Alpinina nova Serija 5
0

B5 gotovo kao M5

Piše: E. Z.
BMW Alpina B5 F10 Bi-Turbo
Po ustaljenom rasporedu, “Alpina”, kao jedan od najuglednijih tunera svih modela BMW-a, među prvima je predstavila svoju ponudu za posljednju generaciju Serije 5. Uz prepoznatljive estetske izmjene i performanse su poboljšane u skladu sa reputacijom ove kompanije.

Kako je nedavno i najavljeno “BMW Alpina” je predstavila svoj najnoviji model B5 F10 Bi-Turbo, koji je naravno zasnovan na novoj generaciji BMW-ove Serije 5. Kao i uvijek u centru pažnje je motor, a u “Alpini” su odabrali savremeni 4,4-litarski V8 benzinac, čiju su snagu nizom zahvata povećali na impresivnih 507 KS, dok je i obrtni momenat povećan na čak 700 Nm, dostupnih već od 3.000 obrtaja radilice u minuti. Ovakvo povećanje snage omogućeno je, prije svega, prisilnim prednabijanjem usisnog zraka pomoću dva turbopunjača, koji su posebno razvijeni za ovaj model u saradnji “Alpine” i ugledne kompanije “Honeywell-Garrett”. Uz nove turbopunjače, u “Alpini” su optimizirali protočnost usisnih kanala, ali je i značajno povećan kapacitet hladnjaka zraka pod pritiskom. Kao i sa svakim drugim projektom, u “Alpini” ni kod B5 nisu ništa prepustili slučaju, pa su i serijski klipovi u motori zamijenjeni visokoperformansnim Mahle-klipovima, koji bolje podnose povećani pritisak i temperaturu. Neizbježne su bile i izmjene na upravljačkoj jedinici motora, a na kraju ovako detaljan razvoj nagrađen je zaista odličnim iznosom specifične snage od 115,3 KS po jednoj litri radne zapremine.

Za potpun pogonski paket zadužen je vrhunski ZF-ov 8-stepeni automatski Switch-Tronic mjenjač, koji uz izuzetno efikasan prenos snage i obrtnog momenta do pogonskih točkova čini i važan dio jednačine koja omogućava izuzetno povoljnu prosječnu potrošnju od svega 10,8 litara na 100 kilometar au mješovitom režimu vožnje. U svakom slučaju, “Alpininim” kupcima je od potrošnje goriva zanimljiviji podatak da nova B5 F10 do 100 km/h može ubrzati za samo 4,7 sekundi i da maksimalna brzina iznosi respektabilnih 307 km/h.

Da bi uz izuzetnu snagu i vrhunske performanse B5 i dalje ostala udobna limuzina koja je sposobna za dinamičnu vožnju uz upečatljive 20-inčne naplatke u “Alpini” su obezbijedili i dvije vrste ovjesa. Prvu opciju predstavlja konvencionalno i pristupačnije rješenje sa standardnim amortizerima i nešto kraćim ali progresivnijim oprugama. Ipak, uz opruge koje može ugraditi bilo koji tuner, “Alpina” pokazuje svoju ekspertizu tako što je za B5 razvila potpuno nova ramena ovjesa koja omogućavaju nešto širi trag točkova naprijed, što definitivno omogućava dinamičniju vožnju i bolju stabilnost pri većim brzinama. Uz klasični mehanički ovjes, “Alpina” nudi i elektronski podesiv „Variable Damper Control“ ovjes koji omogućava četiri nivoa podešavanja, zavisno od potreba i stila vožnje.

Jasno, Alpina B5 se i estetski jasno ističe od standardne Serije 5, i to zahvaljujući prepoznatljivo oblikovanom kompletu aerodinamičkih dodataka, ali prije svega i višekrakim naplacima koji predstavljaju znak raspoznavanja “Alpine” od samih početaka ove kompanije. I unutrašnjost je jednako oplemenjena, i to oblogama od kvalitetne i ručno prošivene Lavalina-kože, visokopoliranim drvenim umecima, vrhunskim navigacijskim sistemom sa bluetoothom, ali prepoznatljivim “Alpininim” plavim instrumentima.

Za sada iz “Alpine” nisu otkrili cijenu svog najnovijeg modela, ali je sigurno da će ona uz ostale detalje biti otrkivena na sajmu automobila u Frankfurtu, ove jeseni.

BMW