Odgovor na EU tarife
20

U Poljskoj počela proizvodnja kineskog električnog automobila Leapmotor T03

A. M.
Stellantis je brzo reagovao na najavu uvođenja viših EU tarifa na uvoz električnih vozila iz Kine, te započeo s proizvodnjom mini modela Leapmotor T03 u Poljskoj. Ipak, puna serijska proizvodnja zakazana je za septembar, a od iduće godine u istoj fabrici će se proizvoditi još jedan model kineske marke.

Proizvodnja modela Leapmotor u Evropi počinje ranije nego što se općenito očekivalo. Tek prošlog mjeseca je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares objavio da se poljska fabrika, koja trenutno proizvodi Jeep Avenger, razmatra kao proizvodna baza za Leapmotor u Evropi.

Stellantis je prošle godine kupio 21 posto udjela u Leapmotoru sa sjedištem u Zhejiangu, a zatim je formirao zajedničko ulaganje Leapmotor International u kojem Stellantis ima kontrolnih 51 posto udjela. Prema ugovoru, Stellantis ima ekskluzivna prava za proizvodnju, izvoz i prodaju Leapmotor proizvoda van Kine.

Troškovi proizvodnje u poljskoj fabrici su navodno 400 do 500 eura po automobilu, što je slična cifra troška proizvodnje automobila u Kini. Međutim, zahvaljujući Fiatovoj dugogodišnjoj fabrici, inače sada već bivšem proizvodnom postrojenju Fiata 500, Stellantis proizvodi kineski model po dvostruko nižoj cijeni od tržišne.

Prodaja Leapmotora u Evropi trebala bi početi u septembru, a prodajna mreža bi trebala dostići 200 trgovaca do kraja godine. Planovi predviđaju najmanje šest modela do 2027. godine. Novi Leapmotor T03 ima električni motor od 101 konjsku snagu i posjeduje bateriju koja omogućava domet od 265 kilometara.

Stellantis s ovim modelom želi ukrstiti mač s Dacijom Spring, malim automobilom koji Renault proizvodi u saradnji s kineskim proizvođačem Dongfeng, a koji je prošle godine bio deseti najprodavaniji potpuno električni automobil u Evropi. Uz ovaj model, kineska kompanija će od iduće godine, takođe u poljskoj fabrici, proizvoditi i SUV A12.