Renault Sport hodočašće
0

FOTO+VIDEO / Vozili smo Twingo RS na Red Bull Ringu

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Spremni za prvi krug na stazi, bez obzira na monsunsku kišu. (Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Za razliku od uobičajenih premijera gdje trebamo po prvi put isprobati neki novi auto, ovaj put smo dobili priliku da budemo u koži vlasnika jednog Renault Sport modela. Otputovali smo Twingom Renault Sport u jednu od najljepših oaza za sportsku vožnju, na nekada slavnu F1 stazu u Austriji koja sada nosi ime Red Bull Ring.

Da bi u potpunosti doživjeli ideju koja stoji iza nekog automobila, ili čak cijele marke, nije uvijek dovoljno isprobati auto nekoliko dana i nakon toga dati svoj konačan sud o njemu. Svaka marka trudi se imati i svoju filozofiju gradnje automobila, a zavisno od toga koliko je ta filozofija dobro razrađena postaje izvjesno da će se spontano stvoriti grupe obožavalaca te marke ili filozofije. Među najzagriženije poklonike takve vrste već generacijama spadaju kupci i vozači Renault Sport modela. Od "petice" GT Turbo do Megane-a RS 265 svi su zaraženi virusom zaista posebnih sportskih automobila koji su zasnovani na običnim gradskim modelima.

Iako je do naših prostora tek počela dolaziti "kultura" okupljanja na stazi i sportske vožnje u kontrolisanim uslovima jednostavno nazvana "track day", na zvanični Renault Sport "track day" ove godine bili su pozvani i vlasnici i vozači RS modela s Balkana. I naravno da su se odazvali, kako iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Crne Gore, tako i iz Bosne i Hercegovine, a pridružili smo im se i mi, te osjetili kako izgleda pripadati jednoj tako velikoj porodici.

Ovaj Renault Sport track day lociran je u srcu Austrije na nekada slavnoj F1 stazi A1 Ring koja je preimenovana u Red Bull Ring. Za te potrebe dobili smo Renault Sport Twingo s 133 KS, te s njim u manje od 24 sata prešli više od 700 kilometara, u zaista raznovrsnim uslovima. Druženje s Twingom započeli smo tek od Zagreba, na "ugodnih" plus 35 stepeni Celzijusa i nastavili uživati u toplotnom udaru na prepunom graničnom prelazu između Slovenije i Austrije. Ipak, kukanjava o vrućini prekinuta je hladnim tušem, doslovno, nedugo nakon ulaska u Austriju. Odjednom su brisači našeg Twinga RS 133 bili na najbržem intervalu boreći se s obilnom kišom, a termometar je pokazivao oko 13 stepeni Celzijusa. Tema je iznenada postao sadržaj putne torbe uz nadu da će tanka vjetrovka biti dovoljna. Mnogo više od vlastitog komfora brinula nas je činjenica da je vrijeme sve gore što se približavamo Spielbergu i Red Bull Ringu.

Nakon noćenja u obližnjem Fohnsdorfu, u čijoj je pitoresknoj okolici smješten srednjevjekovni dvorac preuređen u moderni hotel, s razočarenjem virimo kroz debele bedeme i vidimo da kiša i dalje obilno natapa cestu. Može li se uživati u F1 stazi koja je ispod nekoliko centimetara vode? Vidjećemo. Opet palimo naš bijeli Twingo 133 i zajedno sa karavanom Meganea RS iz BiH stižemo na ogromni parking kompleksa koji već i na prvi pogled izgleda poput Disneylanda za odrasle. Previše je toga za prvi pogled, supermoderna glavna zgrada s boksovima, velika muzička pozornica, segmenti nekada slavne A1 staze, poligon za školu sportske vožnje, karting staza, plavo bijele tribine i na centralnom uzvišenom mjestu ogromni bik koji daje do znanja ko je ovdje gazda. Ipak, najljepši prizor bio je na samom parkingu. Strah od lošeg i hladnog vremena bio je neutemeljen.

Nepregledni redovi Renault Sport modela, njih više od 200. Ima tu svega, od Alpine A110 i A310, preko Renaulta 5GT Turbo, pa čak i takmičarskih Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, pa do modernijih Clia RS 172 i naravno Clia RS 197 i 200, te Meganea RS 225, 250, 265, Trophy. Čak se tu našao i egzotični Renault Sport Spider, kojih je napravljeno svega oko 1.800 komada u periodu od 1996. do 1999. godine. Najbolje od svega, svi koji su tu na parkingu ignorišu kišu i spremaju se za stazu, provjeravaju pritisak u gumama, lijepe startne brojeve, navlače kacige. Idemo im se pridružiti.

Ulazak u boksove na prvu izgleda zbunjujuće, rijeka posjetilaca i tek desetak ljudi iz organizacije, ali uprkos gužvi sve funkcioniše kao podmazano, i obećani raspored se poštuje u minutu. Nivo profesionalnosti i tačnosti dostojan je pravog takmičenja, a ne nekog skupljanja entuzijasta.

Trkaći motori su prvi put zagrmjeli na oko šest kilometara dugoj stazi Österreichring još 1969. godine, te se tada smatrala najboljom i najbržom stazom u kalendaru Formule 1. Zbog vrlo atraktivnih i brzih trka, ova staza postaje vrlo brzo popularna i među vozačim i među gledaocima, ali nakon dva žestoka sudara ova staza je 1987. godine izbačena iz F1 kalendara. Od tada staza je izmjenjena i dobila je svoje slavno ime A1-Ring Austria, te se 1997. opet vraća u Formulu 1, a zahvaljujući svojoj novoj konstrukciji i konfiguraciji poslužila je kao uzor za mnoge moderne i novoizgrađene staze širom svijeta. Oni bolji poznavaoci Formule 1 sjetiće se da je upravo na ovoj stazi 2002. godine Ferrari naredio Rubensu Barichellu da propusti Michaela Schumachera na prvo mjesto, što se kasnije pokazao jednim od najkontroverzinijih poteza u F1. Zadnja F1 trka na A1 Ringu vozila se 2003. godine, kada je pobjedio Mishael Schumacher, a svoju novu mladost ova slavna staza počela je doživljavati prošle godine, kada je svečano otvorena pod novim imenom, Red Bull Ring. Zamišljena ne samo kao trkaća staza, nego kao potpun kompleks za turizam i zabavu, Red Bull Ring staza nastavlja postojati na neki novi način, privlačeći još više entuzijasta i ljubitelja vožnje nego prije.

Nakon obaveznog teorijskog dijela za upoznavanje pravila ponašanja na trkaćoj stazi dobijamo i svoju priliku da našim Twingom 133 gazimo po asfaltu gdje su ne tako davno Schumacher "i raja" žarili i palili. Prvih pola sata na Red Bull Ringu prošlo je neočekivano brzo, a srećom kiša nije prestajala, pa sam mogao zapamtiti stazu u koliko-toliko u sporijem tempu. Priznajem, staza punog F1 formata malo me je zatekla. Čini mi se da su staza i zone izlijetanja toliko široke da ne postoji način da sa Twingom uradim bilo šta opasno. U mnogo snažnijem i bržem Meganeu RS vjerujem da je priča potpuno drugačija, ali ni Twingo ne treba podcjenjivati. Baš kao i Clio RS 172, čije je gene gotovo u potpunosti nasljedio, Twingo 133 nudi beskrajno prianjanje prednjim dijelom, dok se zadnji dio auta nameće kao nužno zlo, pa tek tu i tamo preupravljanjem podsjeti na svoje prisustvo.

Nakon pauze, hlađenja glava i sabiranja prvih utisaka, vrijeme je za drugih pola sata na Red Bull Ringu. Sudbina nam se osmjehnula, oblaci su se razišli, i već u prvom krugu imamo potpuno suhu idealnu putanju. Idemo do kraja upoznati i Twingo i stazu. Osnovno oružje iz Renault Sport arsenala svoje nam slabosti otkriva na startno ciljnom pravcu, i jednako dugom strmom pravcu gdje zbog nedostatka obrtnog momenta u Twingu imamo vremena razgledati okolinu i odmicanje nekoliko Clia i Meganea RS. U tehničkom dijelu staze, s prilično oštrim desnim zavojem, te dva vrlo brza i gotovo vezana lijeva zavoja Twingo bez kompleksa prati tempo svakog Clia RS, pa i ponekog Meganea. Frustracije na pravcima i guranje motora do "blokade" se brzo zaboravljaju, a količina prianjanja u zavojima postaje ovisnost.

Nakon nekoliko izlazaka na stazu shvatamo da je dan već dobro poodmakao, a da to nismo ni primjetili. Odlučujemo preskočiti još jedan izlazak na stazu, ipak sa istim autom trebamo nazad kući, pa ne bi bilo pametno da ga premorimo pred put od oko 700 kilometara, baš kao ni sebe same. Naravno, najgore od svega bilo je odvojiti se od Red Bull Ring kompleksa i psihički se prebaciti u disciplinovani austrijski saobraćaj.

Povratkom na Balkan vraćamo se i u paklene vrućine, ali ih je sada nekako lakše podnijeti. Lično, rado bih svake godine mijenjao dvije sedmice odmora na moru i "roštiljanja" na plaži za dva dana na ovakvoj stazi. Baterije su potpuno napunjene, pa nije ni čudo da postoji cijela komuna ovisnika o Renault Sportu koji će bez razmišljanja izdvojiti oko 300 eura za jedan dan ovako vraški dobre zabave.