Najsnažnija u državi
124

Honda CRX sa 566 KS: AMK Racing Team dovozi zvijer na posljednju utrku ubrzanja

Piše: Dalibor Bošnjak
Sarajevski AMK Racing Team poznat je po tome što ga čine članovi koji su vlasnici isključivo Hondinih vozila, a suosnivač kluba Samir Oprašić je spremio nešto posebno za posljednju utrku sezone utrka ubrzanja, najsnažniju Hondu u BiH.

Ukoliko ste redovno čitali rubriku "Auto" na portalu Klix.ba, vjerovatno se sjećate priče iz 2015. godine o "sarajevskim Japancima", ekipi iz AMK Racing Team koja je doslovno zaljubljena u Honde. Tada smo imali priču o njihova tri automobila te projektima na kojima rade, a sada imamo pravu poslasticu. Naime, jedna od tri Honde koje smo predstavili prerasla je u nešto mnogo više, tačnije, Oprašićev CRX je postao prava zvijer nakon sati, dana, mjeseci i godina mukotrpnog rada i velikih ulaganja njegovog tima.

"Bazni model automobila je Honda CRX iz 1991 godine, s motorom B16A2 zapremine 1,6 litara i fabričkih 160 KS s VTEC sistemom koji se angažuje od 5.600 rpm pa do 8.200 rpm. Takav motor s vrlo malo prerada i nitro sistemom lako postiže dobre razultate na stazi u svojoj klasi, međutim, meni to nije bilo dovoljno. Mi u AMK Racing Teamu smo porodica i uvijek se konsultujemo jedni s drugima i razgovaramo, tako sam se uz podršku svojih drugova upustio u projekt sklapanja Honde CRX B16 Turbo. Upao sam u projekt koji je zahtjevao mnogo odricanja, troškova i mnogo provedenog vremena za računarom, pored telefona i na kraju u garaži. Nisam htio izlaziti iz okvira zapremine koju motor trenutno ima, želio sam da napravimo vozilo na prednji pogon sa 1,6 zapreminom, dok je većina projekata sa zapreminom 1,8, 2,0 i slično", izjavio je Oprašić.

Nakon čvrste odluke, s jakom vjerom u ostvarenje visoko postavljenog cilja ekipa je krenula u realizaciju kompleksnog projekta.

"Prva stvar koju smo uradili je bilo vađenje i rastavljanje kompletnog motora, mašinska obrada cilndara u bloku i mašinska obrada glave. U bloku ostaje fabrička radilica, ubacuju se ACL ležajevi, JE Asymmetrical SRP kovani klipovi standard 81mm i Eagle H-Beam kovane klipnjače. Glava motora se porta, odnosno šire su usisni i izduvni kanali, a potom se ubacuju komponente kao što su Supertech ventili, Supertech duple opruge ventila, Supertech titanijumski šeširići, Integra Type R bregaste, injektori za gorivo RC 1000 cc i naravno neizostavni ARP šarafi koji to sve drže skupa. Mjenjač je fabrički sa izmjenjenim final driveom (Mfactory )i dodanim LSD-om (Limited Slip Diferential, diferencijal s ograničenim proklizavanjem). Kad se sve sklopilo, najveći izazov je bio ubaciti sve to u mali motorni prostor koji CRX nudi. Naprijed smo montirali izduvnu granu (ramhorn) koja nosi turbo Holset Hx35w, intercooler veličine 780x330 i dalje se nastavlja na usisnu granu Skunk 2 PRO 2. Elektronika je Hondata, koja se pravi isključivo za Hondina vozila i omogućava live praćenje i izmjenu rada motora i senzora. Također, uklonjena je hauba, blatobrani, zadnja hauba sa staklom te smo sve to napravili od poliestera kako bi karoserija bila što lakša", rekao je ponosni vlasnik snažne Honde CRX.

Stabilnost je itekako važna pa je ekipa osmislila kombinaciju u koju ima dosta povjerenja. Kako će to izgledati, vidjet će se na stazi u Mostaru, ali je jedno sigurno, bilo je skupo.

"Ovjes je Skunk 2 Drag Launch, opruge koje su napravljene samo za drag utrke u kombinaciji sa gumama M&H Racemaster, Svi dijelovi su nabavljani iz Amerike i Japana, a kako imamo velike troškove poštarine, carine i poreza, to nisu nimalo mali iznosi. Nadamo se dobrom i stabilnom razultatu na stazi", kazao je Oprašić.

Kada je posao uvjetno rečeno završen, to je trebalo provjeriti. Ekipa je krenula put Slovenije kod poznatog stručnjaka. Nije prošlo bez problema, ali su riješeni.

"Kako bismo se uvjerili da smo sve dobro uradili, auto je bilo potrebno transporetovati u Sloveniju kod 'doktora' za Honde Ervina Ivančića koji se bavi mapiranjem, tuniranjem i optimizacijom vozila. Uz pomoć kolega iz MKM Racing iz Banje Luke, automobil smo transportovali do Slovenije. Tokom prvog vikenda smo imali kvar na turbini i morali smo se vratiti nazad kako bismo otklonili kvar. Drugi put je auto bilo odlično na valjcima i poslije nekih osam sati rada smo došli do željenih rezultata. Ono što je najbitnije jeste da je motor sve izdržao i izbacio je snagu od 790 KS pri 1,6 bara, motor je optimiziran i trenutno ima snagu od 566 KS pri 1,4 bara", dodao je naš sagovornik.

Najsnažniju Hondu u BiH prvi zvanični test očekuje na pomoćnoj pisti ovog vikenda u Mostaru, kada se vozi posljednja utrka ubrzanja u ovoj sezoni. Nakon ove utrke nema odmora jer se nastavlja konstantni rad na unapređenju automobila.

"Slijedi nam zanimljiv vikend u Mostaru jer ćemo prvi put vozilo izvući i testirati ga u pravim uslovima. Nadamo se da će auto sve izdržati i da će pokazati svu snagu i potencijal te opravdati epitet najjače Honde u Bosni i Hercegovini. Ipak, važno nam je i da pokaže sve mane kako bismo mogli reagovati i pripremiti se za sljedeću sezonu. Planiram dalje razvijati ovaj projekt jer ima još stvari koje se mogu poboljšati kako bi vozilo bilo jos brže i što je najvažnije, pouzdano", istakao je Oprašić.

Priliku je iskoristio da se zahvali svojim prijateljima iz kluba, ali i drugima koji nesebično pomažu u razvoju njegove Honde.

"Ovim putem bih želio da se zahvalim mojim drugovima iz kluba koji su nesebično bili uz mene i pružali mi podršku te pomagali na svaki nacin, a to su Emir Taljanović, Emir Heljić, Antonio Josipović, Goran Živković, Ivan Čupić, Milan Tomičić, veliki prijatelji našeg kluba MKM Banja Luka, Milan Stanivuk i Ervin Ivančić Tunerc. Naravno, zahvalan sam i mojoj ljepšoj polovini koja je sve ove godine bila najveća podrška, a to je moja supruga Alma Oprašić", završio je Oprašić.