Porsche električni modeli
42

Za upravljačem električnog Taycana i Macana: S nula grama CO2 emisija po bh. planinskim krajolicima

A. M.
Ni veliki Porsche nije imun na elektrifikaciju, mada još uvijek paralelno nudi najbolje od oba svijeta. Elektromobilnost su shvatili ozbiljno, kako i dolikuje brendu sa sportskom DNK, pa je uvoznik organizovao prvi BEV Porsche Driving Experience. Dakle, isključivo s električnim modelima, Taycanom i Macanom.

Hiljade konjskih snaga u planinskim bh. krajolicima neko bi smatrao uništavanjem okoliša. Ali, hiljade električnih "konja" s nultom CO2 emisijom su čista suprotnost tome.

Da, Porsche je u 21. vijeku prihvatio da bude i električni brend. Ne striktno električni, ali veliki napori su uloženi da sportski brend uđe u kolo elektrifikacije, a da pri tome zadrži svoj prepoznatljivi DNK.

Događaj pod nazivom "Porsche Driving Experience", koji Porsche bh. organizuje za medije i klijente već skoro 20 godina, prvi put je dobio predznak BEV, jer smo vozili isključivo električne modele: perjanicu marke – Taycan, i manji od dva SUV-a – Macan. Konačno vožnja s automobilima u kojima lijeva noga ima funkciju.

Prvu rutu od Porsche centra Sarajevo prema olimpijskom Igmanu krenuli smo s Macanom, ali ne običnim već onim koji ima sufiks Turbo. Verziju sa 639 električnih konja, raspoređenih na oboje osovine, smo protegnuli ka Igmanu, a zatim ka Trnovu preko Dejčića. Ovo je sve samo ne obični električni SUV.

Zbog pravila organizacije, skoro sve vrijeme smo vozili u Normal režimu. Silovitosti pri ubrzanju mu ne nedostaje ni najmanje, ali brutalnost u Sport i Sport Plus režimu vožnje, budući da je bio opremljen Sport Chrono paketom, čine ga neuhvatljivim na cesti. Auto je težak skoro 2,5 tone, ali se ispaljuje kao iz katapulta. Na cesti leži samouvjereno, volanom se precizno dozira putanja, iako 22-colni točkovi doprinose tome. Autonomija je 700 kilometara, a cijena konkretno ovog modela je 273.932 KM.

Premještamo se u standardni Macan 4 Electric, s jednakom baterijom od 95 kWh, i nastavljamo vožnju prema Trebeviću i Jahorini. Zavojita cesta sa smirenijih 408 "konja" je uzbudljiva skoro kao u Turbo modelu, ali razlike ima taman koliko i u ergeli elektromotora ima manje konja. Međutim, i ovaj smireniji Macan nudi Sport Chrono paket s različitim režimima vožnje, iako je manje agresivan od Turbo verzije. Takav Macan i košta manje, oko 50.000 KM u konkretno ovom modelu. Za manje sirove snage treba manje i novaca, što predstavlja kompromis za kupce kojima je Turbo nedostižan.

Najskuplji iz današnjeg koktela električara – Taycan 4S (313.465 KM), s kojim smo okončali događaj, nije bio najjači. Međutim, 598 KS u skoro pa tipičnom Porsche modelu, sa stražnjicom koja je skoro na cesti, osjeća se mnogo eksplozivnije od SUV modela. Čini se da se Taycan ispaljuje brže od metka, jer su ubrzanja brutalna i eksplozivna. Za ubrzanje iz mjesta do prve stotke mu treba 3,7 sekundi, a do 200 km/h svega 12 sekundi. Obrtni moment od 710 Nm zabija tijela u naslone kao da ste u raketi, a suvozač i ostali putnici mogu se naći u nezgodnoj poziciji, koja odgovara samo vozaču. Neto kapacitet baterije od 97 kWh dovoljan je za 475 kilometara dometa. Mi smo ipak danas odradili petinu te brojke i po prvi put bez ijednog grama CO2 u okolini.

Sutrašnji dan je rezervisan za potencijalne klijente. Dok se budu prilagođavali brutalnosti električnih sklopova, oni će istu rutu, dužine približno 120 kilometara, provesti razmišljajući da li će u budućnosti svoje povjerenje dati Porscheu. Zauzvrat ih čekaju drugačije emocije i drugačija filozofija jedinog dostupnog sportskog brenda na našem tržištu.