auto
0

Toyote na Le Mansu: Korak do sna

Klix.ba
Toyota će sutra opet biti u potjeri za najvećom nagradom koja se može osvojiti u svijetu automobilskih trka.

Ono što im nije pošlo za rukom prošle godine, kada je Toyota nakon duže pauze predstavila svoj novi hibridni LMP1 prototip, pokušat će realizovati na ovogodišnjem izdanju trke 24 sata Le Mansa, a optimizam crpe iz tri pobjede koje su ostvarili u WEC šampionatu prethodne sezone. Prototip TS030 Hybrid treći je Toyotin auto napravljen isključivo za višesatne endurance trke.

Priča oko Toyote i endurance trkanja počela je ranih devedesetih godina, predstavljanjem trkaćeg automobila TS010 koji je razvijen prema tadašnjem tehničkom pravilniku koji je automobilima Grupe C dopuštao korištenje atmosferskih 3,5-litarskih V10 motora. Takvi motori tada su se koristili i u Formuli 1. TS010 premijerno je nastupio 1992. godine, a vozači Hitoshi Ogawa i Geoff Lees stigli su do pobjede na uvodnoj trci u Monzi. U sendviču između dva superiorna Peugeota 905 Evo 1B, Toyota TS010 koju je vozila posada Sekiya/Raphanel/Acheson na Le Mansu je završila kao drugoplasirana. Tvornička ekipa povlači se nakon 1993. godine, da bi se ponovo vratili 1998. godine.

Toyota Team Europe na trke izdržljivosti dolazi sa novim prototipom TS020, koji je bio mnogo poznatiji pod imenom Toyota GT-One. TS020 zapamćen je kao jedan od najbržih (i najljepših) automobila klase GT1 tog vremena. Težak samo 900 kilograma, GT-One pokretao je Toyotin V8 motor sa dva turbo-punjača koji je isporučivao oko 600 KS. Na svom premijernom nastupu na Le Mansu jedan TS020 čvrsto je držao drugu poziciju, ali su u posljednjem satu trke nažalost morali odustati zbog kvara. Naredne godine pobjednički BMW V12 LMR ispred drugoplasirane Toyote GT-One stigao je sa samo jednim krugom viška.

Toyota se nakon 1999. godine po drugi put povlači iz elitnog endurance takmičenja, da bi se ponovo vratili prošle godine sa prototipom TS030 Hybrid koji tek treba da pokaže sve prednosti kombinacije benzinskog motora i naprednog hibridnog sistema. U Toyoti u šali kažu da bi svoje tri pobjede iz prošle sezone rado zamijenili za ovogodišnju pobjedu na Le Mansu. Ili se uopšte nisu šalili? Kako god, imaju dvije odlične vozačke postave, dobar auto i aktuelni pravilnik koji im ide u prilog. Uskoro ćemo saznati hoće li sve to biti dovoljno da se, konačno, upišu na slavnu listu pobjednika Le Mansa.