Vozili smo potpuno novi Renault Clio: Francuska (r)evolucija u B segmentu

Vozili smo potpuno novi Renault Clio: Francuska (r)evolucija u B segmentu
67
Klix.ba
15.6.2019. u 12:56
35
komentara
67

dijeljenja
1/61 Foto: E. Z./Klix.ba
2/61 Foto: E. Z./Klix.ba
3/61 Foto: E. Z./Klix.ba
4/61 Foto: E. Z./Klix.ba
5/61 Foto: E. Z./Klix.ba
6/61 Foto: E. Z./Klix.ba
7/61 Foto: E. Z./Klix.ba
8/61 Foto: E. Z./Klix.ba
9/61 Foto: E. Z./Klix.ba
10/61 Foto: E. Z./Klix.ba
11/61 Foto: E. Z./Klix.ba
12/61 Foto: E. Z./Klix.ba
13/61 Foto: E. Z./Klix.ba
14/61 Foto: E. Z./Klix.ba
15/61 Foto: E. Z./Klix.ba
16/61 Foto: E. Z./Klix.ba
17/61 Foto: E. Z./Klix.ba
18/61 Foto: E. Z./Klix.ba
19/61 Foto: E. Z./Klix.ba
20/61 Foto: E. Z./Klix.ba
21/61 Foto: E. Z./Klix.ba
22/61 Foto: E. Z./Klix.ba
23/61 Foto: E. Z./Klix.ba
24/61 Foto: E. Z./Klix.ba
25/61 Foto: E. Z./Klix.ba
26/61 Foto: E. Z./Klix.ba
27/61 Foto: E. Z./Klix.ba
28/61 Foto: E. Z./Klix.ba
29/61 Foto: E. Z./Klix.ba
30/61 Foto: E. Z./Klix.ba
31/61 Foto: E. Z./Klix.ba
32/61 Foto: E. Z./Klix.ba
33/61 Foto: E. Z./Klix.ba
34/61 Foto: E. Z./Klix.ba
35/61 Foto: E. Z./Klix.ba
36/61 Foto: E. Z./Klix.ba
37/61 Foto: E. Z./Klix.ba
38/61 Foto: E. Z./Klix.ba
39/61 Foto: E. Z./Klix.ba
40/61 Foto: E. Z./Klix.ba
41/61 Foto: E. Z./Klix.ba
42/61 Foto: E. Z./Klix.ba
43/61 Foto: E. Z./Klix.ba
44/61 Foto: E. Z./Klix.ba
45/61 Foto: E. Z./Klix.ba
46/61 Foto: E. Z./Klix.ba
47/61 Foto: E. Z./Klix.ba
48/61 Foto: E. Z./Klix.ba
49/61 Foto: E. Z./Klix.ba
50/61 Foto: E. Z./Klix.ba
51/61 Foto: E. Z./Klix.ba
52/61 Foto: E. Z./Klix.ba
53/61 Foto: E. Z./Klix.ba
54/61 Foto: E. Z./Klix.ba
55/61 Foto: E. Z./Klix.ba
56/61 Foto: E. Z./Klix.ba
57/61 Foto: E. Z./Klix.ba
58/61 Foto: E. Z./Klix.ba
59/61 Foto: E. Z./Klix.ba
60/61 Foto: E. Z./Klix.ba
61/61 Foto: E. Z./Klix.ba
Najprodavaniji Renault na svijetu dobio je svoju petu generaciju, a ovaj put donio je potpuno novi pristup. Evolucija i usavršavanje umjesto potpune promjene i revolucije. Sa novim Cliom prešli smo preko 500 kilometara po obalama Portugala i provjerili gdje je Renault napravio najveći napredak.
Clio je bez konkurencije najvažniji model Renaulta, čak i uz megapopularni Captur, jer će njegov skor od preko 15 miliona prodanih primjeraka od 1990. godine teško biti nadmašiti u skorije vrijeme. Također, uprkos negativnom trendu ovog segmenta, Clio je uspio uz rast popularnosti crossover modela zadržati stabilan rast prodaje i potražnje od 2012. do 2018. godine. Renault je itekako svjestan toga, te se pri razvoju pete generacije Clia zaista nije štedilo.

U Lisabonu nas je tako dočekao Clio u potpuno novom izdanju R.S. Line koji jasno naglašava sportske gene, te smo na put prema Evori, malom gradu prepunom historijskih znamenitosti u unutrašnosti Portugala, krenuli uz 130 KS iz 1,3-litarskog turbobenzinca.

Evolucija u dizajnu, revolucija u tehnologiji

Po prvi put novi Clio dolazi dizajniran da se u potpunosti oslanja na svog prethodnika, te na prvi pogled Clio 5 izgleda kao opsežno redizajniran Clio 4. Atipično za Renault, ali Clio sa ovim dizajniranjem prema principu "evolucija i revolucija, spaja uspješan vanjski dizajn prethodnika koji je promišljeno dorađen sa potpuno novom unutrašnjošću koja donosi više prostora, funkcionalnosti i savremene opreme i izgleda.


Iako tako ne izgleda na prvi pogled, novi Clio u odnosu na prethodnika donosi 100% novih dijelova, počevši od potpuno nove CMF-B platforme.

Unutra, revolucija je očigledna. Potpuno redizajnirana unutrašnjost inspirisana je višim segmentima, kako u smislu vidljivog i opipljivog kvaliteta tako i u smislu dostupne tehnologije. Zaista, prvi kontakt sa kokpitom novog Clia ugodno nas je iznenadio. Velike površine, tačnije skoro sve koje putnici mogu dohvatiti rukama izrađene su od mekanih i obloženih materijala, pa je na dodir novi Clio unutra ugodniji i od njemačke konkurencije koja je po ovom pitanju napravila korak unazad.

Ergonomija i sam izgled kokppita su potpuno moderni ali i logični, te u ovako opremljenim modelima Clio definitivno spada među najmodernije pripadnike ove klase. Naravno dominira veliki "tablet" na centralnoj konzoli koji objedinjuje sve funkcije R-Link sistema, ali zanimljivo je da kvalitetom izrade, rezolucijom i zahvaljujući staklu kojim je prekriven izgleda bolje i prestižnije nego na skupljim modelima Renaulta kao što su Megane ili Talisman.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Pametno oblikovanje cijele armaturne ploče donijelo je dodatni prostor za veće pretince, ali i za vozača i suvozača, dok nam se najviše od svega svidjela vozačka pozicija. Odličan novi upravljač je ugodno zadebljan i idelano "leži" u rukama, dok je zahvaljujući izdignutoj centralnoj konzoli i ručici mjenjača, koja je sada visoko i bliže upravljaču, vozač u pravom sportskom položaju. Jedina mana ove povišene konzole na kojoj je ručica mjenjača je oštar rub na kojeg se oslanja desno koljeno vozača, što u zavojima i nije pretjerano ugodno.

Velike zasluge za ugodnu vožnju imaju i potpuno nova sjedišta. Iako su nešto tanja nego u Cliju 4, bolje drže tijelo te su uz mekanije ispune ugodnija na dužim putovanjima. U R.S. Line su modelima dolaze dodatno profilisana sjedišta koja su zadržala isti nivo ugodnosti, ali i dalje imaju izdašnu širinu, te uz donje bočne oslonce donose i proširene oslonce u području ramena što je posebno ugodno i dinamičnijoj vožnji. Također, pametniji oblik sjedišta i bolji raspored donio je i dodatne centimetre u unutrašnjosti, pa sada Clio i na zadnjim sjedištima udi sasvim dovoljno prostora za ovu klasu.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Uz vrlo pristojnu prostranost unutra Clio čar nove platforme otkriva i većim prtljažnikom. On je sada narastao na zavidnih 391 litar, što je najbolji rezultat u ovoj klasi, pa čak i bolji od mnogih kompakta iz višeg segmenta. Ovaj rezultat je još nevjerovatniji kada znamo da je Clio 5 12 mm kraći od Clia 4. Također, ako se odlučite za vrhunski Bose audio sistem koji dolazi sa velikim "wooferom" u prtljažniku to ne znači da ćete kao kod ostalih kompakta imati manji ili plići prtljažnik. Renault i Bose su uspjeli ovaj moćan zvučnik "spakovati" u dubinu zadnjeg lijevog blatobrana tako da ne ukrade nijedan milimetar od prtljažnog prostora.

Odlični benzinci uz skori dolazak hibrida. Dizeli kao nužno zlo.

Ponuda motora za novi Clio jednako je savremena kao i njegov izgled, s tim da je trenutno naglasak na benzinskim motorima, hibridni model uskoro dolazi u ponudu, dok se i dalje odlični turbodizelaši polako guraju u drugi plan.

U Portugalu smo tako prije svega isprobali najsnažniji motor u ponudi. Novi 1,3-litarski TCe poznat nam je iz drugih modela Renaulta i Nissana, ali u veziji sa 130 KS i 240 Nm u Cliju se snalazi kao riba u vodi i odlično se uklapa u sportsko okruženje R.S. Line modela. Vozač se vrlo lako zaigra uz uvjerljivo ubrzavanje i odličan zvuk motora koji još bolje zvuči spolja, a kroz zavoje sportski ugođaj upotpunjava vrlo precizan upravljač čiji je električni servo sistem potpuno novi, te ima odlično odmjerenu "težinu". Treba istaći da je uz ovaj odličan turbobenzinac obavezan EDC sedmostepeni mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Iako trendovi tržišta govore da je to dobar potez ne možemo da ne požalimo za komivnacijom ovog motora sa preciznim ručnim mjenjačem. Ipak, u sportskoj vožnji, uz malo navikavanja na kratku zadršku u izmjeni stepena prenosa i manuelni način rada preko polugica iza upravljača, EDC može biti jednako efikasan.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Naprodavaniji i najćečšći izbor za Clio ipak biće 1,0 TCe trocilindarski tubobenzinac sa 100 KS i 160 Nm kojeg smo isprobali drugog dana vožnji u Portugalu. Ovaj put dočekao nas je Clio u smirenijem ali vizuelno razigranijem Intense paketu opreme uz upečetljivu Valencia narandžastu boju. Nešto mekaniji ovjes, manje felge, ručni mjenjač sa 6-stepeni prenosa otkrili su nam onu prepoznatljivu i izvrsnu stranu Clia kao svestranog kompakta za svaki dan. Pozamašan broj kilometara po staroj "kaldrmi" po starom središtu Evore i okolini otkrio nam je da Renault nije zaboravio na svoju ekspertizu gradnje jednostavnog ovjesa koji uspjeva biti vrlo ugodan ali i dinamički sposoban.

Trocilindraš sa 100 KS je zaista za Clio optimalan izbor, a uz vrlo dobre performanse hvali se i prosjekom potrošnje od 3,7 do 5,6 litara na 100 km. Ipak, kome treba još štedljiviji izbor Renault nudi i dokazane 1,5 dCi turbodizelaše sa 85 i 115 KS. Elastični, tihi i odličnih performansi i dalje će biti poćeljan izbor, pogotovo na našem tržištu.

Za one kojima treba što pristupačniji model Renault nudi i atmosferske benzince, pa će u Bosni i Hercegovini najpristupačniji Clio dolaziti u 1,0 SCe trocilindarski benzinac od 75 KS i uz ručni mjenjač sa 5 sptepeni prenosa.

Uz sve ove motora u Portugalu nam je Renault pokazao i hibridni pogon koji je spreman za Clio, te će biti u vršten u ponudu ovog modela od početka iduće godine, također i na našem tržištu. U ovom slučaju 1,6-litarski benzinski motor uparen je sa električnim motorom i 1,2 kWh baterijom, te je posebno prilagođen za potrebe Clia.

Sistemi asistencije i sigurnosti kao u visokoj klasi

Clio se može pohvaliti najopsežnijim asortimanom sistema pomoći vozaču u svom segmentu, s ciljem da se pojednostavi vožnja, poveća sigurnost i da vozačima omogući veći mir. Sistemi su podjeljeni u tri grupe: vožnja, parkiranje (pod oznakom Renault EASY DRIVE) i bezbjednost.

Zahvaljujući, posebno širokom spektru pomagala za vožnju, novi Clio je već dobio 5 zvjezdica u Euro NCAP sigurnosnom testu.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Novosti za Clio je i kamera 360° koja "pokriva" okolinu automobila i olkašva život u gradu i parkiranju, dok sistem za aktivno kočenje u hitnim slučajevima sa otkrivanjem biciklista i pješaka su po prvi put ponuđeni u jednom Renaultu. Vrhunac ponude sigurnosnih sistema je "Highway & Traffic Jam Companion", koji je jedinstven za segment malih gradskih automobila. Također, upravo ovaj napredni sistem pomoći vozaču predstavlja prvi korak ka autonomnim vozilima.

Novi Renault Clio u Bosnu i Hercegovnu stiže u septembru ove godine, a uz raznovrsnu ponudu motora i opreme, čak i hibridnih model koji stiže početkom iduće godine, poznato je da će cijene novog Clia biti u porsjeku veće za oko 3.000 KM u poređenju sa uporedivim Cliom četvrte generacije koji je još uvijek dostupan kod nas. Također, kao što je bio slučaj i sa prethodnim genracijama Clia, tako će i ovaj put Clio 4 biti paralelno dostupan neko vrijeme uz Clio 5, kao poseban model pristupačnije cijene i skromnije opreme.
Prijavi grešku


Komentari (35)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...