Ljepši i snažniji
28

Vozili smo redizajnirani Kadjar: Novo srce, zategnute bore

Piše: D. B.
Kompanija Renault je 2015. godine predstavila model Kadjar koji je svoje mjesto pronašao u segmentu kompaktnih SUV-ova, a sada je došlo vrijeme da nakon nekoliko godina zategne bore. Osvježeni Kadjar smo vozili u Srbiji, tačnije u Beogradu i njegovoj okolini, a potom je novinar portala Klix.ba postao prvi koji ga je i uvezao u BiH.

Kadjar je nakon pojave na tržištu svojim atraktivnim izgledom, voznim osobinama, udobnošću i sigurnošću privukao pažnju kupaca te je prodan u 450.000 primjeraka, a svoj automobil baš u "liku" ovog modela prepoznali su i oni koji često napuštaju cestu i odlučuju se na offroad avanture. To im je omogućio pogon na sva četiri točka, baziran na iskustvu kompanije Nissan.

Cilj Renaulta je bio samo blago osvježiti svoj kompaktni SUV, zadržati sve dobre strane te popraviti mane koje su u protekih nekoliko godina primijećene. Da li je projekt bio uspješan, imali smo priliku provjeriti tokom jednodnevne vožnje beogradskim ulicama, autoputem, cestama periferije glavnog grada Srbije, a nehotično smo se našli i u situaciji u kojoj smo na test stavili Kadjarove offroad mogućnosti.

No, krenimo ispočetka, od onoga što je novo kada je riječ o Kadjaru. Određene promjene su vidljive na gotovo svim područjima, automobil izgleda bolje, dinamičniji je, dobio je nešto drugačiju unutrašnjost, ali i nove, snažnije te štedljivije benzinske i dizelske motore.

Što se tiče dizajna eksterijera, linije obnovljenog Kadjara su elegantnije i fluidnije, promjene su vidljive naprijed i odnose se na prednja svjetla, odnosno svjetlosni potpis u obliku slova C, tu su sada LED pokazivači smjera ugrađeni u dnevna svjetla, a i maglenke su urađene u LED Pure Vision tehnologiji, koje se dobijaju serijski od paketa Intens. Ova tehnologija omogućava šest puta manju potrošnju energije u odnosu na halogena svjetla. Također, promijenjen je i oblik maglenki tako da su sada pravougaone. Zadnji pokazivači smjera su također urađeni u LED tehnologiji, a to je slučaj i sa svjetlom pri vožnji unazad te svjetlima za maglu koja su uža i integrisana u branik, zbog čega zadnji dio automobila izgleda elegantnije. Redizajn je donio i promjene prednje maske koja je proširena te ima hromirane dodatke, a branici su ljepši jer su većom površinom lakirani u boju karoserije. Ovisno o paketu opreme, stražnji branik je ukrašen hromiranim detaljima, a dio najbogatije opreme je i antena u obliku peraja morskog psa. Atraktivnom izgledu obnovljenog Kadjara svakako doprinose i novi 17 i 19-inčni naplaci, kao i tri nove boje karoserije, a to su zelena, plava i siva.

Kada je riječ o promjenama unutrašnjosti, naglasak je stavljen na kvalitet materijala i izrade, ljepši dizajn detalja, a tu je i novi 7-inčni ekran multimedijalnog sistema koji je osjetljiv na dodir i postavljen u ravan s instrument tablom. Ekran se koristi za upravljanje infotainment sistemom R-LINK 2 koji omogućava prikaz ekrana smartphonea te je kompatibilan s Android Auto i Apple CarPlay sistemima.

Promijenjene su i kontrole klima uređaja pa su sada tu tri kružna kontrolera s pokazivačima temperature i podešavanja. Među suptilne promjene se mogu svrstati i obrubi ventilacijskih otvora, ručke vrata i središnja konzola koji su ukrašeni satenskim hromom. Na unutrašnjoj strani vrata su nova dugmad za kontrolu prozora i retrovizora, a novost je i njihovo pozadinsko osvjetljenje.

Udobnost Kadjara nikad nije bila upitna, ali se i u tom segmentu vidi napredak. Putnici su također smješteni u izuzetno udobna sjedišta koja sada imaju i produžetke u sjedalnom dijelu. Sjedišta su napravljena od pjene, središnji dio je dovoljno mekan za udobno smještanje, dok su bočni dijelovi istaknuti, tvrđi i pružaju besprijekornu potporu. Isto se odnosi i na stražnji dio gdje sasvim dovoljno mjesta ima i za one najviše putnike. Dostupne su nove boje koje uključuju svijetlosivu boju kožnih presvlaka. Neke presvlake s ukrasnim šavovima imaju 3D efekt, a u novom paketu opreme pod nazivom Black Edition dostupne su i presvlake od Alcantare. Kad već govorimo o novom paketu opreme, recimo da ovi modeli osim presvlaka od Alcantare imaju i plafonske presvlake crne boje te posebne patosnice, a Black Edition donosi i nove 19-inčne aluminijske naplatke, zaštitu podvozja naprijed i nazad u kontrastnoj boji, kao i crna kućišta bočnih retrovizora. Čak i najveći kritičari u ovom segmentu manu neće pronaći.

Kadjar nudi dosta prostora i za prtljag jer ima prtljažnik zapremine 472 litra, a obaranjem stražnjih sjedišta se zapremina povećava na 1.478 litara. Preklapanjem suvozačevog sjedišta se omogućava utovar tereta dugog do 2,5 metara.

Kao što smo već naveli, obnovljeni Kadjar pokreću motori nove generacije opremljeni inovativnim tehnologijama čiji je cilj smanjenje potrošnje i emisije gasova, a uz to i poboljšanje performansi i voznih karakteristika.

U fokusu je svakako novi 1,3-litarski četverocilindrični TCe benzinac viđen u Scenicu, Capturu i Maganeu, koji je razvijen u saradnji s Daimlerom te ispunjava najviše standarde. Radi se o živahnom i tihom motoru koji odlično reaguje na pritisak papučice gasa. Ovaj motor je dostupan u četiri verzije, TCe 140 s manuelnim mjenjačem, TCe 140 s EDC automatskim mjenjačem, TCe 160 s ručnim i TCe 160 s EDC mjenjačem.

Modernizovani su i dizelski motori koji su dobili sistem selektivne katalitičke redukcije (SCR) za uklanjanje azotnih oksida. Dizelaš Blue dCi 115 sada isporučuje 5 KS i 10 Nm obrtnog momenta više, što se osjetilo pri uključivanju na ceste te pri preticanju. Ovaj motor će u početku kupci moći dobiti s manuelnim mjenjačem, a kasnije će se u ponudi naći i EDC automatski mjenjač. Pored pomenutog, tu je i najmoderniji dCi 150 dizelaš koji ima 20 KS više u odnosu na prethodni. Dostupan je s ručnim mjenjačem te pogonom na dva ili četiri točka.

O pogonu na sva četiri točka se nema šta novo reći, dokazano je efikasan, a to nije ni čudo s obzirom na to da je rezultat velikog Nissanovog iskustva na offroad polju. S obzirom na to da je Kadjar od tla odignut 200 mm, nešto teži teren neće biti nesavladiva prepreka. Postoje tri moda rada, 2WD kada se koristi samo prednji pogon i štedi gorivo, Auto mod koji automatski raspodjeljuje obrtni moment između prednje i stražnje osovine te Lock mod koji zaključava središnji diferencijal za stalnu raspodjelu obrtnog momenta u odnosu 50:50. Ovaj mod je aktivan do brzine od 40 km/h. Modovi se biraju rotirajućim dugmetom smještenim iza ručice mjenjača.

Ako ste mislili da će verzije s prednjim pogonom imati probleme u offroad situacijama, to ne mora nužno biti tako. Ne treba zaboraviti sistem Extended Grip koji u kombinaciji s M+S gumama sprečava proklizavanje i poboljšava prijanjanje na blatnjavim i pjeskovitim površinama, a u to smo se uvjerili prilikom testne vožnje u Srbiji. Prilikom vožnje cestom sistem koči točak koji proklizava i prenosi obrtni moment na suprotni točak, čime se osigurava prijanjanje. Pri vožnji neravnim terenom sistem kontroliše prijanjanje umjesto vozača te smanjuje silu ubrzanja na točku s najmanje prijanjanja. U modu Expert vozač kontroliše obrtni moment koji se prenosi na točak kontrolisanim pritiskom na papučicu gasa i preciznim doziranjem ubrzanja.

Naravno, sigurnost je prioritet, a korisna je i svaka pomoć vozaču pa redizajnirani Kadjar dolazi sa desetak sigurnosnih i pomoćnih sistema, uključujući pomoć pri parkiranju, sistem aktivnog kočenja u hitnim situacijama, sistem upozorenja na frontalni sudar, na nenamjerno napuštanje trake, na vozilo u slijepom uglu i drugo. Također, vozač će se lakše držati ograničenja brzine na osnovu saobraćajnih znakova koje detektuje prednja kamera i prikazuje ih na ekranu navigacijskog sistema.

Što se tiče iskustva vožnje i boravka u unutrašnjosti, neke karakteristike smo tokom jednodnevne vožnje koja je trajala nekoliko sati ipak uspjeli zapaziti. Novi benzinac je opravdao obećanja iz Renaulta, živahan je, agilan, fleksibilan te uz to tih, dok je dizel mogao biti barem malo jači, čisto zbog osjećaja snage i sigurnosti pri uključivanju u saobraćaj te preticanjima. No, uz malo navike i upoznavanja automobila te 6-stepenog manuelnog mjenjača, to ne bi trebalo biti problem. Mala zamjerka se odnosi na izolaciju koja je trebala biti bolja. Zaštita unutrašnjosti od vanjskih zvukova je mogla biti na višem nivou, a to se posebno odnosi na bržu vožnju na autoputu. Ponekad nam se činilo da je neki prozor blago otvoren, što ipak nije bio slučaj. Parking senzori bi također mogli biti bolji, osjetljiviji, posebno jer se radi o većem vozilu. Sama vožnja je i više nego udobna, posebno u već pomenutim fantastičnim sjedištima u kojima možete provesti sate i pri tome se ne osjećati umorno. Rekli smo i da je unutrašnjost lijepo dizajnirana i kvalitetno izrađena, a uz to je prostrana i praktična. Pored navedene zapremine prtljažnika, Kadjar ima i brojne pregrade i pretince koji omogućavaju odlaganje različitih predmeta. Novost je i naslon za putnike na stražnjem sjedištu. U konačnici, redizajnirani Kadjar više-manje jeste ono što je najavljeno iz Renaulta, dobit ćete sve ono dobro na šta ste navikli, ali i još nešto više, od izgleda, preko kvalitete, ekonomičnosti i praktičnosti pa do atraktivnosti ovog SUV-a iz C segmenta za kojim će se mnogi okrenuti.

Prodaja je već počela, novinar portala Klix.ba je ujedno bio prvi koji je uvezao redizajnirani Kadjar u našu zemlju, a cijene za bh. kupce se kreću od 37.300 za osnovni model pa do 61.750 KM za najskuplju verziju.