalno voziti u kolonama na autoputu, a u kojem je Volvo jedini učesnik iz automobilske industrije, uspješno je izvršio prvu demonstraciju automobilskog voza.

Testna flota je uključivala vodeći kamion, kojeg su pratila tri automobila, a koji su se kretali potpuno samostalno, odnosno bez intervencije vozača sa razmakom od 6 metara.

"Cilj je do jeseni 2012. godine kompletirati sistem cestovnih vozila. Do tada ćemo imati situaciju da četiri vozila na sigurnom rastojanju prate vodeće vozilo pri brzini od 90 km/h", rekao je Erik Coelingh, tehnički projekt menadžer Volvo Cars korporacije.

U projektu SARTRE učestvuje sedam evropskih partnera i on je unikatan kada je u pitanju razvoj tehnologije automobilskih vozova, koji će se moći koristiti u svakodevnom saobraćanju po autoputu. Dijalog učesnika

Prepoznavši da izazov implementacije tehnologije cestovnih vozova na evropskim autoputevima nije samo tehničke prirode, SARTRE projekt je uključivao i studiju koja je trebala otkriti koje će se infrastrukturne izmjene morati izvršiti, kako bi automobilski vozovi postali stvarnost.

Zbog toga će se obaviti brojne diskusije, a u prvoj će učestvovati tehnički eksperti, političari, zakonodavci i sigurnosni istražitelji. Na radionicama će se govoriti o brojnim netehnološkim izazovima, kao što su zakonske regulative, isplativost, kao i mišljenje vozača o istom. Naravno, potrebno je usaglasiti brojne nacionalne zakone i terminologiju.

Brojne prednosti

Glavna prednost cestovnih vozova leži u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg imaju vremena za druge aktivnosti umjesto upravljanja vozilom. Vodećim vozilom upravlja iskusan vozač, podrobno upoznat sa rutom. Naprimjer, vodeće vozilo može biti taxi, bus ili kamion. Svako vozilo u konvoju, mjeri razdaljinu, brzinu i pravac kretanja, te ga podešava u skladu sa vodećim vozilom.

Cestovni vozovi povećavaju bezbjednost saobraćaja i smanjuju negativan uticaj na ekologiju, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomjerne vožnje u koloni. Razlog tome jeste to što se vozila u cestovnom vozu kreću sa minimalnim razmakom, što rezultira manjim otporom zraka. Očekuje se smanjenje potrošnje za 20%. Prometni kapacitet će također biti efikasnije iskorišten.

O SARTRE projektu

SARTRE projekt (Safe Road Trains for the Environment - sigurni cestovni vozovi za okolinu) je projekt kojeg dijelom finansira Evropska komisija, a kojeg vodi kompanija Ricardo UK Ltd u saradnji sa sljedećim partnerima – Idiada, Robotiker-Tecnalia of Spain, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) of Germany, SP Technical Research Institute of Sweden, Volvo Car Corporation i Volvo Technology of Sweden.

Cilj projekta je ohrabriti sljedeći korak u cestovnom transportu, odnosno razvoj sigurnih cestovnih vozova, koji će značajno doprinjeti sigurnosti saobraćaja, kao i smanjenju potrošnje goriva, te generalno ugodnijem putovanju. Projekt je startao u septembru 2009. godine i trajat će tri godine. Više informacija na www.sartre-project.eu.